"Ilu specjalistów PR potrzeba do wymiany żarówki?"
|
|
Ilu specjalistów PR potrzeba do wymiany żarówki?
Nie mniej niż 35!
1. Jeden do zdobycia informacji, że szykuje się wymiana żarówki.
2. Jeden do nieoficjalnego potwierdzenia plotki.
3. Jeden do publicznego oświadczenia: "Nie potwierdzam. Nie zaprzeczam."
4. Jeden do odkrycia, że żarówka, która będzie wymieniona służy już 10 lat, to znaczy 20% dłużej niż typowa żarówka.
5. [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-03-31 |
Komentarze [2]
|
więcej »
|
"Komunikacja to nie randka w ciemno"
|
|
Mówiłem to wielokrotnie i powtórzę raz jeszcze: "Komunikacja rozpoczyna się od zebrania informacji i ich inteligentnej interpretacji." Bardzo trudno zabiegać o skuteczną komunikację bez wiedzy kim są ludzie, z którymi chcesz się komunikować. Komunikacja to nie randka w ciemno.
Zaczynam przewracać oczami kiedy słyszę: "Musimy przekazać tą wiadomość". Rzadko natomiast słyszę dlaczego [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-03-28 |
Komentarze [1]
|
więcej »
|
"Katastrofa po japońsku"
|
|
Tsunami w Japonii spowodowało większe straty niż trzęsienie ziemi. Interesuje Cię dlaczego?
Oto sześć powodów:
1. Rząd
Czy tsunami w tamtej części globu to dla kogoś niespodzianka? Raczej nie. A zbudowanie elektrowni atomowej na terenie nawiedzanym przez trzęsienia ziemi?
Rząd japoński i polityczni liderzy przez ostatnie lata byli zamieszani w wiele skandali. Brak stabilizacji w polityce [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-03-24 |
|
więcej »
|
"Medialny pustostan, czyli 21 pustych słów w wywiadzie"
|
|
Możesz włożyć drogi i elegancki garnitur, prężyć muskuły przed kamerą i szeroko się uśmiechać, ale czar pryśnie kiedy w wywiadzie lub prezentacji będziesz bez umiaru żonglować pustymi słowami i wyrażeniami.
Oto 21 typowych wyrażeń, które w najlepszym przypadku psują dobre wrażenie, a w najgorszym są źródłem kłopotów:
1. "Wygląda na to, że... Odnoszę [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-03-21 |
Komentarze [3]
|
więcej »
|
"Oglądasz video w łóżku?"
|
|
Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy mają telewizor w sypialni i ci, którzy go nie mają. To tak jak z podziałem na tych, którzy przesuwają meble w czasie odkurzania i tych, którzy tego nie robią.
Pomiędzy tymi grupami nie ma ziemi niczyjej – nie ma tych, którzy się nad tym [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-03-17 |
|
więcej »
|
"50 dziennikarzy, których lepiej nie słuchać"
|
|
Na szkoleniach medialnych trenerzy uczą aktywnego słuchania. Na naszych szkoleniach uczymy też niesłuchania. Tak, dobrze słyszysz :-)
Doskonalenie umiejętności słuchania, co mówią dziennikarze niekoniecznie musi być związane ze samym słuchaniem.
Niesłuchanie wybranych dziennikarzy też jest umiejętnością.
W końcu "słuchać lepiej" także znaczy "słuchać bardziej dojrzale".
Dlatego nie słuchaj dziennikarzy, którzy:
1. nie mają zielonego pojęcia o [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-03-14 |
|
więcej »
|
"10 wymówek dlaczego nie chcesz pisać bloga"
|
|
Kilka dni temu rozmawiałem z przyjaciółką przy kawie jak wypromować jej stowarzyszenie za pomocą mediów społecznościowych. Wytłumaczyłem jak założyć konto na Twitterze i profil na Facebooku. Kiedy przeszedłem do bloga usłyszałem: "W żadnym wypadku. Wykluczone. Nie, bo nie!"
To zainspirowało mnie do zebrania 10 wymówek dlaczego nie chcesz pisać bloga:
1. Nie wiem [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-03-10 |
Komentarze [2]
|
więcej »
|
"Do przyjaciół plotkarzy"
|
|
Plotka, ploteczka, plotunia...
Sokrates wierzył, że prawda jest dobrem i dobro jest prawdą. ("Czyż nie wstydzisz się dbać o pieniądze, sławę, zaszczyty, a nie o rozum, prawdę i o to, by dusza stała się najlepsza?"). Według niego cnota jest wiedzą ("Jest to jedno i to samo wiedzieć, co jest sprawiedliwe i być [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-03-07 |
|
więcej »
|
"Piórka eksperta mediów społecznościowych"
|
|
Nosiłem się z tymi myślami o mediach społecznościowych kilka miesięcy. Dziś dzielę się nimi z Tobą.
1. Nikogo nie interesuje Twoja marka.
2. Jeżeli prawdą jest pkt. 1, musisz znaleźć lub wymyślić coś co ludzi zainteresuje i pobudzi do działania. Uwaga: rewolucje też się nudzą :-)
3. Nikogo nie interesuje Twoja firma/organizacja/instytucja.
4. Jeżeli prawdą [...]
|
Bogusław Feliszek | 2011-03-03 |
|
więcej »
|
|
|
|
Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
|
|
|
|
Sonda zakończona
Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?
Tak. | | 0% | Nie. | | 100% | Nie wiem. | | 0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|