"7 porad praktyka public relations dla dziennikarzy"
|
|
Czasami – i nie są to najmilsze chwile – praca praktyka public relations przypomina zajęcie nawiedzonego telemarketera. Dziennikarze też tego ciepło nie wspominają.
Jednak wielu praktyków public relations dobrze wykonuje swoją pracę. Kontaktują się tylko z reporterami, których mogą zainteresować proponowane tematy. Wcześniej czytają ich artykuły, oglądają programy w telewizji i słuchają [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-07-28 |
|
więcej »
|
"Czego nauczyłem się o perswazji w McDonaldsie"
|
|
Rano przed spotkaniem z nowym klientem wpadłem na chwilę do McDonaldsa na śniadanie. Jakiś mężczyzna zatrzymał się przy moim stoliku i zaproponował darmową mrożoną herbatę, gdyż w kasie otrzymał przez pomyłkę jedną za dużo. Odpowiedziałem, że nie piję mrożonej herbaty na śniadanie.
"Nie musi być pan taki pryncypialny," powiedział.
"Piję tylko kawę," wyjaśniłem. [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-07-25 |
|
więcej »
|
"Dlaczego debaty wyborcze w telewizji są łatwe "
|
|
Na początek krótki quiz. Kto to powiedział?
1. "Myślałem, że pan mi rękę poda, a pan mi tu jakieś dokumenty daje."
a. Bronisław Komorowski, b. Jarosław Kaczyński, c. Donald Tusk
2. "Niech pan mnie może od razu przeprosi, bo inaczej, będzie miał pan proces."
a. Bronisław Komorowski, b. Jarosław Kaczyński, c. Donald Tusk
3. "Jeździcie, przecinacie [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-07-21 |
|
więcej »
|
"5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej"
|
|
Firmową komunikacją wewnętrzną zajmuję się ponad 10 lat. Mam za sobą wiele ankiet, audytów i szkoleń – dobrze wiem jak pracownicy wyobrażają sobie efektywną komunikację między sobą i z szefami.
Ciekawe jak wiele rzeczy pojawiało się w audytach 10 i 5 lat temu i wraca także teraz. Naprawdę, im więcej się zmienia, [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-07-18 |
|
więcej »
|
"Przywódcy i oratorzy"
|
|
Związek pomiędzy przywództwem i krasomówstwem często widziany jest jako relacja pomiędzy formalnym statusem i praktyczną umiejętnością. Jesteś liderem, więc musisz umieć opowiadać! Ale opowieść opowieści nierówna.
Ja patrzę na to inaczej. Moim zdaniem, trzeba skupić się na zdefiniowaniu przywództwa, tego, gdzie jest ono potrzebne i w jakich warunkach może się ujawnić.
Skąd biorą [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-07-14 |
|
więcej »
|
"Trzy istotne rozróżnienia w public relations"
|
|
Ludzie z ograniczoną lub śladową umiejętnością analitycznego myślenia (na przykład, autorzy planów medialnych, szefowie marketingu i.... hmm... blogerzy) często wchodzą w trudne relacje z faktami. Niejednokrotnie mylą rzeczy, które wyglądają podobnie.
Oto trzy przykłady, które sprawiają kłopoty osobom ze słabo rozwiniętym zmysłem analitycznym.
1. Popularność jako dowód skuteczności
Kiedy czytam propagandowe informacje o mediach [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-07-11 |
|
więcej »
|
"Zasada zachowania głupoty"
|
|
Jednym z najbardziej irytujących aspektów czytania czegokolwiek napisanego przez wiekowych praktyków PR takich jak ja (?) jest tendencja do upiększania pierwszych lat public relations w Polsce.
Przypomniałem sobie o tej głupiej słabości po obejrzeniu filmu Woody Allena "Midnight in Paris".
Komedia romantyczna Woody Allena to delikatna opowieść o tym, że to, co minione [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-07-07 |
|
więcej »
|
"Słowa się nie liczą – ważna jest mowa ciała?"
|
|
Słowa tylko w 7 procentach wpływają na komunikację między ludźmi. Pozostałe elementy to brzmienie głosu (38%) i komunikacja niewerbalna (55%).
Prawda?
Być może słyszałeś już wcześniej te słowa. Trenerzy medialni, doradcy wizerunku, konsultanci biznesowi od lat używają tych danych w prezentacjach, artykułach i książkach – mnie też kilka razy to się przytrafiło.
Ci, którzy [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-07-05 |
Komentarze [1]
|
więcej »
|
|
|
|
Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
|
|
|
|
Sonda zakończona
Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?
Tak. | | 0% | Nie. | | 100% | Nie wiem. | | 0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|