Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
"Oglądasz video w łóżku?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy mają telewizor w sypialni i ci, którzy go nie mają. To tak jak z podziałem na tych, którzy przesuwają meble w czasie odkurzania i tych, którzy tego nie robią. Pomiędzy tymi grupami nie ma ziemi niczyjej – nie ma tych, którzy się nad tym [...]
Bogusław Feliszek | 2011-03-17 | więcej »
"50 dziennikarzy, których lepiej nie słuchać"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Na szkoleniach medialnych trenerzy uczą aktywnego słuchania. Na naszych szkoleniach uczymy też niesłuchania. Tak, dobrze słyszysz :-) Doskonalenie umiejętności słuchania, co mówią dziennikarze niekoniecznie musi być związane ze samym słuchaniem. Niesłuchanie wybranych dziennikarzy też jest umiejętnością. W końcu "słuchać lepiej" także znaczy "słuchać bardziej dojrzale". Dlatego nie słuchaj dziennikarzy, którzy: 1. nie mają zielonego pojęcia o [...]
Bogusław Feliszek | 2011-03-14 | więcej »
"10 wymówek dlaczego nie chcesz pisać bloga"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kilka dni temu rozmawiałem z przyjaciółką przy kawie jak wypromować jej stowarzyszenie za pomocą mediów społecznościowych. Wytłumaczyłem jak założyć konto na Twitterze i profil na Facebooku. Kiedy przeszedłem do bloga usłyszałem: "W żadnym wypadku. Wykluczone. Nie, bo nie!" To zainspirowało mnie do zebrania 10 wymówek dlaczego nie chcesz pisać bloga: 1. Nie wiem [...]
Bogusław Feliszek | 2011-03-10 | Komentarze [2] więcej »
"Do przyjaciół plotkarzy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Plotka, ploteczka, plotunia... Sokrates wierzył, że prawda jest dobrem i dobro jest prawdą. ("Czyż nie wstydzisz się dbać o pieniądze, sławę, zaszczyty, a nie o rozum, prawdę i o to, by dusza stała się najlepsza?"). Według niego cnota jest wiedzą ("Jest to jedno i to samo wiedzieć, co jest sprawiedliwe i być [...]
Bogusław Feliszek | 2011-03-07 | więcej »
"Piórka eksperta mediów społecznościowych"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Nosiłem się z tymi myślami o mediach społecznościowych kilka miesięcy. Dziś dzielę się nimi z Tobą. 1. Nikogo nie interesuje Twoja marka. 2. Jeżeli prawdą jest pkt. 1, musisz znaleźć lub wymyślić coś co ludzi zainteresuje i pobudzi do działania. Uwaga: rewolucje też się nudzą :-) 3. Nikogo nie interesuje Twoja firma/organizacja/instytucja. 4. Jeżeli prawdą [...]
Bogusław Feliszek | 2011-03-03 | więcej »
"10 porad jak sknocić kampanię wyborczą"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Zostałeś szefem kampanii wyborczej? Gratuluję. Jesteś pewny zwycięstwa i prawdopodobnie nie myślisz o przegranej. Mylę się? Oto 10 porad jak nowy szef sztabu może sknocić kampanię wyborczą: 1. Szef sztabu wyborczego korzysta z doświadczeń z innych kampanii, nawet jeśli nie mają one żadnego związku z obecną kampanią (strategia, taktyka, cele). Nowi szefowie nie wiedzą czego [...]
Bogusław Feliszek | 2011-02-28 | więcej »
"8 cech idealnego szefa kampanii wyborczej"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jakie są cechy idealnego szefa kampanii wyborczej? Powiedziałem: idealnego szefa, nie: szefa idealnej kampanii. Jaka różnica? Nie ma idealnych kampanii wyborczych; są tylko kampanie wygrane lub przegrane. Idealni szefowie kampanii zwiększają szansę zwycięstwa i zmniejszają jego koszty. Co charakteryzuje idealnego szefa kampanii wyborczej? Oto 8 wyróżników: 1. Zrozumienie Na zrozumienie można patrzeć w trzech wymiarach: A. Kampania [...]
Bogusław Feliszek | 2011-02-24 | więcej »
"Z notatnika reportera śledczego"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Reporterzy śledczy to elita dziennikarstwa. Ich misją jest ujawnianie skandali i niecnych uczynków rządzących elit. Dla moich studentów dziennikarstwa opracowałem zestaw 35 porad jak przeprowadzać wywiady. Mogą z nich skorzystać także praktycy public relations przygotowujący swoich klientów do kontaktów z mediami. I. PRZYGOTOWANIE 1. Dokumentacja. Najlepsze pytania to te, które wynikają z głębokiej i [...]
Bogusław Feliszek | 2011-02-21 | więcej »
"Dziennikarze nie są problemem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ile razy narzekaliście w pracy na dziennikarzy i kłopoty jakie z nimi macie? Chyba trochę więcej niż raz... Jest coś typowo polskiego w krytykowaniu mediów. Niestety, to pozornie nieszkodliwe zajęcie może stać się przyczyną dodatkowych kłopotów kiedy trafisz na celownik zawziętego reportera. Nie wierzysz? Oto co przytrafiło się wyjątkowemu klientowi... Nowa szefowa publicznej organizacji [...]
Bogusław Feliszek | 2011-02-17 | więcej »
"Prawnik w public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Czy jako praktyk public relations z powodzeniem współpracujesz z prawnikami? Nie krzyw się, tylko powiedz prawdę. Całą prawdę :-) Trudno wyobrazić sobie skutecznie pracujący zespół zarządzania sytuacją kryzysową bez prawników. Prawnicy lubią mówić. To czasem denerwuje. Szczególnie kiedy jako specjalista PR uważasz, że ich przekaz jest z gruntu szkodliwy. Jeśli jednak Twoja porada [...]
Bogusław Feliszek | 2011-02-14 | więcej »
"SCC, czyli słowa czynią cuda"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ile razy poczułeś się urażony cudzymi słowami? Być może w ostatniej chwili odstąpiłeś od kupna, poczułeś się zawiedziony, dotknięty i trudno Ci racjonalnie wytłumaczyć dlaczego. Używanie właściwych słów odgrywa kluczową rolę w budowaniu relacji z dziennikarzami, klientami, współpracownikami i partnerami w interesach. Jakie są nasze "ukochane" słowa? Łatwy, prosty, sprawdzony, zaoszczędzić, odkryć, gwarantować, bezpieczeństwo, zdrowie, [...]
Bogusław Feliszek | 2011-02-10 | więcej »
"Żabka na oceanie, czyli dlaczego nie przeczytasz tego artykułu"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ponad połowa internautów odwiedzających blog Media Gapa nigdy nie przeczyta tego artykułu. Rozumiem dlaczego: każdy ma ograniczoną ilość czasu na czytanie i trzeba codziennie dokonywać selekcji co czytać i z czego można zrezygnować. Ale zapytam wprost: jak wygląda ta selekcja? Czy poprzedza ją rzeczowa analiza priorytetów w zdobywaniu praktycznych informacji o public [...]
Bogusław Feliszek | 2011-02-07 | więcej »
"Zamiast Smoleńska, czyli ziarno prawdy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kto mówi prawdę o katastrofie prezydenckiego tupolewa pod Smoleńskiem: Polacy czy Rosjanie? Edward Klich czy Tatiana Anodina? Antoni Maciarewicz czy Bogdan Klich? Niedawno pisałem jak trudno ocenić co jest dzisiaj prawdą, a co kłamstwem ("Wyzwanie PR 2011, czyli co stało się z prawdą?"). Sprzeczne informacje z różnych (także opiniotwórczych) mediów i źródeł [...]
Bogusław Feliszek | 2011-02-03 | więcej »
"Anonimowe wypowiedzi w korporacyjnej komunikacji?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Anonimowość w dziennikarstwie to ostateczność – trzeba jej unikać za wszelką cenę. Kiedyś redaktorzy zgadzali się ukryć tożsamość rozmówcy tylko w wyjątkowych okolicznościach, na przykład, za kontakt z dziennikarzem groziły informatorowi sankcje karne. Dzisiaj w co drugim artykule prasowym – także w prestiżowych gazetach – codziennie czytam anonimowe wypowiedzi. Sądzę, że wynika [...]
Bogusław Feliszek | 2011-01-31 | więcej »
"10 błędów w komunikacji społecznej z epilogiem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Na początek trzy pytania: 1. Jak kosztem kilkuset tysięcy złotych wprowadzasz z powodzeniem gruntowną zmianę w polityce społecznej, która ma ponad 50-letnią tradycję? 2. Jak budujesz sojusze, przemieniasz emocje w logikę i wznosisz się ponad swoje niezbywalne prawa? 3. Jak zdobywasz powszechne zainteresowanie opinii publicznej w tętniącym zmianami świecie, w którym ludzie cierpią na [...]
Bogusław Feliszek | 2011-01-27 | więcej »
"Krótka przygoda z rzecznikiem prasowym"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Bywa że mimo znakomitego wywiązania się ze swoich obowiązków sprzedawcy - lub takiego przeświadczenia - nadal nie możesz doprowadzić do podpisania umowy. Coś takiego przytrafiło mi się dwa tygodnie temu. Bohaterem tej historii jest rzeczniczka prasowa instytucji państwowej często krytykowanej w mediach. Rzeczniczka od ponad roku prenumeruje Pressence Newsletter. Dwa tygodnie temu [...]
Bogusław Feliszek | 2011-01-24 | Komentarze [1] więcej »
"Zaskakujące korzyści z PR, czyli dlaczego właśnie Ty"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Na polskim rynku działa ponad 200 agencji PR. Większość to małe firmy zatrudniające kilka osób, czyli takie jak Twoja. Wyróżnienie się w tym tłumie to stosunkowo proste zadanie. Wystarczy oryginalny i odważny pomysł. Dużo trudniejsze jest przekonanie klienta DLACZEGO powinien współpracować z Tobą. Dlaczego ma wybrać właśnie Ciebie z setki innych równie dobrych [...]
Bogusław Feliszek | 2011-01-20 | więcej »
"Szable w dłoń, czyli jak dowodzić armią pracowników"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Sukces organizacji w dużym stopniu zależy od tego jak zarządzasz pracownikami. Co możesz zrobić, żeby pracownicy czuli, że pracują też dla siebie, a nie tylko dla Twojej firmy? Zarządzanie pracownikami zwykle dotyczy sześciu obszarów: I. Analiza Zatrudnienia i Struktury Organizacji II. Płace i Dodatkowe Świadczenia III. Rekrutacja i Dobór Pracowników IV. Szkolenia i Nauka V. Wyniki Pracy [...]
Bogusław Feliszek | 2011-01-17 | więcej »
"Co jeszcze możemy zrobić przed wyborami?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Katastrofa prezydenckiego tupolewa pod Smoleńskiem, przyśpieszone wybory prezydenckie, trzy fale powodziowe, wybory samorządowe. To za nami. A przed nami? Ile czasu ma jeszcze przed sobą ten parlament? Kwartał? Pół roku? W każdym biurze poselskim i senatorskim czas rozpocząć wsteczne odliczanie. Czas na wstępne rozliczenie. Jako wyborcy jeszcze raz dokładnie przeczytajmy wszystkie obietnice jakie [...]
Bogusław Feliszek | 2011-01-13 | więcej »
"Cel, mierz, pal!"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ile milionów organizacje wydały w zeszłym roku na dotarcie do swoich grup docelowych? Ile z tych środków dało efekt ślepych nabojów? Dużo ognia, dymu i hałasu. Nikogo nie skłoniły do zmiany opinii, nastawienia i zachowania. Nikogo nie pobudziły do działania. Przesadzam? To pomówmy tylko o pieniądzach wydanych na PR. Pytania te same. [...]
Bogusław Feliszek | 2011-01-10 | więcej »
"Skrucha i żal w komunikacji kryzysowej"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jaka jest różnica między skruchą i żalem? Jak to wpływa na treść przeprosin w komunikacji kryzysowej? Żal jest racjonalną, przemyślaną i czasami emocjonalną reakcją na niespodziewany, niezamierzony i często kosztowny wynik jakiegoś wydarzenia lub działania. Uczucie skruchy dotyczy bólu i cierpienia związanego z poczuciem winy i wyrzutem sumienia po popełnieniu nagannego czynu. Na [...]
Bogusław Feliszek | 2011-01-07 | więcej »
"Wyzwanie PR, czyli co się stało z prawdą?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Prawda to esencja public relations – prawda dobrze opowiedziana. Wychowałem się w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. Oglądałem jeden kanał w czarno-białej telewizji. Słuchałem jednej stacji radiowej – Wolną Europę skutecznie zagłuszał nadajnik w Gliwicach. Czytałem jedną lokalną gazetę. Nie było kablówki ani telewizji satelitarnej. Nie miałem komputera (nikt nie miał) [...]
Bogusław Feliszek | 2011-01-03 | Komentarze [3] więcej »
"Mirosław Drzewiecki - Media Gapa 2010"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Mirosław Drzewiecki, były minister sportu, otrzymał tytuł Media Gapa 2010 za wypowiedź: "Nigdy nie uważałem, że Polska to dziki kraj." - TVN 24 "Kropka nad i", 31.03.2010. Drugie miejsce przypadło ministrowi spraw zagranicznych Radosławowi Sikorskiemu za zdanie: "Tak więc ja osobiście nie widzę powodów do niepokoju o losy tego dochodzenia." o śledztwie [...]
Bogusław Feliszek | 2010-12-30 | więcej »
"Największy mit w zarządzaniu kryzysem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Czas rozprawić się z największym mitem w zarządzaniu kryzysem i komunikacją kryzysową, który od pół wieku funkcjonuje w public relations. Chodzi o chiński ideogram przedstawiający kryzys. Wbrew obiegowej opinii (powtarzanej także niestety przez niektórych ekspertów public relations) symbol 'kryzysu' nie oznacza także 'szansy'. Zaczęło się od słynnego przemówienia Johna F. Kennedy'ego 12 kwietnia [...]
Bogusław Feliszek | 2010-12-27 | więcej »
"Taniec kobry z mangustą, czyli 10 sterowników nowego PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Public relations to trudne zajęcie – szef ocenia Ciebie wyłącznie na podstawie ostatniego materiału w mediach o Twojej firmie. To, co robisz często wygląda jak taniec kobry z mangustą, ale nie ma w tych pląsach tyle gracji, dobrej woli i wzajemnego szacunku. Większość firm zajmuje się jakąś formę public relations, najczęściej pod nazwą marketingu, [...]
Bogusław Feliszek | 2010-12-23 | więcej »
"Krótki kurs rozwoju"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jeszcze kilka lat temu wydawało mi się, że Pressence Public Relations powinna być małą agencją PR rozrastającą się do pewnego określonego (idealnego?) rozmiaru i formatu. To naiwne myślenie prysnęło jak bańka mydlana, kiedy zdałem sobie sprawę z oczywistej dziś dla mnie prawdy. Jeśli firma stale się nie rozwija, skazana jest na [...]
Bogusław Feliszek | 2010-12-20 | więcej »
"Wyćwiczona spontaniczność wystąpienia publicznego"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Uwielbiam filmy i sztuki teatralne. Najlepsze przedstawienia sprawiają wrażenie autentycznie spontanicznych, gdyż aktorzy ćwiczyli swoje role dopóki, dopóty nie poczuli, że mogą o nich całkowicie zapomnieć. Warto wziąć z nich przykład w wystąpieniach publicznych. Po opracowaniu głównego przesłania ćwicz jego prezentację aż poczujesz, że możesz je swobodnie powtórzyć bez żadnej ściągi. Muzycy mają [...]
Bogusław Feliszek | 2010-12-16 | więcej »

 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporter Internet Twitter Klienci Gapa Szef Prawda Gazeta Komunikacja Relations Dziennikarze Informacja Media Kaczyński Public Relacje Pressence Firma Google Tusk Klient Problem Dziennikarz Agencje PRACOWNICY Polska Wywiad Reporterzy Rzecznik Praktycy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
4. Co mówi uścisk dłoni
5. Czytanie z oczu
6. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
7. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
8. Piekielna sztuka kontrargumentów
9. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
10. Najlepsze na świecie ćwiczenie kreatywnego myślenia
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl