"Miesięczniki, tygodniki, dzienniki, telewizja"
|
|
Relacje z mediami są bardzo silnym narzędziem public relations, ale czasem trudnym do zrozumienia dla osób, które nie znają specyfiki mediów i dziennikarskiej profesji.
Mordercze tempo pracy, krótkie terminy i ostra rywalizacja zmuszają często dziennikarzy do zmiany własnego stylu pracy, a nawet do chwilowej rekonstrukcji własnego systemu wartości. Aby życie jeszcze bardziej [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-08-30 |
|
więcej »
|
"Zarządzanie i przywództwo w public relations"
|
|
Zarządzanie i przywództwo to w public relations dwie różne dziedziny. Obydwie są niezbędne do pomyślnego rozwoju organizacji i wzajemnie się uzupełniają - ogólnie i w szczegółach. Ale w codziennej krzątaninie często zapomina się o różnicach.
Zarządzanie to ciężka praca, której celem jest zapewnienie funkcjonowania organizacji według przyjętych standardów. Mogą one dotyczyć finansów [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-08-26 |
|
więcej »
|
"Podstępne pytania w kryzysie"
|
|
Trudne i agresywne pytania na konferencji prasowej w czasie kryzysu postrzegane są jako podstępne ataki na reputację pytanego lub całej organizacji.
Schemat tych pytań - tkanych jak sieć pająka - jest łatwy do zidentyfikowania. Skoro tak, to i obrona przed atakiem nie powinna być trudna.
Sekret polega na umiejętności rozpoznania takiego pytania i [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-08-23 |
|
więcej »
|
"Karuzela plotek"
|
|
Zaczyna się niewinnie od zdawkowego zdania w czasie przerwy śniadaniowej, "Szkoda mi Piotra...". Nie wiesz o co chodzi więc pytasz, "A co się stało?" "Nic nie wiesz o jego żonie?"
Ponieważ nie znasz szczegółów Twój rozmówca przez następny kwadrans opowiada Ci z detalami o kulisach gorącego romansu żony Piotra z jego szefem [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-08-19 |
|
więcej »
|
"Uroda wywiadu w Internecie"
|
|
Uroda i czasem przekleństwo Internetu polega na tym, że wszystko jest dostępne dla wszystkich :-(
Jeszcze kilka lat temu - przed Internetem - było tak:
1. Wywiady pojawiały się w prasie, radiu lub telewizji.
2. Wywiad był wykorzystywany zwykle tylko raz - poza telewizją, która powtarzała go w kolejnych wydaniach wieczornych dzienników.
3. Szkody wywołane [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-08-16 |
|
więcej »
|
"Więcej niż 140 znaków"
|
|
Ile czasu trzeba, żeby umieścić w Internecie 20 miliardów krótkich wiadomości, z których każda składa się maksimum ze 140 znaków? 200 lat? 20? 10?
20 miliardów wpisów pojawiło się w darmowym serwisie społecznościowym Twitter w cztery lata od założenia firmy w 2006 roku, podał serwis GigaTweet.
Ten wynik oznacza, że statystycznie każdy mieszkaniec [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-08-12 |
|
więcej »
|
"Dobra strategia medialna"
|
|
Dobra strategia medialna nie polega na jednym rewelacyjnym występie w radiu lub telewizji, ale na zbudowaniu trwałych i wartościowych relacji, które zaowocują kolejnymi regularnymi zaproszeniami do studia.
Bez strategii medialnej kontakty z mediami będą bardziej stresujące, bardziej chaotyczne, bardziej czasochłonne i mniej... skuteczne :-(
Przygotowując strategię medialną warto mieć na uwadze dziesięć prawd [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-08-09 |
|
więcej »
|
"10 największych błędów w planie kryzysowym"
|
|
Krótkie pytanie. Co gorsze: brak planu kryzysowego czy posiadanie planu trudnego w użyciu?
Oczywiście druga opcja jest bardziej niebezpieczna.
Ślepa wiara w plan bez sprawdzenia jego przydatności wystawia organizację na duże ryzyko – plan, który jest tylko planem to fatalny plan. Plan nieprzetestowany w praktyce to zapowiedź katastrofy.
Oto dziesięć największych błędów w planie kryzysowym:
1. Rozbudowany [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-08-05 |
|
więcej »
|
"Strategia na górskim szlaku"
|
|
"Moment..." Zatrzymałem się na szlaku. Panorama przepiękna, ale... "Gdzie jesteśmy?"
Wiedziałem, że się zgubiłem. Nie tylko ja. Ze mną była grupa turystów - szli za mną jak trusie, bo sądzili, że znam trasę. Kiedyś znałem ją znakomicie. 20 lat temu.
Wyjąłem z plecaka mapę topograficzną pokazującą wszystkie szczegóły ukształtowania terenu: góry, jeziora, strumienie, [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-08-02 |
|
więcej »
|
|
|
|
Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
|
|
|
|
Sonda zakończona
Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?
Tak. | | 0% | Nie. | | 100% | Nie wiem. | | 0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|