Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
"Jak oceniać jakość pracy agencji public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ocena jakości pracy wykonanej dla klientów należy do najtrudniejszych zadań agencji public relations. Oto trzy największe wyzwania: 1. Trudno jest obiektywnie ocenić wzajemną lojalność klienta i agencji. 2. Lojalność klienta powiązana jest z percepcją efektywności pracy agencji. 3. Klienci mają kłopot z oceną jakości świadczonych usług PR. Większość agencji public relations stosuje formalne procedury do oceny [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-28 | więcej »
"Papierowy czy diamentowy rzecznik prasowy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Przymierzasz się do zatrudnienia rzecznika prasowego. Czym kierować się w wyborze odpowiedniej osoby? Zacznijmy od cech charakteru i podstawowych umiejętności. Oto lista cech i umiejętności idealnego rzecznika prasowego, dzięki którym może skutecznie komunikować się z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym: 1. Relacje z innymi ludźmi - Strefa MY Cechy: empatia, spolegliwość, otwartość, optymizm, nadzieja. Umiejętności: słuchanie, mówienie, [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-25 | więcej »
"Apologia, kategoria i antapologia"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Apologia, kategoria i antapologia – trzy słowa, bez których trudno wyobrazić sobie skuteczne zarządzanie sytuacją kryzysową. Apologia to retoryczna strategia komunikacyjna zmierzająca do rychłej naprawy reputacji. Obserwujemy ją kiedy prominentna osoba lub organizacja odpowiada na krytykę, wyjaśnia motywy działania i próbuje naprawić swoją reputację pośrednio lub bezpośrednio nadwyrężoną atakami, plotkami i oskarżeniami. Celem [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-21 | więcej »
"Nie lubię klakierów, lizusów i potakiwaczy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Znasz to powiedzenie sztabów kryzysowych? "Wszyscy zgadzamy się, że mamy rację? No to gdzieś tutaj jest błąd!" Pamiętam nerwową naradę w gorące sierpniowe popołudnie. "Rozumiem panowie, że wszyscy zgadzamy się co do naszego wspólnego oświadczenia, które za chwilę mam przekazać prasie" - powiedział szef firmy. Zebrani kiwnęli głowami na znak aprobaty. "W takim [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-18 | więcej »
"Komunikacja ryzyka w ochronie zdrowia"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Popularna dziennikarka w mojej ulubionej stacji radiowej mówiła o "pandemii braku witaminy B". Pandemia... Hmmm... Ryzykowne słowo w ochronie zdrowia. Komunikacja ryzyka w ochronie zdrowia to dwustronna wymiana informacji o zagrożeniach, w tym zagrożeniach zdrowia takich jak na przykład tzw. świńska grypa (A/H1N1). Celem komunikacji jest zwiększenie wiedzy i zrozumienia, budowanie zaufania [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-14 | więcej »
"Astronauci, sportowcy i rzecznicy prasowi"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Co powinno łączyć rzecznika prasowego z astronautami i sportowcami? Ćwiczenia. Dużo ćwiczeń. Kiedy astronauci otwierają luk śluzy i opuszczają statek kosmiczny nie masz wątpliwości, że wcześniej wielokrotnie i dokładnie przećwiczyli wszystkie manewry w obcym i nieprzyjaznym środowisku. Spędzili mnóstwo godzin w symulatorach lotu i trenowali zachowania w awaryjnych sytuacjach - wszystko jako maksymalnie [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-11 | więcej »
"Czytanie z oczu"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Czy z obserwacji ruchu oczu można odczytać, że ktoś kłamie? W pewnym stopniu tak. Ale nie jest to wiedza bezdyskusyjna. Czasem w kinie można zobaczyć policjanta, który przesłuchując podejrzanego uważnie śledzi ruchy gałek ocznych. Oczy w lewo - kłamie; w prawo - mówi prawdę. W prawdziwym życiu bardzo nierozważne byłoby osądzanie zachowania ludzi [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-07 | więcej »
"Toksyczni informatorzy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Wielu dziennikarzy traktuje anonimowych informatorów jak partnerów w toksycznych związkach: nie mogą żyć razem i jeszcze bardziej nie potrafią żyć bez siebie. Co trzeci pytany przeze mnie dziennikarz przyznawał się do "poważnego dyskomfortu" wywołanego drukowaniem anonimowych wypowiedzi, ale jednocześnie co drugi wyznał, że rozmówca zgodziłby się ujawnić nazwisko gdyby go "trochę mocniej [...]
Bogusław Feliszek | 2010-10-04 | więcej »

 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
zwiększa atrakcyjność tekstu.
pozwala chronić tożsamość informatora.

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klient Komunikacja Relacje Dziennikarze Relations Internet Gazeta Tusk Problem Public Google Informacja Twitter Firma Pressence Media Reporterzy Reporter Gapa Dziennikarz Prawda PRACOWNICY Szef Praktycy Wywiad Rzecznik Klienci Polska Agencje Kaczyński



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
3. 10 wymówek dlaczego nie chcesz pisać bloga
4. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
5. Bogusław Feliszek dla Baracka Obamy
6. Trzy podchwytliwe zagadki dla nielotników
7. Co mówi uścisk dłoni
8. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
9. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
10. Mówisz, że pracujesz w PR?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl