Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
"5 powodów dlaczego nie warto ze mną współpracować"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Myślisz o zatrudnieniu konsultanta PR? Jeśli odpowiesz twierdząco na co najmniej jedno z pięciu pytań, oszczędź sobie zachodu i pieniędzy – jeszcze mnie nie potrzebujesz. Zatrudnienie eksperta PR jest inwestycją i jak każda inwestycja musi być dokładnie przemyślane i zaplanowane – trzeba określić czas, środki, cele i sposób pomiaru sukcesu. Zbyt wczesne skorzystanie z [...]
Bogusław Feliszek | 2012-12-19 | więcej »
"Grudzień – najlepszy miesiąc na PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Każdy miesiąc roku jest dobry na PR, ale grudzień jest najlepszy. Dlaczego? Bo konkurencja go lekceważy. Większość firm kończy kampanie public relations w listopadzie – w grudniu rządzą promocje, reklama i marketing bezpośredni. PR wraca w drugiej połowie stycznia Nowego Roku. Warto skorzystać z tej świątecznej luki na PR jaką zostawia Ci konkurencja, [...]
Bogusław Feliszek | 2012-12-01 | więcej »
"Dlaczego politycy powinni mieć zakaz PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Politycy powinni zapomnieć o PR i budowaniu swego wizerunku. Wiem, że to brzmi dziwnie na blogu o public relations. Uważam jednak, że wizerunek, reputacja i PR to ostatnie rzeczy, którymi powinni zajmować się dziś politycy. W erze mediów społecznościowych i serwisów informacyjnych nadawanych 24 godziny na dobę politycy koncentrują się prawie wyłącznie [...]
Bogusław Feliszek | 2012-11-26 | więcej »
"Ukryte koszty wewnętrznego PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Przeczytałem kilka artykułów o firmach rezygnujących ze współpracy z agencjami PR na rzecz własnych wewnętrznych działów public relations. To nie jest dobry trend. Jako daleki od obiektywizmu i osobiście zainteresowany właściciel agencji PR chciałbym pokazać negatywne skutki takich decyzji, szczególnie dla nowych i mało znanych firm. Zacznijmy od kosztów i pracowników Agencji PR przybywa [...]
Bogusław Feliszek | 2012-11-21 | więcej »
"Kwestionariusz PRousta - Arkadiusz Szczepański"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kwestionariusz PRousta pokazuje zainteresowania, poglądy, priorytety i wartości praktyka public relations. Na pytania odpowiada Arkadiusz Szczepański: 1. Co Ciebie najbardziej odróżnia od innych praktyków public relations? Umiejętność dostrzegania oraz wykorzystywania wszystkich sprzyjających okoliczności. 2. Jaka jest Twoja najsłabsza strona jako praktyka public relations? Myślę często po niemiecku – praktycznie odwracam zdania :-) 3. Co Ciebie najbardziej interesuje [...]
Bogusław Feliszek | 2012-10-27 | więcej »
"Pies, który nie szczeka, czyli ochrona reputacji w mediach społecznościowych"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Policjant do Sherlocka Holmesa: "Czy jest coś co dotyczy wydarzenia z nocy na co chciałby pan zwrócić moją uwagę?" Sherlock Holmes: "Tak, dziwne zdarzenie z psem." Policjant: "Ale pies nic nie zrobił!" Sherlock Holmes: "Tak! To jest właśnie dziwne." Wiele organizacji zabiera się do serwisów społecznościowych jak pies do jeża: "Zabieramy głos i ryzykujemy wystawienie [...]
Bogusław Feliszek | 2012-10-23 | więcej »
"Kiedy nie chcesz być w świetle reflektorów..."
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Skok ze spadochronem z "krawędzi kosmosu". Premiera oryginalnego produktu. Praktyczny wynalazek. Zdecydowana poprawa standardu usługi. Przedłużenie bezwarunkowej gwarancji. Cenna akcja społeczna. Cztery bramki strzelone w ważnym meczu. Są chwile kiedy chcesz znaleźć się w świetle reflektorów. Ale bywa też inaczej... Wpływowa organizacja gospodarcza pisze list otwarty do premiera, w którym sugeruje, że nowe rządowe [...]
Bogusław Feliszek | 2012-10-18 | więcej »
"Chcesz zostać rozchwytywanym ekspertem medialnym?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kiedy widzisz swoich konkurentów wygłaszających do kamery mądre opinie na temat, który znasz na wylot, masz ochotę rzucić czymś twardym w ekran telewizora? Dlaczego reporter nie zadzwonił do Ciebie? Przecież wiesz więcej na ten temat, prawda? To oczywiste. Jeśli tylko masz ochotę, nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś został rozchwytywanym ekspertem medialnym. Jeżeli reporter [...]
Bogusław Feliszek | 2012-09-30 | więcej »
"Nie jestem osobą, która kupczy..."
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W mediach łatwo wpaść w pułapkę zaprzeczeń. Nawet proste zaprzeczenie utrwala treść zarzutu przez jego powtórzenie. Negatyw utrwala podstawową treść przekazu. Zaprzeczenie w odpowiedzi jest też sygnałem przejścia do defensywy. Pozytywna odpowiedź pokazuje kim jesteś i za czym się opowiadasz. Być może nie tego oczekuje reporter, ale nikt nie może zmusić Ciebie do [...]
Bogusław Feliszek | 2012-09-15 | więcej »
"30 praktycznych artykułów o public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ziarnko do ziarnka... Nie chcę się chwalić - choć może masz inne zdanie - ale przez 10 lat napisałem blisko tysiąc artykułów o public relations. Większość miała premierę w biuletynie Pressence Newsletter. Oto 30 przykładowych tekstów o PR w 10 kategoriach tematycznych: I. Public relations 1. Myśl o public relations jak Clausewitz 2. Agencja public relations [...]
Bogusław Feliszek | 2012-08-19 | więcej »
"Jak kończy się zamiatanie problemów pod dywan..."
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Coś niepokojącego wydarzyło się w Twojej firmie. Szczegóły zna tylko ścisłe kierownictwo – nikt więcej. Szefowie zebrali się w sali konferencyjnej, żeby omówić strategię działania. Zaprosili prawnika, ale pominęli konsultanta public relations i eksperta zarządzania kryzysem. W dyskusji często można było usłyszeć: "Trzeba o tym powiedzieć pracownikom.", "Należy poinformować media i opinię [...]
Bogusław Feliszek | 2012-08-13 | więcej »
"5 stylów zarządzania konfliktem z mediami"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kiedy się spierasz z dziennikarzem zachowujesz się jak sowa, rekin, żółw czy lis? A może jak pluszowy miś? Każdy z nas ma swój ulubiony styl zarządzania konfliktem. O tym jaki jest to styl decydują wyróżniki temperamentu, osobowość, rodzina, środowisko i miejsce pracy. W modelu Thomasa-Kilmanna wyróżniamy pięć głównych stylów zarządzania konfliktem: 1. współpracujący, [...]
Bogusław Feliszek | 2012-07-31 | więcej »
"Dwie wymówki szefa przed szkoleniem medialnym"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jedno z najczęstszych pytań jakie słyszę od rzeczników prasowych brzmi: "Jak przekonać szefa do szkolenia medialnego? Potrzebuje go do wywiadów w mediach, ale sam uważa się za pierwszorzędnego mówcę." Medialne przygotowanie szefów firm jest dziś ważne jak nigdy, gdyż to właśnie oni muszą tłumaczyć różnym grupom otoczenia (w tym także mediom) motywy [...]
Bogusław Feliszek | 2012-07-13 | więcej »
"Kwestionariusz PRousta - Monika Kaczmarek-Śliwińska"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kwestionariusz PRousta pokazuje zainteresowania, poglądy, priorytety i wartości praktyka public relations. Na pytania odpowiada Monika Kaczmarek-Śliwińska: 1. Co Ciebie najbardziej odróżnia od innych praktyków public relations? Duży szacunek dla wiedzy i takie łączenie wiedzy z praktyką, aby wiedza wpływała na lepszą praktykę, a ta z kolei przekładała się na tworzenie nowego obszaru wiedzy i [...]
Bogusław Feliszek | 2012-07-07 | Komentarze [2] więcej »
"List otwarty do nowego klienta PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Drogi kliencie PR! Mam nadzieję, że zgodzisz się ze mną, że kreatywne pomysły mają swoją wartość. Dobrze. Ale jak wycenić wyśmienity pomysł? Jak ocenić wartość czegoś co urodziło się w głowie praktyka PR w czasie porannego pięciominutowego prysznica? (Czy to właśnie nie w tym miejscu i o tej porze rodzą się genialne rozwiązania?) Agencje [...]
Bogusław Feliszek | 2012-07-04 | więcej »
"Prawy sierpowy czyli jak wygrać publiczną debatę"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Uwielbiam publiczne debaty. Jestem naprawdę dobry. Nie wierzysz? Zapytaj moich znajomych. Potrafię wygrać w każdej dyskusji z każdym przeciwnikiem na każdy temat. Dziennikarze dobrze o tym wiedzą i obchodzą mnie szerokim łukiem. W dowód uznania już mnie nawet nie zapraszają do studia. Po co? Wiadomo, że jestem nie do pokonania. Też możesz taki [...]
Bogusław Feliszek | 2012-06-24 | więcej »
"Najlepsze na świecie ćwiczenie kreatywnego myślenia"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Zgoda, że czasem moje tytuły są trochę sensacyjne, ale tym razem ani na jotę nie przesadzam. Opiszę najlepsze jakie znam ćwiczenie pomagające tworzyć pomysły oryginalnych kampanii PR i rozwiązania problemów. Wiem, że to brzmi jak reklama z poradnika dla dorastających nastolatków, ale najlepiej sam osądź. Żadnych sztuczek. Dobierz grupę różnych osób – kiedy [...]
Bogusław Feliszek | 2012-06-12 | więcej »
"Media społecznościowe w komunikacji kryzysowej"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Do czasu pojawienia się mediów społecznościowych mówiliśmy o niej "złota godzina". Tak opisywaliśmy okres od wybuchu kryzysu do pierwszej informacji w mediach. Informacja o nowym kryzysie czekała do najnowszego dziennika – czasem nawet godzinę. W erze Twittera i Facebooka informacje – dobre i złe – rozchodzą się lotem błyskawicy. "Dlatego plany zarządzania kryzysem [...]
Bogusław Feliszek | 2012-05-30 | więcej »
"Eksperci PR od siedmiu boleści"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Opowiem niezwykłą historię. Jesteś producentem produktu X. Nagle (telefon dzwoni o 6:03) dowiadujesz się, że Twój produkt jest łączony ze śmiercią kilku osób – wszystkie używały tego samego produktu. Szybko zwołujesz sztab kryzysowy, dokładnie analizujecie sprawę, ale nie znajdujesz żadnego związku. W mediach pojawiają się doniesienia o kolejnych zgonach. Krajowe dzienniki informują na [...]
Bogusław Feliszek | 2012-05-17 | więcej »
"Dlaczego jestem coraz bardziej rozwiązły online"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jesteś konserwatywny, przyjazny, otwarty czy rozwiązły? Użytkownicy mediów społecznościowych nawiązują znajomości w Internecie według jednego z czterech stylów: 1. Konserwatywny: Kontaktujesz się online tylko z osobami, które znasz w prawdziwym życiu – żadnych przypadkowych znajomości. Czasem są to tylko te osoby, które znasz bardzo dobrze, lubisz i szanujesz. 2. Przyjazny: Dyskutujesz online z osobami, [...]
Bogusław Feliszek | 2012-05-09 | więcej »
"Test ofiary losu"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jesteś zmęczony ciągłymi zmianami? Nie rozumiesz sensu reformy emerytalnej? Zastanawiałeś się jak uniknąć osobistej odpowiedzialności i wykorzystać rząd do płacenia Ci za wszystkie niepowodzenia? Nie trać nadziei! Ty też możesz być ofiarą złośliwego losu. Możesz bez wyrzutów sumienia zarobić na poczuciu winy u innych. Tylko pomyśl - już nigdy nie będziesz musiał [...]
Bogusław Feliszek | 2012-05-01 | więcej »
"40 cytatów inspirujących praktyków PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Lubię zwięzłe, barwne i sugestywne cytaty, trafne maksymy i złote myśli. W komputerowym archiwum mam kilka tysięcy takich wyrażeń. Nie zbieram ich dla siebie – wykorzystuję na zajęciach ze studentami, w prezentacjach i na szkoleniach medialnych. Oto 40 moich ulubionych cytatów w czterech kategoriach: 1. zarządzanie kryzysem, 2. komunikacja kryzysowa, 3. wystąpienia publiczne [...]
Bogusław Feliszek | 2012-04-23 | więcej »
"Uważaj na "ekspertów" szkoleń medialnych"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Często spotykam się z pytaniem, które firmy prowadzące szkolenia medialne są dla mnie najgroźniejszymi konkurentami. Moja odpowiedź od lat jest taka sama – najgroźniejsi są trenerzy medialni, którzy udzielają fatalnych porad. Dlaczego? Bo psują rynek i reputację prawdziwych trenerów medialnych. Klienci, którzy raz skorzystali z ich usług, zrażają się do wszystkich ludzi [...]
Bogusław Feliszek | 2012-04-05 | Komentarze [2] więcej »
"Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kwestionariusz PRousta pokazuje zainteresowania, poglądy, priorytety i wartości praktyka public relations. Na pytania odpowiada Anna Miotk: 1. Co Ciebie najbardziej odróżnia od innych praktyków public relations? Analityczny umysł. 2. Jaka jest Twoja najsłabsza strona jako praktyka public relations? Introwersja. 3. Co Ciebie najbardziej interesuje w zawodzie praktyka public relations? Badania, badania i jeszcze raz badania... 4. Jakiego słowa w [...]
Bogusław Feliszek | 2012-03-22 | więcej »
"10 tematów do debaty o polskim public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Wyobraźmy sobie przez chwilę, że są jakieś tematy, co do których polscy praktycy public relations mogą dojść do porozumienia. Załóżmy, że możliwa jest Wielka Branżowa Debata – taki "okrągły stół PR". Spotkanie jest transmitowane w głównych kanałach telewizji w czasie najwyższej oglądalności. Dyskusję moderują najbardziej niezależni i obiektywni dziennikarze... Albo jeszcze lepiej – [...]
Bogusław Feliszek | 2012-03-15 | Komentarze [2] więcej »
"Odświeżona definicja public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Gdybyś miał kilkanaście sekund, żeby wyjaśnić nieznajomemu czym się zajmujesz, co byś powiedział? Opowiedziałbyś o najciekawszej części swojej pracy czy podałbyś książkową definicję? Dla nas – praktyków public relations – formułowanie zwartych, mocnych i przekonujących przekazów to chleb powszedni. Ta umiejętność przydaje się także w rozmowach, których celem jest edukacja i zainteresowanie tym, [...]
Bogusław Feliszek | 2012-03-07 | więcej »
"Firmowa twarz prezesa"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Bill Gates. Richard Branson. Jan Kulczyk. Każdy dał twarz swojej firmie. Są osoby, które tak mocno personifikują swoją organizację, że kiedy słyszymy nazwę ich firmy, pierwsze co przywołujemy to ich twarz i nazwisko. Czasem twarz prezesa tworzy pozytywną wartość dzięki osobistym i ciepłym wrażeniom kojarzonym z konkretną osobą. Czasem jest odwrotnie – taki [...]
Bogusław Feliszek | 2012-02-19 | więcej »

 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy po ostatnim kryzysie coś zmieniono w Twojej firmie?

Tak. Jest duża zmiana.
0%
Tak. Jest drobna zmiana.
0%
Nic nie zmieniono.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Problem Dziennikarz Reporterzy Relations Prawda Szef Firma Klient Polska PRACOWNICY Kaczyński Gapa Media Klienci Pressence Twitter Gazeta Public Agencje Internet Relacje Reporter Dziennikarze Komunikacja Google Informacja Praktycy Tusk Wywiad Rzecznik



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Potrzebujesz inteligentnej konkurencji
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Jak rozłożyć Tomasza Lisa na łopatki
4. Trzy kroki od przepaści, czyli jak wybierać przebojowe tematy dla mediów
5. Coś za darmo
6. Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania
7. Dlaczego warto robić audyt medialny
8. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
9. Manipulacja i prawda, czyli skok na główkę
10. Co nowego w relacjach z mediami
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl