"Kiedy reporter nie ma litości"
|
|
Na szkoleniu medialnym dla firmy finansowej, która chciała poprawić swoją reputację w mediach zapytałem w czasie ćwiczenia wywiadu przed kamerą jednego z jej szefów jakie pobierają opłaty za swoje usługi. W odpowiedzi usłyszałem opis metody wyceny usług – bez żadnej kwoty. Dlatego powtórzyłem pytanie.
W drugiej odpowiedzi usłyszałem wyjaśnienie dlaczego stawki różnią [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-09-27 |
|
więcej »
|
"Dlaczego mała agencja PR rzadko odpowiada na zapytania ofertowe"
|
|
Mało jest rzeczy bardziej wkurzających i frustrujących w PR od zapytań ofertowych na usługi public relations.
Większość moich znajomych z małych i średnich agencji PR mówi, że – z drobnymi wyjątkami – odpowiadanie na zapytania ofertowe to strata czasu i energii. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy znamy kogoś w firmie, która wysyła takie [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-08-30 |
Komentarze [2]
|
więcej »
|
"Relacje szefa firmy z mediami"
|
|
Pewny siebie, dobrze wykształcony i z dużym doświadczeniem w zarządzaniu. Niechętnie rozmawia z prasą, ale wie o czym piszą gazety. Jego poprzednicy też nie przepadali za mediami. Podobnie jak on uważali, że wyniki w pracy są ważniejsze od tego, co się mówi i pisze o ich firmie.
Rzecznik prasowy dzwoni, że reporter [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-07-21 |
|
więcej »
|
"Radio i telewizja w kampanii PR"
|
|
Nie znam klienta agencji PR, który wyobraża sobie skuteczną kampanię PR bez radia i/lub telewizji. Jeśli jednak musimy wybierać, bo na przykład budżet jest skromny, co lepsze: radio czy telewizja?
W idealnym świecie radziłbym jedno i drugie. Skoro trzeba wybierać, weźmy pod uwagę temat kampanii, grupę docelową i to, co chcemy osiągnąć [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-06-25 |
|
więcej »
|
"5 minut medytacji przed trudnym wywiadem dla mediów"
|
|
Czekasz na trudny wywiad dla mediów. Denerwujesz się od samego rana. Źle spałeś. Boisz się, że – mimo przygotowania i przećwiczenia kluczowych komunikatów i odpowiedzi na podchwytliwe pytania – coś pójdzie nie tak.
Stres, obawa i niepokój przed wywiadem. Na naszych szkoleniach medialnych ćwiczymy też takie sytuacje.
Trema może całkowicie sparaliżować rozmówcę. Może [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-06-05 |
|
więcej »
|
"Szybka i dyskretna komunikacja kryzysowa"
|
|
Pressence Public Relations (często i dyskretnie) jest proszona o szkolenia komunikacji w sytuacjach kryzysowych.
Często, bo inteligentni liderzy biznesu i polityki nie czekają na spadek sprzedaży, zaufania inwestorów lub poparcia w sondażach i chcą mieć wpływ na to, co mówią o nich media i co myśli opinia publiczna, szczególnie w sytuacji kryzysowej.
Dyskretnie, [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-05-15 |
|
więcej »
|
"5 sytuacji kiedy nowy klient mówi, że chcesz za dużo za usługi PR"
|
|
Każdy kto prowadzi interesy i dba o jakość swojej oferty usłyszy wcześniej czy później, że jest za drogi – ma za drogie produkty lub usługi.
Prowadząc agencję PR przez ponad 15 lat, przedstawiając oferty, biorąc udział w przetargach, rozmawiając z nowymi klientami słyszałem to dziesiątki razy. I mam na myśli tylko ludzi, [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-04-28 |
|
więcej »
|
"3 pytania sprawdzające czy potrzebujesz pomocy w komunikacji kryzysowej"
|
|
W zarządzaniu kryzysowym mamy do czynienia tylko z dwoma skutkami: sukces lub porażka.
Porażka wiąże się z utratą dobrego imienia, klientów i zysków. W skrajnej sytuacji firma plajtuje i znika z rynku.
Sukces wzmacnia firmę, poprawia morale pracowników i psuje humor konkurencji.
Wiedza o tym, co robić w sytuacji kryzysowej opiera się na trafnej [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-04-15 |
|
więcej »
|
"Chcesz wiedzieć więcej o szkoleniach medialnych?"
|
|
Każdy kto chce skutecznie komunikować się z mediami powinien przejść szkolenie medialne. Dotyczy to nie tylko osób, które regularnie kontaktują się z reporterami, na przykład rzecznicy prasowi i specjaliści PR, ale również najważniejszych osób w firmie, na przykład członkowie zarządu i kierownicy działów.
Kiedy firma ma coś ważnego do przekazania opinii publicznej, [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-03-15 |
|
więcej »
|
"Rzut karny, czyli jak odróżnić prawdziwy skandal od sztucznego"
|
|
Skandal! Jak tak można? To karygodne!
Na gali Orłów 2016 znany aktor pozwolił sobie na kilka żartów, które nie wszystkim się podobały. Czy to zaszkodzi jego karierze? Niekoniecznie.
Prawdziwy skandal radykalnie zmienia nastawienie opinii publicznej – niszczy wizerunek, rujnuje reputację i kończy karierę znanej i cenionej osoby, na przykład polityka, przedsiębiorcy, działacza społecznego, [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-03-11 |
|
więcej »
|
"Czy warto mówić w mediach źle o konkurencji?"
|
|
Dlaczego producenci samochodów nie krytykują się w mediach? Dlaczego firmy finansowe nie obrzucają się publicznie błotem? Dlaczego właściciele hoteli nie atakują się zaciekle?
Bo nikt by na takiej krytyce nie skorzystał i na pewno straciłyby ich branże.
Nie ma sensu demolować reputację branży, żeby pogrążyć konkurenta odnoszącego największe sukcesy.
Atakowanie konkurencji osłabia całą branżę. [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-03-05 |
|
więcej »
|
"Jedna rzecz jakiej chyba brakuje w Twojej strategii PR"
|
|
Ile z tych rzeczy zrobiłeś w tym tygodniu?
1. Obejrzałem program telewizyjny, w którym chciałbym wystąpić jako gość.
2. Napisałem informację prasową lub propozycję tematu.
3. Wysłałem informację prasową lub propozycję tematu.
Bardzo możliwe, że wszystkie trzy.
Ale ile razy rozmawiałeś z dziennikarzami w tym tygodniu? Myślę o "prawdziwych rozmowach", w których widzisz twarz, słyszysz głos [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-02-18 |
|
więcej »
|
"Ochrona reputacji szefa firmy"
|
|
Szef firmy jest odpowiedzialny za jej strategiczną wizję, kieruje pracownikami i decyduje na co wydawać pieniądze. Od niego w dużej mierze zależy to czy firma się rozwija czy znika z rynku. Jest także jej publiczną twarzą. Dlatego od skutecznej ochrony reputacji szefa zależy więcej niż się wydaje.
O ochronie reputacji łatwiej się [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-02-16 |
|
więcej »
|
"6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych"
|
|
"Bez komentarza.", "Nie potwierdzam i nie zaprzeczam.", "Nie chcę spekulować."
To trzy przykłady niefortunnych wyrażeń w wywiadzie dla mediów.
Są oczywiście sytuacje kiedy rzecznik prasowy nie chce czegoś komentować, nie może potwierdzić i nie ma ochoty na spekulacje. Ale nie powinien używać tych schematycznych wyrażeń.
Widok kamer, mikrofonów i reflektorów może wywołać ból głowy [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-02-07 |
|
więcej »
|
"5 kłamstw agencji PR"
|
|
Specjaliści PR w większości jak ognia unikają wszelkich skojarzeń z kłamstwem lub oszustwem. W public relations takie asocjacje utrudniają lub nawet uniemożliwiają budowanie trwałych i wartościowych relacji z mediami i konsumentami. Takie jest moje zdanie.
Niestety, nie wszyscy w PR się ze mną zgadzają. Są agencje PR, które nie odróżniają perswazji od [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-01-17 |
|
więcej »
|
"13 składników skutecznego szkolenia medialnego"
|
|
Szkolenie medialne to skomplikowana układanka. Jeśli ma być skuteczne, wszystkie elementy muszą idealnie do siebie pasować.
Opinia publiczna jest wymagająca – nie ma litości dla ludzi, którzy unikają mediów lub nie potrafią jasno, rzeczowo i przekonująco odpowiadać na pytania reporterów w różnych sytuacjach, na przykład premiera produktu, nowe trendy w branży lub [...]
|
Bogusław Feliszek | 2016-01-11 |
|
więcej »
|
"Grzegorz Schetyna - Media Gapa 2015"
|
|
Grzegorz Schetyna, poseł PO, otrzymał tytuł "Media Gapa 2015" za wypowiedź: "Nie będzie żadnej klęski Ewy Kopacz, bo nie będzie klęski Platformy Obywatelskiej. Osiągniemy przyzwoity wynik i będziemy walczyć o to, żeby stworzyć koalicję rządową." (Radio Zet, 20.10.2015.)
Drugie miejsce przypadło Jarosławowi Kaczyńskiemu, liderowi PiS, za zdanie: "Nasz rząd nie będzie prowadził [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-12-22 |
|
więcej »
|
"10 największych mitów o polskim PR"
|
|
Najdroższe agencje PR są najbardziej skuteczne? Współpraca z agencją PR gwarantuje pozytywne artykuły w prasie? PR jest synonimem komunikacji?
Nie, nie i nie.
W polskim PR od lat funkcjonuje wiele szkodliwych mitów.
Oto 10 mitów o PR, które wywołują najwięcej nieporozumień, konfliktów i szkód:
1. Najdroższe agencje PR są najbardziej skuteczne.
Najdroższe agencje PR mają eleganckie [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-12-10 |
|
więcej »
|
"Dlaczego lubię kiedy reporterzy ignorują moje e-maile"
|
|
Czytelnik napisał do mnie rano, że nie będzie już czytał tego bloga.
Oto fragment: "Kilkanaście razy wysyłałem informacje prasowe o mojej firmie i żadnej pan nie wykorzystał. Do tej pory czytałem wszystkie pana artykuły. Dlaczego nie korzysta pan z moich informacji?"
Osoby, które nie są stałymi czytelnikami tego bloga chciałbym poinformować, że jako [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-12-04 |
|
więcej »
|
"Co łączy PR z lataniem samolotem"
|
|
Amerykańscy pionierzy lotnictwa bracia Wright przeszli do historii jako pierwsi konstruktorzy udanego samolotu. Pomyślne loty wykonali w 1903 roku. Od tego czasu ludzie polecieli już wiele razy na Księżyc i wysyłali sondy na Marsa.
Lubię latać samolotami. Kiedy siedzę w samolocie czuję się jak na wakacjach. Nikt do mnie nie dzwoni, ja [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-11-11 |
|
więcej »
|
"Nie wiedziałeś, że jesteś liderem opinii?"
|
|
Im głębiej w las, tym więcej drzew. Ale nie zobaczysz lasu jeśli będziesz oglądał poszczególne drzewa – jedno po drugim. Skupianie się na szczegółach utrudnia lub nawet uniemożliwia dostrzeżenie całości.
W pracy skupiasz się na rozwiązywaniu bieżących problemów. Myślisz o nowych produktach, ulepszasz usługi i szukasz nowych klientów. Nie zauważasz jednej ważnej [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-11-08 |
|
więcej »
|
"Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?"
|
|
"Czy muszę być w mediach społecznościowych?"
Pięć lat temu słyszałem to pytanie kilka razy w tygodniu. Było zadawane tonem niezadowolonego pięciolatka, który nie chciał iść spać. "Naprawdę muszę?"
Dzisiaj to pytanie jest powtarzane dużo rzadziej. Zastąpiło je inne pytanie. "No trudno. Ale czy muszę być we wszystkich najnowszych mediach społecznościowych?"
Instagram?
Snapchat?
Pinterest?
Wiem, że jeśli szybko [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-11-04 |
Komentarze [1]
|
więcej »
|
"Innowacyjna metoda pisania informacji prasowych"
|
|
Zapytaj znajomego dziennikarza ile dostał dziś informacji prasowych, ile przeczytał i ile od razu skasował.
Większość ludzi nie lubi pisania. Siedzą nad pustą kartką lub przed komputerem i męczą się nad pierwszym zdaniem. Po postawieniu ostatniej kropki czują się jak koń po dwóch westernach.
Możesz wierzyć lub nie, ale pisanie informacji prasowej nie [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-10-28 |
|
więcej »
|
"Ile kosztuje napisanie artykułu PR"
|
|
Redagowanie artykułu PR mającego od 500 do 800 słów zajmuje nie więcej niż godzinę. Na napisanie takiego tekstu potrzeba więcej czasu.
Dobry artykuł prasowy jest jasny, zwięzły i ciekawy. Ma dużo nowych informacji. Czyta się go z przyjemnością. Przypomina prezentację z interesującym początkiem, logicznym rozwinięciem i mądrym zakończeniem.
Pisanie jest procesem. Jego kolejne [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-10-22 |
|
więcej »
|
"Darmowe i profesjonalne wystąpienia publiczne"
|
|
Tłumy na sali, entuzjastyczne oklaski i ogromne honorarium – profesjonalne wystąpienia publiczne robią olśniewające wrażenie.
Jest jednak ogromny kontrast pomiędzy poprawnym wystąpieniem publicznym a profesjonalnym wystąpieniem za pieniądze. Przypomina to różnicę pomiędzy amatorskim występem karaoke przed przypadkową publicznością i koncertem dla ludzi, którzy kupili bilety, żeby Ciebie posłuchać.
Nie twierdzę, że typowi przedsiębiorcy [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-10-19 |
|
więcej »
|
"Co powie dzisiaj Volkswagen?"
|
|
Gdybyś miesiąc temu zapytał przypadkowego kierowcę co sądzi o marce Volkswagen, prawdopodobnie usłyszałbyś kilka miłych słów: niezawodność, dobra jakość, zaufanie – światowa czołówka.
Skandal z manipulowaniem pomiarem emisji spalin w autach Volkswagena z silnikiem diesla doprowadził do powołania w Stanach Zjednoczonych i Niemczech komisji śledczych. Prokuratura w Brunszwiku wszczęła śledztwo przeciwko byłemu [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-09-30 |
|
więcej »
|
"10 przedzawałowych wypowiedzi rzecznika prasowego"
|
|
Ból w klatce piersiowej, trudności w oddychaniu, zawroty głowy...
Ile razy słyszałeś Twojego rzecznika prasowego mówiącego coś co przyprawiało Cię o palpitację serca i doprowadzało reportera do szału?
Jako ekspert PR możesz opracować z rzecznikiem kluczowe komunikaty. Możecie przećwiczyć je przed wywiadem. Ale nie możesz kontrolować wszystkiego co rzecznik powie reporterowi.
Najbardziej niebezpieczne momenty [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-09-26 |
|
więcej »
|
|
|
|
Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
|
|
|
|
Sonda zakończona
Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?
Tak. | | 0% | Nie. | | 100% | Nie wiem. | | 0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|