"Quiz: Boisz się konfliktów?"
|
|
Boisz się konfliktów czy nie możesz bez nich żyć? Jesteś dla siebie autorytetem czy dajesz się manipulować? Zawsze bronisz swego zdania czy przede wszystkim chcesz być lubiany?
Zapraszam do udziału w krótkim quizie, który sprawdzi Twoje umiejętności komunikacji w sytuacji kryzysowej. Uwaga: liczą się tylko szczere odpowiedzi.
1. Uważam, że każdy konflikt...
A. jest [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-03-29 |
Komentarze [2]
|
więcej »
|
"Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową"
|
|
Byłbyś rozczarowany gdyby Twój plan zarządzania sytuacją i komunikacją kryzysową, którego przygotowanie zajęło tyle czasu i kosztowało tyle pieniędzy, nie sprawdził się w chwili próby?
Głupie pytanie. Wiem.
Oto trzy mądrzejsze pytania sprawdzające czy w sytuacji kryzysowej Twój plan jeszcze bardziej Cię pogrąży czy pomoże wykaraskać się z kłopotów.
1. PUNKT KRYTYCZNY
W jaki sposób [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-03-25 |
|
więcej »
|
"Jak budować kluczowe komunikaty"
|
|
Gdyby ktoś teraz poprosił, żebyś w dwóch lub trzech zdaniach opowiedział co robi Twoja firma, wiedziałbyś co powiedzieć? Nie jesteś jedyny, który ma taki kłopot.
Ale jak wyobrażasz sobie skuteczną komunikację z klientami, dziennikarzami i opinią publiczną bez umiejętności tworzenia jasnych, konkretnych i przekonujących przekazów?
Dlatego właśnie Pressence Public Relations prowadzi dla swoich [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-03-22 |
|
więcej »
|
"Jak poprawić konkurencyjność dzięki PR"
|
|
Nie musisz być zawsze najlepszy. Aby odnosić sukcesy w interesach, wystarczy jeśli będziesz lepszy od konkurencji.
Myślałeś o współpracy z agencją PR, żeby poszerzyć kontakty z mediami, poprawić swoją pozycję na rynku i wzmocnić reputację?
Presssence Public Relations pomoże Ci znaleźć wartościowy wyróżnik – Twoje biznesowe DNA. Oto jak to zrobimy.
Każda firma ma [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-03-18 |
|
więcej »
|
"Kopciuszek planowania kryzysowego"
|
|
Od 2000 roku prowadzę szkolenia medialne i szkolenia komunikacji w sytuacji kryzysowej.
Firmy, dla których pracowałem miały wyśmienite plany operacyjne, ale w większości nieadekwatne plany i podręczniki komunikacji kryzysowej.
Kiedy przygotowuję program nowego szkolenia proszę klienta, żeby w oparciu o swój podręcznik zarządzania kryzysem zasugerował scenariusz symulacji. Niestety, podręczniki, które widzę są na [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-03-13 |
|
więcej »
|
"Mówisz, że pracujesz w PR?"
|
|
Jaki jest Twój zawód?
Większość ludzi nie ma kłopotu z odpowiedzią.
Jestem nauczycielem. Tańczę w balecie. Prowadzę sklep. Pracuję w pralni. Mam warsztat ślusarski.
Kiedy przychodzi moja kolej, mówię, że prowadzę agencję PR. No i zaczyna się. Zdziwienie, zaskoczenie, cierpkie komentarze, oczy jak talerze, żartobliwe uwagi.
Oto kilka przykładów:
"Często spotykasz celebrytów?"
"Uczysz ludzi jak oszukiwać dziennikarzy?"
"Zajmujesz [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-02-25 |
|
więcej »
|
"Kto czyta branżową prasę PR"
|
|
Każda osoba pracująca w public relations powinna:
1. krytykować branżową prasę PR za powierzchowność i niedoinformowanie,
2. czytać ją namiętnie.
Najlepszy polski magazyn PR powinien mieć duży format, błyszczącą okładkę, fikuśne czcionki, kolorowe zdjęcia i nie za dużo tekstu.
Jeśli chodzi o zdjęcia, to:
1. większość powinna pokazywać twarz z lewej strony (podobno lewy profil więcej [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-02-21 |
|
więcej »
|
"10 podchwytliwych pytań reportera w wywiadzie dla mediów"
|
|
Na początku każdego szkolenia medialnego pytam uczestników co sądzą o dziennikarzach i mediach. Rzadko słyszę pozytywne opinie, ale w trakcie szkolenia – kiedy poznają tajniki mediów i nabierają pewności siebie w kontaktach z dziennikarzami – powoli zmieniają zdanie na lepsze.
Reporterzy są mistrzami w zadawaniu pytań i docieraniu do sedna sprawy. Nawet [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-02-09 |
|
więcej »
|
"10 pytań jakich nie lubi agencja PR"
|
|
Agencje PR chętnie odpowiadają na pytania, dzięki którym mogą pokazać swoje atuty. Z mniejszym entuzjazmem podchodzą do pytań, które odkrywają ich słabości.
Oto 10 łatwych pytań, za którymi nie przepadają agencje public relations:
1. Jak agencja PR pracuje nad moją strategią?
Agencje PR zatrudniają w większości osoby bez żadnego doświadczenia w przygotowaniu strategii. Agencje [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-02-06 |
|
więcej »
|
"Dwa najszczęśliwsze dni w życiu agencji PR"
|
|
Dwa najszczęśliwsze dni w życiu właściciela samochodu to dzień kiedy go kupuje i dzień kiedy go sprzedaje.
To samo można powiedzieć o właścicielach domów, komputerów i telefonów komórkowych.
Wiele razy słyszałem to powiedzenie w świecie public relations kiedy pojawiał się nowy klient zainteresowany usługami agencji PR (dlaczego zawsze myślę, że nowy klient będzie [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-02-02 |
|
więcej »
|
"Jak wybrać eksperta zarządzania kryzysem"
|
|
Wybór eksperta zarządzania sytuacją kryzysową jest bardziej skomplikowany od wskazania dostawcy papieru do kserokopiarki, gdyż koszt pomyłki jest nieporównywalnie wyższy. Pochopne i bezkrytyczne zatrudnianie doradców może prowadzić do zawyżania kosztów i zbytniego uzależnienia od konsultantów.
Aby dokonać właściwego wyboru, zastanów się dlaczego szukasz pomocy u konsultanta i czego od niego oczekujesz. Jaki [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-01-23 |
|
więcej »
|
"Fakty mówią, opowieści sprzedają"
|
|
Ludzie uwielbiają słuchać opowieści. Opowiadanie jest esencją komunikacji. Ci, którzy potrafią barwnie i interesująco opowiadać są lubiani i popularni. W kulturze zachodniej "zawodowi narratorzy" – producenci filmowi i telewizyjni – znakomicie zarabiają i cieszą się wysokim prestiżem społecznym.
Niestety, w komunikacji biznesowej nacisk kładzie się na fakty – nie na opowiadanie. Nawet [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-01-16 |
|
więcej »
|
"Smacznego, czyli komunikacja z celem"
|
|
Kilka dni temu przygotowywałem klienta – właściciela nowej restauracji – do rozmowy telefonicznej z reporterem lokalnej gazety. Szkolenie zacząłem od typowego pytania: "Czy pan wie z kim pan będzie rozmawiał?"
Podpowiedź: to nie będzie reporter.
Kiedy oglądam w telewizji relacje z konferencji prasowych, szukam informacji, które podpowiadają do kogo są adresowane kluczowe komunikaty. [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-01-11 |
|
więcej »
|
"Dlaczego warto robić audyt medialny"
|
|
Praktycy PR dużo czasu i energii poświęcają planowaniu (burze mózgów, opracowanie strategii, przygotowanie kampanii public relations), ale zbyt często zapominają o tym, żeby sprawdzić czy osiągają cząstkowe cele i zmierzają we właściwym kierunku zgodnie z harmonogramem.
Na coraz bardziej zatłoczonym i hałaśliwym rynku komunikacji marketingowej – także w tym roku – niezmiernie [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-01-07 |
|
więcej »
|
"Sławomir Nowak – Media Gapa 2013"
|
|
Sławomir Nowak, były minister transportu, otrzymał tytuł "Media Gapa 2013" za wypowiedź: "Nigdy nie ułatwiałem ani nie pomagałem w prowadzeniu biznesu, zdobywaniu zleceń lub kontraktów firmie CAM Media ani żadnej innej firmie!" w oświadczeniu po publikacji artykułu "Układy ministra Nowaka z biznesmenami zarabiającymi na państwie" we "Wprost", 22.04.2013.
Drugie miejsce przypadło gen. [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-12-27 |
|
więcej »
|
"Dlaczego lubimy pracę w agencji PR"
|
|
Już widzę ten uśmiech na twarzy. Ale naprawdę – praca w public relations daje mnóstwo satysfakcji :-)
Kierowanie agencją PR wymaga dużej wyobraźni, elastyczności i determinacji oraz umiejętności wykorzystywania okazji i podejmowania szybkich decyzji. W PR nie można się nudzić – także w weekendy i Święta.
Oto jakie sprawy zaprzątają nasze myśli w [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-12-22 |
|
więcej »
|
"7 powodów dlaczego nie będę Cię obserwował na Twitterze"
|
|
Jest mnóstwo książek i blogów o etykiecie na Twitterze.
Niektóre radzą, żeby obserwować każdego kto śledzi Twoje wpisy. Inne mówią, żeby śledzić tylko osoby o podobnych zainteresowaniach. Jeszcze inne sugerują, żeby obserwować także to, co piszą obecni i potencjalni klienci.
Lista porad jest długa. Dotyczy także tego, kogo NIE obserwować na Twitterze.
Masz konto [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-12-14 |
|
więcej »
|
"Jak złamać nogę, czyli kto zapłacił za badanie chodnika"
|
|
W rozmowie z reporterem nie możesz przedstawić postulatu lub wniosku, którego nie możesz poprzeć wiarygodnym i przekonującym dowodem lub badaniem. Dziennikarz nie musi się z Tobą we wszystkim zgadzać – ma prawo sprawdzić, podważyć lub zanegować każdą tezę.
Musisz także rozważnie dobierać argumenty, które mają popierać zasadność tego, co proponujesz.
Dziennikarze są sceptycznie [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-12-11 |
|
więcej »
|
"Cztery spojrzenia na sytuacje kryzysowe"
|
|
Kryzysy mają różne rozmiary i kształty – od katastrofy ekologicznej po niefortunne przejęzyczenie w mediach. Każdy wymaga innej reakcji, ale większość potrzebuje tej samej strategii.
Oto opisy czterech różnych sytuacji kryzysowych i porady jak się zachować.
1. Kiedy wybucha poważny kryzys
To może być katastrofa naturalna, która szczególnie zaszkodzi Twej organizacji (na przykład powódź [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-11-28 |
|
więcej »
|
"Filozofia przeżycia agencji PR"
|
|
Warto wiedzieć, że celem agencji PR nie jest – jak można naiwnie przypuszczać – zarobienie jak najwięcej pieniędzy w jak najkrótszym czasie.
Naprawdę chodzi o to, żeby po ustaleniu:
1. na czym – zdaniem agencji – polega dobry PR,
2. jak agencja PR definiuje dobry produkt,
3. jak powinna przebiegać skuteczna kampania PR,
4. jakimi standardami [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-10-05 |
|
więcej »
|
"Trzy kroki od przepaści, czyli jak wybierać przebojowe tematy dla mediów"
|
|
Kiedy rozpoczynam współpracę z nowym klientem najczęściej nie brakuje mu pomysłów na tematy, którymi chce zainteresować media.
Niektóre są znakomite. Inne godne uwagi. Jeszcze inne takie sobie lub zupełnie nietrafione. Takie efekty daje burza mózgów – masz na kartce długą listę pomysłów różnej wartości.
Kolejny krok polega na wybraniu tych najlepszych. To właśnie [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-09-19 |
|
więcej »
|
"Słowa i znaczenia w PR"
|
|
Wyobraź sobie taką scenę.
Piątkowe popołudnie. Powoli kończy się kolejny tydzień pracy. Myślami jesteś już w domu. To będzie dobry weekend.
Nagle do biura wpada zdyszany praktykant z pilną wiadomością. Nie wierzysz własnym uszom... Portal Proto właśnie opublikował komunikat, że duża firma – Twój najważniejszy klient – myśli o zmianie agencji PR.
Za chwilę [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-08-23 |
|
więcej »
|
"Bogusław Feliszek dla Baracka Obamy"
|
|
Barack Obama na konferencji prasowej w Białym Domu pokazał zdjęcie nowego doradcy ds. rozładowania napięcia na Półwyspie Koreańskim.
Bogusław Feliszek, właściciel kopalni używanych diamentów pod Szanghajem i ekspert kwantowej teleportacji jednostronnej, ujawnił, że posiada plan tajnego tunelu pod Morzem Żółtym łączącego miasto Dalian w północno-wschodnich Chinach z Phenianem, stolicą Korei Północnej.
"Mogę zakraść [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-04-01 |
|
więcej »
|
"Spokojny dzień pracy w public relations"
|
|
Obudziłem się, wstałem z łóżka, sprawdziłem godzinę...
Zjadłem śniadanie, umyłem zęby, ubrałem się...
Wyszedłem z domu, porozmawiałem z sąsiadką, wsiadłem do samochodu...
Do tej pory żadnych niespodzianek – powolny poranek.
Wszystko nabrało innego tempa po przyjściu do pracy.
Dla każdego kto zastanawiał się jak wygląda spokojny dzień pracy w agencji public relations – oraz dla przyjaciół [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-03-19 |
|
więcej »
|
"Dlaczego nigdy nie znajdziesz pracy w naszej agencji PR"
|
|
W PR tak jest, że nie każdy weekend można poświęcić wyłącznie rodzinie. Czasem trzeba też popracować.
Bywa również tak, że dzieje się coś tak bulwersującego, że wszyscy w agencji z niedowierzaniem kręcimy głowami. Czy ja śnię? Widzisz to samo?
Tak właśnie było dzisiaj.
Wynik jest taki, że młoda dama (prawdopodobnie zupełnie tego nieświadoma) zagwarantowała [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-02-17 |
Komentarze [2]
|
więcej »
|
"Dlaczego (jeszcze) nie zakochałeś się w agencji PR?"
|
|
Agencje PR nie mają najlepszej reputacji. Mówi się, że potrafią przekonująco kusić i uwodzić. A tak naprawdę, obiecują gruszki na wierzbie, nie dotrzymują terminów, zawyżają rachunki i zatrudniają pracowników bez odpowiednich kwalifikacji. Są agencje, które tak postępują, ale niesłuszne jest twierdzenie, że to branżowy standard.
W Polsce jest ponad 200 agencji PR [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-02-09 |
|
więcej »
|
"Jak Twitter pomaga w szkoleniach medialnych"
|
|
Jednym z największych wyzwań dla uczestników naszych szkoleń medialnych jest wyjaśnienie czym się zawodowo zajmują – w maksymalnie 10 sekund.
10 sekund. Tyle średnio trwa wypowiedź w telewizyjnym lub radiowym programie informacyjnym. Skoro reporter wykorzysta tylko kilka sekund, nie ma powodu mówić dłużej – tylko tak można zapewnić sobie całkowitą kontrolę nad [...]
|
Bogusław Feliszek | 2013-01-30 |
|
więcej »
|
|
|
|
Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
|
|
|
|
Sonda zakończona
Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?
Tak. | | 0% | Nie. | | 100% | Nie wiem. | | 0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|