Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
"Wyćwiczona spontaniczność wystąpienia publicznego"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Uwielbiam filmy i sztuki teatralne. Najlepsze przedstawienia sprawiają wrażenie autentycznie spontanicznych, gdyż aktorzy ćwiczyli swoje role dopóki, dopóty nie poczuli, że mogą o nich całkowicie zapomnieć. Warto wziąć z nich przykład w wystąpieniach publicznych. Po opracowaniu głównego przesłania ćwicz jego prezentację aż poczujesz, że możesz je swobodnie powtórzyć bez żadnej ściągi. Muzycy mają [...]
Bogusław Feliszek | 2010-12-16 | więcej »
"Medialne lekarstwo na wybujałe ego"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Masz duże ego? Oczywiście, że nie. Masz znajomych, przyjaciół, współpracowników, którzy mają wybujałe ego? Problem z ludźmi, którzy mają nieproporcjonalnie duże ego polega na tym, że w rozmowach z dziennikarzami lubią popisywać się wiedzą i elokwencją. Zasypują reportera gradem faktów, wymieniają mnóstwo liczb, sypią jak z rękawa przykładami - 1259 faktów i tylko trochę [...]
Bogusław Feliszek | 2010-12-13 | więcej »
"Krótki audyt marki"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Planujesz odświeżyć wizerunek marki? Chcesz ją wzmocnić? A może szykujesz się do rewolucyjnej zmiany pozycjonowania firmy na rynku? Bez względu na plany nie podejmuj żadnych decyzji bez zbadania co OBECNIE myślą o Tobie klienci. Kiedy ostatnio przeprowadziłeś badanie dlaczego klienci kupują Twoje produkty? Jak postrzegają Twoją markę? Co jest unikatowego w Twej [...]
Bogusław Feliszek | 2010-12-09 | Komentarze [1] więcej »
"PR jak... uczciwość"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Pomyśl o jednej osobie, która jest dla Ciebie ucieleśnieniem słowa "uczciwość". Dlaczego tak sądzisz? Czy jest to ktoś kogo gorliwie naśladujesz - lub chcesz naśladować? Jakie zachowania doprowadziły do takiej percepcji tej osoby? Teraz pomyśl o dziewięciu innych osobach, które cenisz za nienaganną uczciwość i prawość. Czy dokonujesz podziału na bardziej i [...]
Bogusław Feliszek | 2010-12-06 | więcej »
"Jaki budżet na public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ile wydawać na public relations w przyszłym roku? Żeby było ciekawie załóżmy, że szef nie jest zadowolony z obecnych wyników PR. Prawdopodobnie wydajesz za mało i na pewno współpracujesz z niewłaściwą agencją public relations. Jeżeli nie wiesz ile wydać na PR, przeczytaj krótką ankietę, która pomoże lepiej zaplanować inwestycje na promocję wizerunku i [...]
Bogusław Feliszek | 2010-12-02 | więcej »
"Wojna atomowa, czyli siedem mitów zarządzania kryzysem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Największe zniszczenia po wybuchu bomby jądrowej wywołuje nie sama eksplozja, ale radioaktywny pył, który przemieszcza się na ogromne odległości i powoduje katastrofalne skażenie terenu. Podobnie jest z kryzysem. To nie pierwsze uderzenie jest najgroźniejsze - to nie ono zadecyduje o przyszłości Twojej firmy, ale to, co zrobisz po "eksplozji" - jeżeli oczywiście ją [...]
Bogusław Feliszek | 2010-11-29 | więcej »
"Wyobraź sobie swoją firmę"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Dopinasz budżet PR na promocję w przyszłym roku? No to wyobraź sobie taką scenę... milion lat temu. Dwóch zarośniętych osobników ubranych w zwierzęce skóry. U stóp kamienne siekiery i maczugi. Obydwaj przyglądają się okrągłemu kawałkowi kamienia o średnicy jednego metra. "Co to takiego?" pyta jeden z nich (nazwijmy go Janek) w lokalnym narzeczu. "Pierwsze koło..." [...]
Bogusław Feliszek | 2010-11-25 | więcej »
"Anty-negatywny apel polityczny"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Coraz częściej nachodzi mnie myśl, że w lokalach wyborczych powinny być zainstalowane podwójne kabiny – jedna do wybrania swego faworyta, druga do wzięcia prysznicu. Członek komisji wręczałby głosującemu kartę wyborczą i ręcznik. Za kotarą wyborca natychmiast po oddaniu głosu brałby prysznic, który zmywałby z niego wszystkie brudy kampanii. Praktycy PR, którzy nie zajmują się [...]
Bogusław Feliszek | 2010-11-22 | więcej »
"Nowa komunikacja w samorządzie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Lokalne samorządy od 1989 roku przeszły ogromne zmiany. Stały się bardziej samodzielne. Zmieniły metody wyłaniania władz. Unowocześniły procedury podejmowania decyzji. Nauczyły się lepiej zarządzać zmianami w otoczeniu w ogromnym tempie (no dobrze, może nie wszystkie), ale systemy komunikacji z lokalną społecznością zmieniły się niewiele lub wcale. (BIP to nie zmiana komunikacji. [...]
Bogusław Feliszek | 2010-11-18 | więcej »
"Równowaga słowa, czyli ani za mało ani za dużo"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Nie pozwól, żeby w rozmowie z reporterem nadmiar szczegółów przysłonił główne przesłanie. Nie namawiam do pośpiechu i manipulacji faktami. Daleko mi do tego. Chodzi o wydobycie z przekazu samej esencji. Zakładam, że nigdy nie uczyłeś się na pamięć wszystkich artykułów z porannych gazet i wiadomości z radiowych i telewizyjnych serwisów. Czytelnicy, widzowie i [...]
Bogusław Feliszek | 2010-11-15 | więcej »
"Informacja prasowa z pikantnym cytatem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Dziennikarze lubią ostre, odważne i soczyste cytaty. Niestety, wypowiedź przedstawiciela organizacji jest najbardziej zaniedbywanym elementem większości informacji prasowych. Co gorsza, cytowane słowa często nie zostały wypowiedziane przez osobę, której są przypisane. Ich autorem jest praktyk PR, a szef firmy tylko je zatwierdza. Dziennikarze to czują i rzadko je wykorzystują. Cytat - jak pikantna [...]
Bogusław Feliszek | 2010-11-12 | więcej »
"Koniec prostej informacji"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W erze błyskawicznej komunikacji w Internecie wyczerpał się sens przekazywania informacji w druku. Kto dowiedział się o katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem z gazety? Ja usłyszałem o tym w radiu, znajoma w kolejce do kasy, a mój sąsiad z telewizji. Druk nie ma szans w konkurencji z telewizją, radiem i Internetem. Proste informowanie [...]
Bogusław Feliszek | 2010-11-08 | więcej »
"7 zmian w zarządzaniu komunikacją kryzysową"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Na szkoleniu kryzysowym starły się dwie szkoły - stara i nowa. Osoba, która wcieliła się w rolę rzecznika prasowego, pracując nad informacją prasową powiedziała: "Nie ma powodu do pośpiechu. Mamy jeszcze dużo czasu do 18:00. Ważne, żeby zdążyć na wieczorne 'Fakty' i 'Wiadomości'." Młodsi uczestnicy szkolenia protestowali: "Informację trzeba jak najszybciej [...]
Bogusław Feliszek | 2010-11-05 | więcej »
"Mapa kluczowych komunikatów"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Mapa kluczowych komunikatów to zestaw przekazów, które dotyczą spodziewanych pytań, obaw i problemów po wybuchu kryzysu. Każda mapa zawiera trzy komunikaty odnoszące się do konkretnej kwestii. Komunikaty tworzone są na podstawie analizy danych związanych z konkretnym kryzysowym scenariuszem. Mapy komunikatów są wykorzystywane w bardzo stresowych sytuacjach nacechowanych dużym ładunkiem emocjonalnym. Stanowią dla [...]
Bogusław Feliszek | 2010-11-02 | Komentarze [1] więcej »
"Jak oceniać jakość pracy agencji public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ocena jakości pracy wykonanej dla klientów należy do najtrudniejszych zadań agencji public relations. Oto trzy największe wyzwania: 1. Trudno jest obiektywnie ocenić wzajemną lojalność klienta i agencji. 2. Lojalność klienta powiązana jest z percepcją efektywności pracy agencji. 3. Klienci mają kłopot z oceną jakości świadczonych usług PR. Większość agencji public relations stosuje formalne procedury do oceny [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-28 | więcej »
"Papierowy czy diamentowy rzecznik prasowy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Przymierzasz się do zatrudnienia rzecznika prasowego. Czym kierować się w wyborze odpowiedniej osoby? Zacznijmy od cech charakteru i podstawowych umiejętności. Oto lista cech i umiejętności idealnego rzecznika prasowego, dzięki którym może skutecznie komunikować się z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym: 1. Relacje z innymi ludźmi - Strefa MY Cechy: empatia, spolegliwość, otwartość, optymizm, nadzieja. Umiejętności: słuchanie, mówienie, [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-25 | więcej »
"Apologia, kategoria i antapologia"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Apologia, kategoria i antapologia – trzy słowa, bez których trudno wyobrazić sobie skuteczne zarządzanie sytuacją kryzysową. Apologia to retoryczna strategia komunikacyjna zmierzająca do rychłej naprawy reputacji. Obserwujemy ją kiedy prominentna osoba lub organizacja odpowiada na krytykę, wyjaśnia motywy działania i próbuje naprawić swoją reputację pośrednio lub bezpośrednio nadwyrężoną atakami, plotkami i oskarżeniami. Celem [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-21 | więcej »
"Nie lubię klakierów, lizusów i potakiwaczy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Znasz to powiedzenie sztabów kryzysowych? "Wszyscy zgadzamy się, że mamy rację? No to gdzieś tutaj jest błąd!" Pamiętam nerwową naradę w gorące sierpniowe popołudnie. "Rozumiem panowie, że wszyscy zgadzamy się co do naszego wspólnego oświadczenia, które za chwilę mam przekazać prasie" - powiedział szef firmy. Zebrani kiwnęli głowami na znak aprobaty. "W takim [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-18 | więcej »
"Komunikacja ryzyka w ochronie zdrowia"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Popularna dziennikarka w mojej ulubionej stacji radiowej mówiła o "pandemii braku witaminy B". Pandemia... Hmmm... Ryzykowne słowo w ochronie zdrowia. Komunikacja ryzyka w ochronie zdrowia to dwustronna wymiana informacji o zagrożeniach, w tym zagrożeniach zdrowia takich jak na przykład tzw. świńska grypa (A/H1N1). Celem komunikacji jest zwiększenie wiedzy i zrozumienia, budowanie zaufania [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-14 | więcej »
"Astronauci, sportowcy i rzecznicy prasowi"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Co powinno łączyć rzecznika prasowego z astronautami i sportowcami? Ćwiczenia. Dużo ćwiczeń. Kiedy astronauci otwierają luk śluzy i opuszczają statek kosmiczny nie masz wątpliwości, że wcześniej wielokrotnie i dokładnie przećwiczyli wszystkie manewry w obcym i nieprzyjaznym środowisku. Spędzili mnóstwo godzin w symulatorach lotu i trenowali zachowania w awaryjnych sytuacjach - wszystko jako maksymalnie [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-11 | więcej »
"Czytanie z oczu"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Czy z obserwacji ruchu oczu można odczytać, że ktoś kłamie? W pewnym stopniu tak. Ale nie jest to wiedza bezdyskusyjna. Czasem w kinie można zobaczyć policjanta, który przesłuchując podejrzanego uważnie śledzi ruchy gałek ocznych. Oczy w lewo - kłamie; w prawo - mówi prawdę. W prawdziwym życiu bardzo nierozważne byłoby osądzanie zachowania ludzi [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-07 | więcej »
"Toksyczni informatorzy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Wielu dziennikarzy traktuje anonimowych informatorów jak partnerów w toksycznych związkach: nie mogą żyć razem i jeszcze bardziej nie potrafią żyć bez siebie. Co trzeci pytany przeze mnie dziennikarz przyznawał się do "poważnego dyskomfortu" wywołanego drukowaniem anonimowych wypowiedzi, ale jednocześnie co drugi wyznał, że rozmówca zgodziłby się ujawnić nazwisko gdyby go "trochę mocniej [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-04 | więcej »
"Dlaczego niewiedza nie jest problemem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jeżeli prawdziwa jest myśl Sokratesa: "Wiem, że nic nie wiem", to co wiem na pewno? Według Sokratesa o postępowaniu ludzkim decyduje wiedza, a mądrość objawia się poprzez zestawienie świadomości własnej niewiedzy z wiedzą posiadaną. Najpierw więc trzeba odrzucić przesądy, wiedzę niepewną, niepełną i nieuzasadnioną - potem można szukać wiedzy autentycznie wartościowej. Inny mądry [...]
Bogusław Feliszek | 2010-09-30 | więcej »
"O co dziennikarze pytają w kryzysie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Tragiczny pożar. Na miejscu pogotowie ratunkowe, straż pożarna, policja i media. Dziennikarze chcą wiedzieć co się stało, więc zadają mnóstwo pytań. Nie wszyscy chcą rozmawiać z reporterami. Dla osób, które nie miały kontaktu z mediami, strach przed kamerą i mikrofonem wynika z poczucia braku kontroli nad przebiegiem rozmowy. Czy będę w stanie odpowiedzieć [...]
Bogusław Feliszek | 2010-09-27 | więcej »
"Aktorska metoda PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Paul Newman, Al Pacino, James Dean, Marilyn Monroe, Jane Fonda... Pamiętasz? Wszystkich łączy osoba Lee Strasberga, który korzystając z teatralnych doświadczeń Konstantego Stanisławskiego, rozwinął w Ameryce w latach 40-tych i 50-tych własną metodę sztuki aktorskiej. Aktorów, którzy zdobyli sławę dzięki tej metodzie są dziesiątki, ale METODA była tylko jedna. Właśnie METODA. W metodzie [...]
Bogusław Feliszek | 2010-09-23 | więcej »
"Piersi moich pracownic, czyli test hasła promocyjnego"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Opolskie Centrum Onkologii ma problem. Jego hasło "Piersi moich pracownic sam kontroluję" trafiło na listę najgorszych sloganów public relations w kraju. Krytycy w miesięczniku "Press" mówią o seksistowskim podłożu przekazu i skojarzeniach z molestowaniem seksualnym. Seksizm i molestowanie to modne tematy, więc wszystko, co do nich nawiązuje może liczyć na uwagę mediów. Autorzy hasła [...]
Bogusław Feliszek | 2010-09-20 | więcej »
"10 mitów o kreatywności w PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Dlaczego ryzykować kreatywność w public relations? Tyle w tym niepewności. Czyż nie lepiej robić swoje, siedzieć cicho i pilnować swego nosa? Po co narażać się na ośmieszenie w przypadku porażki? Kiedy wszystko układa się pomyślnie, komu potrzebne są nowe pomysły? Kiedy jest źle, na kreatywność nie ma już czasu. Logiczna kreatywność? W naszym myśleniu o kreatywności - twierdzi [...]
Bogusław Feliszek | 2010-09-13 | więcej »

 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Gapa Google Problem Dziennikarz Twitter Gazeta Reporter Polska Informacja Public Pressence Media Klienci Wywiad Rzecznik Firma Prawda PRACOWNICY Reporterzy Agencje Internet Tusk Praktycy Komunikacja Kaczyński Klient Relacje Dziennikarze Relations Szef



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. Redaktor czy reporter?
3. Gorączka informacji
4. 10 przedzawałowych wypowiedzi rzecznika prasowego
5. Bzdurne PR!
6. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
7. Do rzeczy, czyli koniec charyzmy
8. Co mówi uścisk dłoni
9. List do Św. Mikołaja 2.0
10. Klient ważny i mniej ważny
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl