Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
"Jak warto rozmawiać"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Panuje przekonanie, że najbardziej boimy się wystąpień publicznych. Śmiem w to wątpić widząc jak wiele osób bez widocznych oporów zabiera głos w publicznych sprawach. Moim zdaniem, najbardziej boimy się prawdziwej rozmowy. Z konwersacją mamy do czynienia kiedy dwoje lub więcej ludzi rozmawia otwarcie i szczerze, słucha siebie uważnie i osiąga wzajemne zrozumienie. [...]
Bogusław Feliszek | 2010-09-09 | więcej »
"Ku medialnej plotce"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Plotka to stara jak świat technika komunikacji, dzięki której - jak mówi Robin Dunbar - język podlega ciągłej ewolucji. Plotka jako krótki, anonimowy i niepotwierdzony przekaz o prawdopodobnym zdarzeniu przekazywany z ust do ust zastąpiła iskanie wśród naczelnych kiedy w grupach ponad 150 osób bezpośredni fizyczny kontakt zajmował zbyt dużo czasu i [...]
Bogusław Feliszek | 2010-09-06 | więcej »
"10 niezmiennych praw video w Internecie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Statystyki pokazują, że video w Internecie zwiększa średnio sprzedaż o 125%. Jesteś zainteresowany? A może chcesz powiedzieć: 1. "Nie wiemy jak robić video w Internecie." 2. "Nie mamy na to pieniędzy." 3. "Nie znamy żadnych fachowców i nawet gdybyśmy wiedzieli jak zrobić takie video nakład czasu i kosztów nie wyrównałby zysków." 4. "Nawet gdybyśmy wyprodukowali video, [...]
Bogusław Feliszek | 2010-09-02 | więcej »
"Miesięczniki, tygodniki, dzienniki, telewizja"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Relacje z mediami są bardzo silnym narzędziem public relations, ale czasem trudnym do zrozumienia dla osób, które nie znają specyfiki mediów i dziennikarskiej profesji. Mordercze tempo pracy, krótkie terminy i ostra rywalizacja zmuszają często dziennikarzy do zmiany własnego stylu pracy, a nawet do chwilowej rekonstrukcji własnego systemu wartości. Aby życie jeszcze bardziej [...]
Bogusław Feliszek | 2010-08-30 | więcej »
"Zarządzanie i przywództwo w public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Zarządzanie i przywództwo to w public relations dwie różne dziedziny. Obydwie są niezbędne do pomyślnego rozwoju organizacji i wzajemnie się uzupełniają - ogólnie i w szczegółach. Ale w codziennej krzątaninie często zapomina się o różnicach. Zarządzanie to ciężka praca, której celem jest zapewnienie funkcjonowania organizacji według przyjętych standardów. Mogą one dotyczyć finansów [...]
Bogusław Feliszek | 2010-08-26 | więcej »
"Podstępne pytania w kryzysie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Trudne i agresywne pytania na konferencji prasowej w czasie kryzysu postrzegane są jako podstępne ataki na reputację pytanego lub całej organizacji. Schemat tych pytań - tkanych jak sieć pająka - jest łatwy do zidentyfikowania. Skoro tak, to i obrona przed atakiem nie powinna być trudna. Sekret polega na umiejętności rozpoznania takiego pytania i [...]
Bogusław Feliszek | 2010-08-23 | więcej »
"Karuzela plotek"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Zaczyna się niewinnie od zdawkowego zdania w czasie przerwy śniadaniowej, "Szkoda mi Piotra...". Nie wiesz o co chodzi więc pytasz, "A co się stało?" "Nic nie wiesz o jego żonie?" Ponieważ nie znasz szczegółów Twój rozmówca przez następny kwadrans opowiada Ci z detalami o kulisach gorącego romansu żony Piotra z jego szefem [...]
Bogusław Feliszek | 2010-08-19 | więcej »
"Uroda wywiadu w Internecie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Uroda i czasem przekleństwo Internetu polega na tym, że wszystko jest dostępne dla wszystkich :-( Jeszcze kilka lat temu - przed Internetem - było tak: 1. Wywiady pojawiały się w prasie, radiu lub telewizji. 2. Wywiad był wykorzystywany zwykle tylko raz - poza telewizją, która powtarzała go w kolejnych wydaniach wieczornych dzienników. 3. Szkody wywołane [...]
Bogusław Feliszek | 2010-08-16 | więcej »
"Więcej niż 140 znaków"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ile czasu trzeba, żeby umieścić w Internecie 20 miliardów krótkich wiadomości, z których każda składa się maksimum ze 140 znaków? 200 lat? 20? 10? 20 miliardów wpisów pojawiło się w darmowym serwisie społecznościowym Twitter w cztery lata od założenia firmy w 2006 roku, podał serwis GigaTweet. Ten wynik oznacza, że statystycznie każdy mieszkaniec [...]
Bogusław Feliszek | 2010-08-12 | więcej »
"Dobra strategia medialna"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Dobra strategia medialna nie polega na jednym rewelacyjnym występie w radiu lub telewizji, ale na zbudowaniu trwałych i wartościowych relacji, które zaowocują kolejnymi regularnymi zaproszeniami do studia. Bez strategii medialnej kontakty z mediami będą bardziej stresujące, bardziej chaotyczne, bardziej czasochłonne i mniej... skuteczne :-( Przygotowując strategię medialną warto mieć na uwadze dziesięć prawd [...]
Bogusław Feliszek | 2010-08-09 | więcej »
"10 największych błędów w planie kryzysowym"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Krótkie pytanie. Co gorsze: brak planu kryzysowego czy posiadanie planu trudnego w użyciu? Oczywiście druga opcja jest bardziej niebezpieczna. Ślepa wiara w plan bez sprawdzenia jego przydatności wystawia organizację na duże ryzyko – plan, który jest tylko planem to fatalny plan. Plan nieprzetestowany w praktyce to zapowiedź katastrofy. Oto dziesięć największych błędów w planie kryzysowym: 1. Rozbudowany [...]
Bogusław Feliszek | 2010-08-05 | więcej »
"Strategia na górskim szlaku"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Moment..." Zatrzymałem się na szlaku. Panorama przepiękna, ale... "Gdzie jesteśmy?" Wiedziałem, że się zgubiłem. Nie tylko ja. Ze mną była grupa turystów - szli za mną jak trusie, bo sądzili, że znam trasę. Kiedyś znałem ją znakomicie. 20 lat temu. Wyjąłem z plecaka mapę topograficzną pokazującą wszystkie szczegóły ukształtowania terenu: góry, jeziora, strumienie, [...]
Bogusław Feliszek | 2010-08-02 | więcej »
"Maski kłamstwa"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Jesteś następny w kolejce do awansu." "Bardzo chciałbym przeczytać ten raport." "Wcale nie wyglądasz za grubo w tej sukience." Niektórzy ludzie nigdy nie kłamią, inni nie potrafią mówić prawdy. Co gorsza, większość nie widzi w tym żadnej różnicy. Trudno wyobrazić sobie życie bez kłamstw. Ludzie kłamią, bo nie chcą kogoś urazić, chcą uniknąć kary, chcą [...]
Bogusław Feliszek | 2010-07-29 | więcej »
"Śmiech i inne krytyczne uwagi"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Twój nowy pomysł na odświeżenie firmowej witryny WWW przywitała salwa śmiechu. Nie tego oczekiwałeś po miesiącu intensywnej pracy nad projektem. Nowe pomysły, oryginalne rozwiązania, rewolucyjne idee są niezwykle delikatne, wrażliwe i kruche - łatwo je zniszczyć. Organizacje, którym zależy na rozwoju i postępie powinny nastawiać się na pragmatyczne, pozytywne i zorientowane na [...]
Bogusław Feliszek | 2010-07-26 | więcej »
"Redaktor czy reporter?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Redaktor czy reporter - jaka to różnica? Przed chwilą zakończyłeś rozmowę z dziennikarzem pracującym dla znakomitego dziennika. Wywiad wypadł znakomicie. Jesteś zadowolony. Reporter też promienieje. Jesteś podniecony, bo dziennikarz zapowiedział publikację w jutrzejszym numerze. Mija tydzień i nic. Co się stało? Niestety, reporter nie jest osobą, która decyduje o terminie druku. Jego szef, [...]
Bogusław Feliszek | 2010-07-22 | więcej »
"Detektyw grupy fokusowej"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W ramach audytów komunikacyjnych prowadzę grupy fokusowe, których celem jest zebranie opinii pracowników o komunikacyjnych działaniach swoich firm. Kiedy prowadzisz takie badania szybko zbierasz wiele doświadczeń w wykrywaniu kłamstw. Z 99% skutecznością wychwytuję kłamczucha w grupie w ciągu pięciu minut. Powiem o sobie nieskromnie: jestem bardziej skuteczny od policyjnego wariografu. Nie twierdzę, że [...]
Bogusław Feliszek | 2010-07-19 | Komentarze [1] więcej »
"Najpiękniejszy dzień w moim życiu"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Umówmy się, że nie mamy dziś 15 lipca 1410 roku. "To najpiękniejszy dzień w moim życiu", powiedział wzruszony laureat podczas ceremonii wręczania nagród branżowych. Pomyślałem, "Czas umierać" :-) Nagrody, wyróżnienia, certyfikaty są skuteczną metodą promocji osób, organizacji i idei. Publiczne uznanie osiągnięć w pracy, branży, sporcie lub pracy na rzecz lokalnej społeczności dodaje [...]
Bogusław Feliszek | 2010-07-15 | więcej »
"Cisza, czyli stare reporterskie sztuczki"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

To jedna z najstarszych sztuczek w branży. Zna ją każdy reporter. Stosują ją także policjanci. Nie jest obca lekarzom, nauczycielom i negocjatorom. Na imię jej CISZA. Jej celem jest zmuszenie Ciebie do mówienia, a mówiąc dokładniej do wyznania tego, czego nie chcesz powiedzieć. Uważaj na ciszę kiedy następnym razem będziesz rozmawiać z reporterem - [...]
Bogusław Feliszek | 2010-07-12 | więcej »
"Opowieść o dwóch lustrach, czyli audyt wizerunku"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Tydzień temu na spotkaniu z ekspertami komunikacji wewnętrznej w Poznaniu rozmawiałem dłuższą chwilę z szefową działu public relations w dużym banku. W przerwie szkolenia wymienialiśmy opinie o audytach wizerunku: jak organizacje są postrzegane przez otoczenie, jak często wykonywać takie badania, kiedy i jak mierzyć ich efektywność, jaka jest specyfika polskich audytów [...]
Bogusław Feliszek | 2010-07-09 | więcej »
"Czarny łabędź w rzeźni, czyli zarządzanie ryzykiem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jak grom z jasnego nieba... Absolutne zaskoczenie, nieprzewidywalne wydarzenie, totalna rzeźnia. Czarne Łabędzie to ważne zjawiska, które są mało prawdopodobne, ale jednak czasem występują. Samo określenie jest metaforą zaskakującego wydarzenia trudnego do logicznego wyjaśnienia przed jego pojawieniem się. Czarny Łabędź ma trzy cechy: 1. jest nieoczekiwany i mało prawdopodobny, 2. niesie ogromne skutki, [...]
Bogusław Feliszek | 2010-07-05 | Komentarze [1] więcej »
"6:0, czyli sześć mitów kampanii prezydenckiej"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jarosław Kaczyński miał ciekawszą kampanię, ale prezydentem raczej nie zostanie, bo nie przekonał do siebie wystarczającej liczby wyborców i siebie samego do tego urzędu. Naiwne jest twierdzenie, że wystarczy wygrać kampanię, żeby zwyciężyć w wyborach. To pierwszy mit. Oryginalna kampania pomaga w osiągnięciu celu, ale go nie gwarantuje. Potrzebne jest jeszcze zyskanie poparcia [...]
Bogusław Feliszek | 2010-07-02 | więcej »
"Debata prezydencka to sport kontaktowy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Debata prezydencka, bezpośrednie starcie, konfrontacja poglądów... Na pewno oglądaliśmy w niedzielny wieczór ten sam program? Debata prezydencka bez prawa zadawania sobie pytań przez kandydatów? To tak jakby zabronić piłkarzom obecności na połowie rywala. Bramki byłyby piękne... Średnio jedna na pięć lat. I tak właśnie było. Sztabowcy obydwu kandydatów ustanowili reguły gry na [...]
Bogusław Feliszek | 2010-06-28 | więcej »
"7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Przygotowujesz się do ważnej politycznej debaty. Chcesz dobrze wypaść. Zgadłem? O walorach przygotowania się do wystąpień publicznych więcej się mówi niż robi; szkoda, bo powinno być na odwrót. Ludzie tłumaczą unikanie prób na wiele sposobów. Mówią na przykład, "Dam radę." To zwykle kończy się katastrofą: zaleta (swoboda i naturalność) zamienia się w wadę [...]
Bogusław Feliszek | 2010-06-22 | Komentarze [2] więcej »
"Szkolenia kryzysowe na sportowo"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Wybierz dowolną zespołową dyscyplinę sportową – niekoniecznie piłkę nożną :-) Drużyna przygotowuje się do ważnych rozgrywek: turniej osiedlowy, inauguracja ligi, mistrzostwa świata. Na pierwszym spotkaniu trener wręcza każdemu zawodnikowi opasłą księgę: instruktaż gry. Powoli – kartka po kartce – odczytuje treść podręcznika. Zawodnicy poznają cele i strategie. Trener mówi kto będzie kapitanem zespołu, [...]
Bogusław Feliszek | 2010-06-17 | więcej »
"Dlaczego nie jestem na portalu Nasza-klasa.pl"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Od czasu od czasu znajomi przysyłają e-maile z pytaniem czy jestem na Naszej-klasie. "Nie. Jestem aktywny na mojej witrynie WWW, blogu, Facebooku i kilku innych serwisach, ale nie na Naszej-klasie." Niektórzy odpisują ze zdziwieniem: "Zaraz, zaraz! Na pewno nie jesteś na Naszej-klasie?" lub trochę nastroszeni: "Dlaczego lekceważysz Naszą-klasę? Tłumacz się!" Portal Nasza-klasa.pl ruszył [...]
Bogusław Feliszek | 2010-06-11 | więcej »
"Czego nie widzieli Alicja i Achilles, czyli 13 błędów w zarządzaniu ryzykiem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W "Alicji w krainie czarów" Lewisa Carrolla Król prosi Alicję: "Wyjrzyj na drogę i powiedz mi czy kogoś nie widać." "Czy widzę kogoś na drodze? Nikogo!" rzekła Alicja. "Ach, żebym ja miał taki wzrok" - powiedział z żalem Król. "Nikogo! Na taką odległość! Ja przy tym świetle widzę tylko tych co [...]
Bogusław Feliszek | 2010-06-07 | więcej »
"10 "sekretów", których praktycy PR nigdy nie zdradzą klientom"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Mój dentysta jest nie tylko znakomitym fachowcem, ale także wyjątkowo cierpliwym i wyrozumiałym człowiekiem. Przedwczoraj pół żartem, pół serio zapytałem jakie zachowanie pacjentów najbardziej go denerwuje. I co? Nigdy nie zgadniesz. Wkurza go kiedy ktoś w czasie borowania odczytuje lub pisze sms :-) W drodze powrotnej, w korku ulicznym, ułożyłem listę zachowań, [...]
Bogusław Feliszek | 2010-06-04 | Komentarze [2] więcej »

 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Gapa Relations Firma Wywiad Google Public Komunikacja Pressence Praktycy Tusk Relacje Gazeta Internet Agencje Klienci Dziennikarz Kaczyński Informacja Twitter Reporterzy Problem Polska PRACOWNICY Rzecznik Reporter Media Szef Prawda Dziennikarze Klient



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Gorączka informacji
2. Debata prezydencka to sport kontaktowy
3. Z kim nie warto rozmawiać
4. Anty-negatywny apel polityczny
5. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Zasada zachowania głupoty
7. Największy mit w zarządzaniu kryzysem
8. Czego uczą prawdziwe symulacje
9. Nie stać Cię na public relations, prawda?
10. 21 pytań reportera na szkoleniu medialnym
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl