Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
"Informacja prasowa na piątkę"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jedna strona A4, podwójne odstępy między liniami, czcionka 12 punktów. I nic. Jeżeli zajmujesz się public relations na pewno zdarzyło Ci się to choć raz w życiu. Informacja prasowa przygotowana zgodnie z arkanami sztuki PR została zlekceważona przez dziennikarzy. Kiedy pracowałem w radiu i telewizji - jako redaktor i wydawca - przez moje [...]
Bogusław Feliszek | 2008-05-05 | więcej »
"Uśmiech Jasia Fasoli"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W weekend obejrzałem dwa bardzo odmienne filmy. Pierwszy "Jaś Fasola" z brytyjskim komikiem Rowanem Atkinsonem. Głupawy i niezdarny gapa. Neurotyczny pechowiec o twarzy jak z plasteliny. Gagi rodem z filmu niemego. Prosty, przerysowany, fizyczny humor. Drugi film - "Uśmiech Mona Lizy" z Julią Roberts. Jeszcze raz udało jej się uwieść mnie urodą, [...]
Bogusław Feliszek | 2008-04-28 | więcej »
"Dziwne e-maile"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W poczcie znalazłem list zatytułowany INFORMACJA PRASOWA. Zastanawiam się co autor miał na myśli wybierając tak "oryginalny" tytuł. Wyobraź sobie, że dziennikarz dostanie jednego dnia 30 tak zatytułowanych przesyłek. Która ważniejsza? Która ciekawsza? Którą warto przeczytać? Którą zapamiętać? Efekt? Wszystkie lądują w koszu. Oto jeszcze inne dziwne zachowania autorów korespondencji elektronicznej: 1. Ogólne powitanie w rodzaju [...]
Bogusław Feliszek | 2008-04-21 | więcej »
"Ideowiec czy najemnik, czyli widok z okna eksperta"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Zostałem zaproszony na spotkanie rady osiedla. Mieliśmy rozmawiać o potrzebie wymiany okien. Sprawę miał przedstawić ekspert wynajęty przez... producenta stolarki okiennej :-) Czy organizacje wynajmują ekspertów i autorytety do poparcia swoich spraw i osiągnięcia celów? Tak. Robią to nie tylko na spotkaniach mieszkańców, ale również na sali sądowej, w kontaktach z mediami [...]
Bogusław Feliszek | 2008-04-14 | więcej »
"Jak wystąpić w radiu ostatni raz"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kiedy jesteś w radiu, unikaj 10 podstawowych błędów, których popełnienie może zniechęcić reportera do ponownego zaproszenia przed mikrofon. Moje uwagi dotyczą zachowania wobec dziennikarza i producenta audycji. Błąd 1: Brak listy tematów, w których jesteś ekspertem. Taką listę możesz umieścić na swojej witrynie WWW. Dziennikarze codziennie rozmawiają z wieloma osobami i muszą się do [...]
Bogusław Feliszek | 2008-04-07 | więcej »
"Nie każdy może być rzecznikiem prasowym"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Dziennikarka wypowiadająca się w imieniu popularnego dziennika pytana o przyczyny rynkowego sukcesu nowego konkurencyjnego tytułu powiedziała, "Oni zastosowali konwencjonalne metody marketingowe. My zastosujemy metody niekonwencjonalne." No i co z tego? Konkurencja triumfuje, a my mówimy, że oni stosują konwencjonalne chwyty. Konkursy, zdrapki, gadżety. Co w tym złego? Zróbmy to samo, tylko lepiej. [...]
Bogusław Feliszek | 2008-03-31 | więcej »
"Dlaczego nie?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Czy w niebie trzeba myć naczynia po śniadaniu?", zapytała moja 11-letnia siostrzenica. Wytłumaczyłem, że nie wiemy co dzieje się w niebie, bo nikt jeszcze nie wrócił stamtąd, aby zdać nam raport z organizacji obowiązków domowych. Dziewczynka jest przekonana, że wystarczy tylko dosiąść białego rumaka i wybrać się do nieba na krótki [...]
Bogusław Feliszek | 2008-03-25 | więcej »
"10 śmiertelnych błędów w sytuacji kryzysowej"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Zabraknie pieniędzy na emerytury. Prokuratura zbada aferę pedofilską w Kościele. Ochroniarze sklepu nagrywali nagie kobiety. Nie ma właściwie dnia w mediach bez sensacji. Nie znam organizacji odpornej na kryzys. Wszystkie błędy są bacznie obserwowane przez media. Jakie są najczęściej popełniane błędy w sytuacji kryzysowej? Najtańszą metodą jest uczenie się na cudzych błędach. Jeśli zatem CHCESZ [...]
Bogusław Feliszek | 2008-03-17 | więcej »
"Manipulacja i prawda, czyli skok na główkę"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

85% Polaków sądzi według sondażu TNS OBOP, że politycy często nimi manipulują. Jako przykłady manipulacji podają odwoływanie się do autorytetu Jana Pawła II, obietnice wprowadzenia rządów miłości, łzy oskarżanej o korupcję posłanki, wezwania do zwierania szeregów przed wrogami i apele polityków o obronę demokracji. Czym jest prawda? Jeśli masz zacięcie filozofa, gotów [...]
Bogusław Feliszek | 2008-03-10 | więcej »
"PR prosto z serca"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Czasem – naprawdę tylko czasem – najlepsze rozwiązania najbardziej skomplikowanych problemów płyną... prosto z serca. W moim życiu konsultanta PR widziałem to tylko dwa razy. Przypadek 1. Na szkoleniu medialnym klient otrzymał do rozwiązania pewien problem. Z ogromną pewnością siebie w mgnieniu oka rozprawił się ze skomplikowanym zadaniem. Mówił ciekawie, jasno, przekonująco, obrazowo [...]
Bogusław Feliszek | 2008-03-03 | więcej »
"Nie musimy się tłumaczyć, czyli 36 fatalnych odpowiedzi w mediach"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kiedy w mediach pojawia się krytyczna informacja? Często jest ona wynikiem niechętnej i negatywnej odpowiedzi na pytanie dziennikarza. Ogólnikowe i kunktatorskie odpowiedzi prowokują zaczepne, kłopotliwe, irytujące, a nawet niegrzeczne pytania. Jak unikać sytuacji, kiedy dziennikarz przejmuje inicjatywę? Po pierwsze, ogranicz do minimum odpowiedzi przeczące: nie mogę, nie powinni, nie będzie, nie wolno. Po drugie, staraj się [...]
Bogusław Feliszek | 2008-02-25 | więcej »
"PRopaganda i PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Media są pełnie instrukcji jak atakować moją partię," skarży się w radiu polityk opozycji. Jego zdaniem media powinny zajmować się pracą obecnego rządu, a nie rozliczeniami poprzedników. Działania mediów porównuje do metod stosowanych w Trzeciej Rzeszy. Propaganda to za Słownikiem Wyrazów Obcych "szerzenie, wyjaśnianie, rozpowszechnianie pewnych poglądów, idei, haseł w celu pozyskania [...]
Bogusław Feliszek | 2008-02-18 | Komentarze [1] więcej »
"Ubezpieczenie od kryzysu"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jeden z moich klientów wyszedł niedawno obronną ręką z potencjalnie groźnej sytuacji kryzysowej. Jak to się udało? Nie dlatego, że jak asa z rękawa wyjąłem specjalnie na tę okazję przygotowane cudowne rozwiązanie. Klient właściwie obronił się sam. Powiem to jeszcze raz. Klient sam stworzył pozytywną reakcję mediów. Na pewno o tym słyszałeś. No [...]
Bogusław Feliszek | 2008-02-11 | więcej »
"Niekoniecznie różowe okulary"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Przyjaciele nazywają mnie niepoprawnym optymistą. Większość nieprzyjaciół też :-) Mogę więc sobie pozwolić na stwierdzenie: "Negatywne wiadomości są co najmniej tysiąc razy mocniejsze od pozytywnych." Przykład? W urzędzie miasta musiałem dokonać aktualizacji danych o mojej firmie. Wyobrażasz sobie ten horror, który mnie czekał? Też przez to przechodziłeś? Byłem przygotowany na kilkugodzinną peregrynację po [...]
Bogusław Feliszek | 2008-02-04 | więcej »
"Od kryzysu do katastrofy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

KRYZYS to punkt zwrotny, sytuacja wprowadzająca zmianę. Kryzys to także moment niepewności, wahania w polityce, gospodarce lub życiu społecznym. KATASTROFA to wydarzenie powodujące zniszczenie, destrukcję i rozpacz. Katastrofa to poważne niepowodzenie. W języku potocznym to całkowita porażka. Ale kryzys nie musi zakończyć się katastrofą. Po pierwsze - kryzys sam z siebie nie jest zły. [...]
Bogusław Feliszek | 2008-01-28 | więcej »
"Polityk w mediach"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Przygotowujesz się do kampanii wyborczej i zależy Ci na dobrych relacjach z mediami. Kiedy jesteś zaproszona do studia, aby udzielić wywiadu, staraj się unikać 10 podstawowych błędów, których popełnienie może zniechęcić dziennikarza do ponownego zaproszenia przed mikrofon. Moje uwagi dotyczą zachowania wobec prowadzącego wywiad dziennikarza jak i producenta audycji. Błąd 1: Brak listy tematów, [...]
Bogusław Feliszek | 2008-01-21 | więcej »
"W krzyżowym ogniu pytań"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Na spotkaniu opłatkowym twórców kultury podszedł do mnie rozpromieniony znajomy. Złożyliśmy sobie życzenia i po krótkiej pogawędce wyznał: "Wiesz... dzwonił do mnie wczoraj dziennikarz" "No i...?" "No i nic, bo rzecznik prasowy jest na szkoleniu w Niemczech. Nikt nie chciał z nim rozmawiać, bo szef jest na nartach we Francji." Nie jesteś [...]
Bogusław Feliszek | 2008-01-14 | więcej »
"Szkolenie medialne? Nie, dziękuję"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jest taki list, do którego wracam co najmniej raz w miesiącu. Podpisał go rzecznik prasowy firmy spożywczej. Kiedy firma wpadła w tarapaty z powodu niekorzystnych wyników kontroli Sanepidu wysłałem mu list z planem zachowania się wobec mediów. Rzecznik odpowiedział, że nie potrzebuje porady. W archiwum prasowym o tej sprawie mam kilka artykułów, [...]
Bogusław Feliszek | 2008-01-07 | więcej »
"Oby było lepiej niż gorzej, czyli jak wygrać w Nowym Roku"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Oby było lepiej niż gorzej...", życzył mi znajomy, który w branży PR uchodzi za osobą dobrze poinformowaną... z co najmniej dwóch niezależnych źródeł :-) Koniec starego roku i początek nowego to wspaniała okazja do zaplanowania tego, co pragniesz osiągnąć. Czy może być bardziej odpowiedni moment do zainwestowania w swoją przyszłość i ustalenia planu [...]
Bogusław Feliszek | 2007-12-31 | Komentarze [1] więcej »
"Na czym polega szkolenie medialne"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Na czym polega szkolenie medialne?" To pytanie powraca jak bumerang. Już dawno przestałem tłumaczyć, że prowadzę szkolenia i treningi medialne - przekonałem się, że to niejasne wyjaśnienie. Dlatego tłumaczę, że pomagam ludziom unikać kłopotów w kontakcie z mediami. Taka robocza definicja rozwiewa wiele wątpliwości. Czasem nawet usłyszę komplement, że to trudna praca :-) Trening [...]
Bogusław Feliszek | 2007-12-17 | więcej »
"Piekielna sztuka kontrargumentów"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Co to jest perswazja? Zgodzisz się, że jest to zmiana osobistego przekonania lub nastawienia pod wpływem informacji? Przy czym przekonanie bardziej związane jest z emocjami i uczuciami, a nastawienie – z logicznym rozumowaniem. Perswazja jest łatwa na pierwszy rzut oka, ale piekielnie trudna kiedy naprawdę chcemy osiągnąć zamierzony rezultat. Perswazja w pisaniu Niedawno pracowałem nad [...]
Bogusław Feliszek | 2007-12-10 | więcej »
"Jak sobie poradzić psychicznie z kryzysem medialnym"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Klientka, która nagle znalazła się pod ostrym ostrzałem mediów, wyglądała na zdruzgotaną. Blada twarz, zwisające ramiona, podkrążone oczy. Wzdychała głęboko jakby chciała oddać ostatnie tchnienie. Wyglądała tak źle, że chyba nawet jej największy wróg chciałby podejść i pocieszyć, że wszystko będzie dobrze. Spotykam od czasu do czasu ofiary tego kryzysowego syndromu. Dotyka on [...]
Bogusław Feliszek | 2007-12-03 | więcej »
"Gdy Pawlak i ja mówimy, czyli zaufanie i wiarygodność"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"To zaufanie stało się fundamentem nowej politycznej umowy Polaków." "W gospodarce rynkowej opartej na dobrowolnej współpracy obywateli zaufanie ma znaczenie pierwszorzędne." "Odbudujemy to zaufanie." Nowy premier w sejmowym expose 38 razy powtórzył magiczne słowo ZAUFANIE. Tylko 2 razy użył innego magicznego słowa WIARYGODNOŚĆ. Zaufanie i wiarygodność - jaka to różnica? Zaufaniem darzymy [...]
Bogusław Feliszek | 2007-11-26 | Komentarze [1] więcej »
"Jak wywołać bajecznie prosty kryzys"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kryzys nie musi być zły. Koszmar zaczyna się, gdy tracimy nad nim kontrolę. Jak uniknąć najgorszego? Najlepszą metodą uporania się z kryzysem jest przygotowanie. Założenie jest proste - WSZYSTKO co najgorsze może się zdarzyć. DZISIAJ. Podobnie jak plan ewakuacji z płonącego wieżowca, plan zarządzania sytuacją kryzysową może ocalić życie ludzi i organizacji. Oto krótkie [...]
Bogusław Feliszek | 2007-11-19 | więcej »
"Napisz o mnie źle"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Opinia, że dziennikarza można zmusić do pisania czegoś w co nie wierzy to jeden z mitów powielanych przez polityków, którzy przegrali wybory. Takie mity zaciemniają logikę mediów informacyjnych i co ciekawe są chętnie podtrzymywane przez same media. Media gorliwie pielęgnują zestaw mitów na swój temat. Uleganie tym mitom ogranicza możliwość krytycznej oceny przekazywanych [...]
Bogusław Feliszek | 2007-11-12 | więcej »
"Raz i dobrze, czyli jak przepraszać"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Pamiętasz książkę i film "Love story"? Przypominasz sobie zdanie, "Zakochani nigdy nie muszą się przepraszać"? To chyba najgłupsze zdanie jakie usłyszałem w ciągu ostatnich 30 lat. Wszyscy, którzy zajmują się komunikacją społeczną wiedzą jaką siłę mają publiczne przeprosiny. Polacy mają skłonność do przechylania swoich sympatii ku ludziom, którzy umieją przepraszać. Oto co podoba [...]
Bogusław Feliszek | 2007-11-05 | więcej »
"Media nie wygrywają wyborów"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Czy media w Polsce są demokratyczne, wolne i obiektywne? Oczywiście, że tak, bo mówią to, co chcemy usłyszeć. Oczywiście, że nie, bo mówią coś innego :-) Demokracja może być skuteczną formą rządzenia tylko w takim stopniu w jakim społeczeństwo jest (czuje się?) wystarczająco dobrze poinformowane w sprawach krajowych i międzynarodowych oraz [...]
Bogusław Feliszek | 2007-10-29 | Komentarze [1] więcej »

 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Kaczyński Pressence Gazeta Dziennikarze Wywiad Tusk Reporterzy Polska Internet Relations Informacja Rzecznik Klienci Firma Komunikacja Relacje Praktycy Reporter Gapa Problem Szef Prawda Twitter PRACOWNICY Public Dziennikarz Media Google Klient Agencje



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Debata prezydencka to sport kontaktowy
2. Gorączka informacji
3. Z kim nie warto rozmawiać
4. Anty-negatywny apel polityczny
5. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Zasada zachowania głupoty
7. Czego uczą prawdziwe symulacje
8. Nie stać Cię na public relations, prawda?
9. Największy mit w zarządzaniu kryzysem
10. Prośba o mniej zapytań ofertowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl