"Reporter chce do domu"
|
|
Dziennikarze nie mają dużych wymagań. Chcą, żebyś oddzwaniał na ich telefony, chcą ciekawej wypowiedzi, chcą dobrze wykonać swoją pracę i chcą... iść do domu. Nie komplikuj niepotrzebnie swoich relacji z mediami.
Kiedy redaktor zleca dziennikarzowi napisanie artykułu o Twojej firmie pierwszą rzeczą, którą robi reporter jest przejrzenie wszystkich dotychczasowych publikacji na Twój [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-04-21 |
|
więcej »
|
"Wiosenne jasne myślenie"
|
|
Więcej słońca. Dłuższe dni. Wiosenny nastrój sprzyja jasnemu, twórczemu i pozytywnemu myśleniu :-)
Jako praktyk PR odwołujący się do naszej metody JASNEGO MYŚLENIA, nie tylko regularnie analizujesz swój styl myślenia, rozumiesz i łączysz wszystkie elementy tego dynamicznego procesu, ale również szanujesz odpowiednie intelektualne standardy.
Jest pewną ironią, że przez tysiące lat ludzie tyle [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-04-11 |
|
więcej »
|
"Prośba o medialny sponsoring"
|
|
Pomagamy polskim dzieciom na Litwie. Zbieramy pieniądze dla niepełnosprawnych. Chcemy nakarmić bezdomnych.
Kiedy zgłaszasz się do stacji telewizyjnej z propozycją sponsorowania przez nią Twojej imprezy, pamiętaj, że w kolejce ustawia się wiele innych organizacji - każda popiera szlachetny cel.
Oto kilka kwestii, których rozważenie pomoże wyróżnić się w tłumie.
Co chcesz powiedzieć
Stacje telewizyjne interesują [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-04-06 |
|
więcej »
|
"Kiedy media na pewno o Tobie powiedzą"
|
|
Jest tylko jedna jedyna okoliczność kiedy media na pewno zainteresują się Tobą, Twoją organizacją, produktem lub usługą. I jest to sytuacja, za którą najmniej tęsknisz. Mam na myśli – kryzys.
Nie jest to ani przyjemne, ani sprawiedliwe, ale zdarza się często.
Jako społeczeństwo wiemy, że w kryzysie ujawnia się prawdziwy charakter człowieka. Ponieważ [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-04-02 |
|
więcej »
|
"Fajna foczka, czyli jak zostać najlepszym mówcą"
|
|
Po całodziennym szkoleniu poszedłem na spacer Nowym Światem. Na wysokości Świętokrzyskiej zobaczyłem mężczyznę zaczepiającego atrakcyjną kobietę. "Ale z ciebie fajna foczka! Dasz mi swój numer telefonu?"
Kobieta nawet na niego nie spojrzała i zdecydowanie szła przed siebie. Adorator niezrażony niepowodzeniem "obdarował" tym samym tekstem kolejną niewiastę.
Nasz "bohater" postępował zgodnie z poradami ekspertów [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-03-30 |
|
więcej »
|
"Dwa punkty widzenia na wywiad z zaskoczenia"
|
|
Kiedy kupujesz w gazecie reklamę, możesz wybrać stronę i dzień publikacji. Kiedy ogłaszasz program promocji zatrudnienia najlepszych absolwentów, sam wybierasz miejsce i dzień rozpoczęcia tej akcji.
Ale kiedy spotkasz się oko w oko z ambitnym dziennikarzem, który zechce uzyskać od Ciebie wypowiedź w kontrowersyjnej sprawie, tego już wiedzieć nie musisz, szczególnie jeśli [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-03-26 |
|
więcej »
|
"Pytania na stres"
|
|
Ogłuszający dźwięk syreny. Karetka pogotowia usiłuje przecisnąć się w ulicznym korku. Na pewno przed Tobą był wypadek. Nie możesz się ruszyć, bo jesteś zderzak w zderzak z samochodami z przodu i z tyłu.
Kilku kierowców zapomniało do czego służą klaksony. Robotnicy drogowi łatają dziury w zniszczonym asfalcie. Kilka metrów od Ciebie ruszył [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-03-23 |
Komentarze [1]
|
więcej »
|
"Taktyki medialne w pozwach zbiorowych"
|
|
Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało ustawę o pozwach zbiorowych. Poszkodowani - osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy - będą mogli złożyć jeden wspólny pozew. Prawo do wytoczenia powództwa zbiorowego uzyska grupa minimum dziesięciu osób. Zasądzone odszkodowania będą w takiej samej wysokości dla każdego powoda.
Poszkodowani będą mogli występować z roszczeniami za pośrednictwem stowarzyszeń konsumenckich lub [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-03-19 |
|
więcej »
|
"21 marketingowych mitów"
|
|
Inwestować w marketing w kryzysie? Szef dużej firmy patrzy na mnie jakbym przybył z Marsa. Dlaczego? Bo większość pieniędzy na marketing i PR wydawał kierując się mitami marketingowymi.
Dlaczego marketing zawodzi? Tylko bez znieczulenia, proszę... Bo pada ofiarą serii 21 mitów:
Mit 1: Marketing to reklama i sprzedaż.
Prawda: Celem marketingu jest edukacja klientów [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-03-16 |
|
więcej »
|
"Jak zarządzać kryzysem na dywanie"
|
|
Dopiero niedawno w pełni doceniłem oryginalny deseń na dywanie w moim mieszkaniu. Z powodu jednej nieostrożnie otwartej butelki bordeaux dostrzegłem też jak w soczewce kolejne etapy zarządzania kryzysem.
Na przyjęciu było kilkoro przyjaciół. Świętowaliśmy podpisanie ważnej umowy. Kiedy otwierałem czerwone wino trzymane na specjalne okazje, pech chciał, że butelka wyślizgnęła mi się [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-03-12 |
|
więcej »
|
"Opowieść chirurga mózgu"
|
|
Praca eksperta PR czasem przypomina układanie puzzli... w oku cyklonu... w środku nocy... kiedy nie masz wszystkich elementów... i nie wiesz jaki obraz ułożyć.
Prawda, że ta historia ciekawie się zaczyna :-)
Każdy szef chce motywować pracowników do lepszej pracy i osiągnięcia celów. Aby to zrobić, musi rozbudzić zaangażowanie emocjonalne.
Są dwie metody perswazji. [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-03-09 |
|
więcej »
|
"Masz tylko 48 godzin"
|
|
Przychodzisz do pracy pierwszy? Zostajesz po godzinach? Pracujesz w weekendy? Masz za dużo pracy i za mało czasu? Czy większość dnia spędzasz na gaszeniu pożarów, które wzniecił ktoś inny?
Zamknij więc oczy. Wyciągnij przed siebie ręce. Dłonie skieruj do góry. Teraz wyobraź sobie, że na jednej dłoni jest sterta ciężkich książek, a [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-03-05 |
Komentarze [1]
|
więcej »
|
"Marketingowy kapitał informacji"
|
|
Kiedy kupowałem tusz do drukarki sprzedawca sam zaoferował mi instruktaż. Pokazał jak oczyścić i napełnić zużyty pojemnik.
Część najcenniejszego materiału marketingowego Twojej organizacji wcale nie dotyczy produktu lub usługi. Jego kapitał jest w głowach pracowników.
Idea dzielenia się informacjami nie jest nowa. Niestety niewiele organizacji ją rozumie i postępuje tak, aby budować trwałe [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-03-02 |
|
więcej »
|
"36 godzin sławy"
|
|
Kiedy informacja przechodzi do historii? Jak długo żyje? Czy można ją reanimować po śmierci?
Kołem napędowym cyklu informacyjnego w mediach jest niespożyty apetyt na nowości.
Cykl informacyjny to czas pomiędzy pierwszą publikacją informacji, a jej następną aktualizacją. Najlepszym przykładem jest poranne wydanie gazety. Od pierwotnej publikacji do podania nowych szczegółów mija doba. Cykl [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-02-26 |
|
więcej »
|
"Jak utrzymać motywację w recesji"
|
|
Na pierwszej stronie "Parkietu" nigdy nie przeczytasz: "Ceny akcji spadają 33. dzień z rzędu. Brak widoków na ożywienie." Dlaczego?
W trudnych czasach nie jest łatwo o pozytywną motywację. Samozadowolenie prowadzi do zastoju, który kończy się nieuchronną porażką. Założę się, że nigdy nie pomyślałeś, że Twój brak inicjatywy przekłada się na wysokość WIG-u. [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-02-23 |
Komentarze [1]
|
więcej »
|
"Bzdurne PR!"
|
|
"To bzdura! To się nie może udać!" Ile razy to słyszałeś, kiedy opisywałeś klientowi nowy projekt PR?
Astronom Carl Sagan w książce, "The Demon Haunted World" powiedział, że nauka dysponuje najlepszym aparatem do wykrywania bzdur. Public relations to nie tylko nauka. To także sztuka.
Popatrzmy zatem czy tezy Sagana można wykorzystać do wykrywania [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-02-16 |
|
więcej »
|
"Historia w biegu"
|
|
Ile razy słyszałeś w ważnych programach informacyjnych, "Jak się dowiedzieliśmy z anonimowego źródła...", "Nie możemy tego jeszcze potwierdzić w 100 procentach, ale..." lub "Nieznany nam bliżej instytut badawczy ostrzega, że..."?
Jeśli anonimowy, niepotwierdzony lub nieznany, to dlaczego o tym mówią?
Wypadek, zbrodnia, tragedia... Redaktorzy wydań dają pierwszeństwo krwawym tematom "prosto z ulicy".
Młodzi stażem [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-02-09 |
|
więcej »
|
"Znowu to samo..."
|
|
Budzisz się rano zadowolony z siebie i życia.
Aromatyczna kawa, świeże bułeczki, spacer z psem, aż tu nagle - bum! Znowu musisz zmienić wszystkie plany nie tylko na dziś, jutro i pojutrze, ale może i na dłużej. I co jeszcze bardziej frustrujące - znowu okoliczności przykrego wydarzenia są podejrzanie znajome. Wiesz o [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-02-02 |
|
więcej »
|
"Po co są dziennikarze?"
|
|
Po co są dziennikarze? Warto od czasu do czasu zadać sobie to pytanie, chociażby, żeby wiedzieć ... po co nie są :-)
To pytanie składa się z dwóch elementów. Po pierwsze, dlaczego potrzebujemy dziennikarzy? Co mogą dla nas zrobić i jak powinni pracować, żeby dać tego więcej? Po drugie, za czym opowiadają [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-01-26 |
|
więcej »
|
"Klient ważny i mniej ważny"
|
|
Jeśli znakomita obsługa klienta ma być Twoim mocnym wyróżnikiem na rynku, co możesz zrobić, żeby utrzymać swoją pozycję? Czy obsługując klientów bierzesz pod uwagę ile kupują i jak często? Jak oceniasz długość współpracy z nimi?
Klient działający w branży spedycyjnej opowiedział mi historię o tym jak "naciął" się na swojej super obsłudze. [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-01-19 |
|
więcej »
|
"Medialny Mozart"
|
|
"To tak, jakby Mozart chodził na korepetycje do Antonio Salieriego" powiedział dziennikarzowi "Gazety Wyborczej" znany z kontrowersyjnych wypowiedzi poseł opozycyjnej partii o potrzebie szkolenia medialnego.
Nie wszyscy mają takie dobre samopoczucie.
Coraz więcej osób publicznych docenia wagę szkolenia medialnego i coraz więcej agencji PR ma takie szkolenia w swojej ofercie. Bardzo dobrze. Dzisiaj [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-01-12 |
|
więcej »
|
"21 moich postanowień noworocznych"
|
|
Przez kilka dni dzielnie walczyłem z pomysłem, żeby zrezygnować z noworocznych postanowień, ale od czego jest silna wola :-)
W tym roku – po głębokich przemyśleniach – zobowiązuję się uroczyście...
1. Przytyć co najmniej 10 kilogramów.
2. Zaprzestać porannej gimnastyki, bo to tylko komplikuje organizację dnia przed śniadaniem.
3. Odrzucić propozycję rozkładówki w Playboyu.
4. Czytać [...]
|
Bogusław Feliszek | 2009-01-05 |
|
więcej »
|
"Marka i reputacja"
|
|
Na firmowym spotkaniu wigilijnym zapytałem prezesa dużej spółki giełdowej co spędza sen z jego powiek. Odpowiedź była błyskawiczna: "Duży kryzys zaufania do firmy."
Średni czas zarządzania firmą jest teraz krótszy niż przed kilkoma laty. Pięć lat to wieczność. Główną przyczyną przedwczesnego pożegnania z firmą jest spadek zaufania do organizacji.
Jako szef firmy nie [...]
|
Bogusław Feliszek | 2008-12-22 |
Komentarze [1]
|
więcej »
|
"Co może dla Ciebie zrobić konkurencja?"
|
|
Nowy klient - mówiąc dokładniej ktoś podający się za klienta - zamówił monitoring mediów na pięć haseł. Interesowały go trzy tytuły prasowe: "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza" i "Fakt". Przyjął naszą pierwszą ofertę. Nie targował się o cenę. Współpracę chciał rozpocząć od zaraz. Zniknął tak szybko jak się pojawił.
Inny klient był zainteresowany szkoleniami [...]
|
Bogusław Feliszek | 2008-12-15 |
|
więcej »
|
"Jaki masz budżet na PR?"
|
|
"Ale w naszym budżecie nie ma pieniędzy na public relations." Takie zdanie każdemu może zepsuć humor!
Dlaczego pytasz o budżet? "Bo chcę wiedzieć ile pieniędzy jest do wydania."
Błąd. Pieniądze, budżet i finanse to ostatnie tematy do uzgodnienia z klientem. Przede wszystkim trzeba skupić się na jednej rzeczy: PROBLEMY KLIENTA.
"Dlaczego? Przecież chcę wiedzieć [...]
|
Bogusław Feliszek | 2008-12-08 |
|
więcej »
|
"Terroryzm i media"
|
|
Zamaskowane twarze terrorystów. Przerażone rodziny zakładników. Zdezorientowani reporterzy, którzy udają, że się nie boją.
Podstawowe trzy pytania w sytuacji zamachu terrorystycznego brzmią: Kto ustala reguły gry? Kto pisze scenariusz? Kto go realizuje?
Więcej pytań?
Pytanie 1: Dlaczego media relacjonują takie sytuacje? Dlaczego ich po prostu nie zignorują? Czy to by zmniejszyło determinację terrorystów i [...]
|
Bogusław Feliszek | 2008-11-30 |
|
więcej »
|
"Informacje z certyfikatem"
|
|
Dziennikarze to wyjątkowa grupa zawodowa. Nie witają się tajemniczymi gestami, nie noszą ubrań z jednej firmy, nie hołdują żadnym magicznym rytuałom. Jest między nimi unikatowe poczucie wyjątkowości uprawianego zawodu i specyficzna więź, której nie trzeba wzmacniać masońskimi obrzędami, skomplikowanymi hasłami rozpoznawczymi czy sekretnymi uściskami dłoni. Tą więź widać we wzajemnym zaufaniu.
Dziennikarz [...]
|
Bogusław Feliszek | 2008-11-24 |
|
więcej »
|
|
|
|
Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
|
|
|
|
Sonda zakończona
Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?
Tak. | | 0% | Nie. | | 100% | Nie wiem. | | 0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|