"Nowy klaun w wyborczym cyrku"
|
|
Ubiegasz się o mandat posła lub senatora i nie jesteś zadowolony z dotychczasowych efektów pracy szefa swojego sztabu wyborczego? Rozglądasz się za nowym? Czujesz się jak w cyrku?
Zanim wyrzucisz obecnego szefa sztabu i zatrudnisz nowego, posłuchaj kilku porad, dzięki którym zaoszczędzisz dużo czasu i pieniędzy – może też wstydu.
Oto co doradzi [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-09-19 |
|
więcej »
|
"5 rodzajów buntowników w polskim PR"
|
|
Przymierzam się do napisania książki o polskich buntownikach w PR. Dlaczego polskich? Bo nie chcę pisać grubej książki.
Ludzie dzisiaj mało czytają. A ja chcę napisać bestseller. Dlatego moja książka nie może być gruba – będzie miała najwyżej 25 stron i dużo kolorowych obrazków. Poza tym, nie będę pisał o buntownikach z [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-08-26 |
|
więcej »
|
"21 pytań przed wysłaniem mediom informacji prasowej"
|
|
Z przyjemnością informujemy, że... Jesteśmy dumni z wyróżnienia... Zapraszamy na uroczystą premierę... Itd., itp...
Większość reporterów zalewana jest codziennie informacjami prasowymi i propozycjami tematów, z których jedynie znikoma część jest wykorzystywana w mediach.
To, co przysyłają agencje PR i pracownicy firmowych działów public relations i marketingu zwykle jest nudne, banalne i sztampowe.
Jak przełamać [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-07-20 |
|
więcej »
|
"Konsumenci nie zmieniają się na żądanie agencji PR"
|
|
W świecie public relations można obecnie spotkać dwie grupy praktyków PR.
Przedstawiciele pierwszej grupy uważają, że w PR nic się nie zmienia. To właśnie oni sądzą, że ludzie do końca świata będą jedli okropne hamburgery i w telewizji w sezonie wakacyjnym będą tylko powtórki. Kiedy mają problem w komunikacji z konsumentami ogłaszają [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-06-29 |
|
więcej »
|
"PR to nie małe piwo"
|
|
Jeśli zaciekawił Cię ten tytuł, wiesz na pewno, że praca w PR to nie małe piwo, kaszka z mlekiem ani bułka z masłem.
O czas na radiowej i telewizyjnej antenie i miejsce w gazecie codziennie rywalizuje wiele firm, organizacji i instytucji. Dziennikarze mogą grymasić i wybrzydzać – to oni stawiają warunki i [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-05-25 |
|
więcej »
|
"Młotek czy piła, czyli nie ma dobrych odpowiedzi na złe pytania"
|
|
W PR nie ma dobrych odpowiedzi na złe pytania. Nie mam na myśli pytań trudnych, ostrych czy dociekliwych. Chodzi o pytania źle postawione.
Na przykład w tym tygodniu znalazłem w mojej skrzynce e-mail takie pytania:
"Na czym polega dobre public relations? Czy wystarczy wysyłać mediom informacje prasowe?
Mam plan marketingowy komunikacji w mediach społecznościowych. [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-04-24 |
|
więcej »
|
"Kto robi szkolenia medialne lepiej od nas?"
|
|
W Pressence Public Relations nigdy nie chcieliśmy być największą w Polsce firmą zajmującą się zarządzaniem kryzysowym i szkoleniami medialnymi. Od początku mieliśmy inne plany - chcieliśmy być najlepsi.
Naszą ambicją jest pomaganie firmom, instytucjom i organizacjom w komunikacji kryzysowej i robienie szkoleń medialnych, dzięki którym skutecznie komunikują się z mediami, konsumentami, pracownikami [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-03-28 |
|
więcej »
|
"Krzywa postępu w PR"
|
|
Jednym z ciekawszych aspektów pracy w public relations jest to, że trudno jednoznacznie określić PR jako sztukę czy naukę.
Naukowcy chętnie piszą na uniwersytetach doktoraty o PR udokumentowane analizami, wykresami i danymi statystycznymi. Zgoda, że pewne dziedziny PR (na przykład planowanie mediów lub komunikacja w mediach społecznościowych) stały się bardziej "naukowe".
Jako praktyk [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-03-11 |
|
więcej »
|
"Dlaczego kreatywny PR jest najlepszą strategią"
|
|
Ludzie, którzy są wybitnymi szachistami uważają, że to najlepszy sport na świecie.
Ludzie, którzy są genialnymi muzykami uważają, że jesteśmy stworzeni do muzyki.
Ludzie, którzy nie wierzą w media społecznościowe nie widzą sensu w komunikacji na Twitterze lub Facebooku.
Tak działa efekt potwierdzenia. Lubimy informacje, które potwierdzają nasze oczekiwania i hipotezy, niezależnie od tego [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-02-26 |
|
więcej »
|
"Jaka jest wartość usług agencji PR?"
|
|
Ile to kosztuje i dlaczego tak dużo?
Która agencja PR nie słyszała tego pytania?
W przypadku wybrania złej agencji koszt nie gra roli. Bez względu na cenę – niską czy wysoką – i tak nie zrealizujesz swoich celów PR. Mówmy zatem o dobrych agencjach.
Dlaczego właśnie tyle
Najczęściej zysk agencji PR mieści się między tym, [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-02-10 |
|
więcej »
|
"Nie rezygnuj ze słodyczy, czyli najważniejsza cecha specjalisty PR w 2015 roku"
|
|
Postanowienia noworoczne. Są jak co roku, ale jakby ich nie było. Dużo się o nich mówi, ale niewiele widać.
Co chcesz zmienić w swoim życiu w tym roku? Zrezygnować ze słodyczy? Rzucić palenie tytoniu? Mniej krzyczeć? Częściej chodzić na basen? Regularnie jeść obiad? Zapisać się na kurs chińskiego?
Jak ma wyglądać Twój dzień [...]
|
Bogusław Feliszek | 2015-01-14 |
|
więcej »
|
"Jacek Protasiewicz – Media Gapa 2014"
|
|
Jacek Protasiewicz, były eurodeputowany PO i były wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego, otrzymał tytuł "Media Gapa 2014" za wypowiedź: "Nie stawiałem oporu w żadnym momencie, w ogóle nie używałem rąk ani nóg, tylko usta." na konferencji prasowej po wydarzeniach na lotnisku we Frankfurcie (27.02.2014).
Drugie miejsce przypadło Maciejowi Karczyńskiemu, rzecznikowi prasowemu ABW, za stwierdzenie: [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-12-28 |
|
więcej »
|
"Czy media w Polsce są jeszcze czwartą władzą"
|
|
To prawda, że nie ma demokracji bez wolnych mediów. A media to właśnie dziennikarze.
Dziennikarze po roku 1989 roku bardzo chcieli pokazać, że mogą być czwartą władzą. W większości starali się skutecznie kontrolować rządzących. Czasem – jak Jarosław Zientara – płacili za to najwyższą cenę. To dzięki dziennikarzom dowiedzieliśmy się o wielu [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-12-13 |
|
więcej »
|
"30 pytań jakie musi sobie zadać ekspert PR"
|
|
1. Jestem magnesem czy stalową kulką?
2. Walczę z konkurencją czy zdobywam nowych klientów?
3. Uczę się od ludzi, którzy odnoszą największe sukcesy w PR czy udaję, że ich nie ma?
4. Oferuję klientom za dużo czy za mało?
5. Brakuje mi kompetencji czy tylko robię takie wrażenie?
6. Nie chcę przegrywać czy chcę wygrywać?
7. Dużo [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-11-19 |
|
więcej »
|
"Pod górkę, czyli symulacje kryzysowe dla liderów"
|
|
Wszyscy wiemy, że ludzie, którzy regularnie uprawiają ćwiczenia fizyczne cieszą się lepszym zdrowiem, dłużej żyją, są bardziej odporni na stres i lepiej znoszą ekstremalne wyzwania.
Lider, który przeszedł przez realistyczną symulację kryzysową zachowa się w prawdziwym kryzysie z większym spokojem, skupieniem i pewnością siebie niż lider, który spotka się z kryzysowym wyzwaniem [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-10-07 |
|
więcej »
|
"Cztery korzyści ze szkolenia medialnego"
|
|
"To teraz uczy pan medialnych sztuczek i tego jak unikać odpowiedzi na pytania!" Niezbyt spodobała mi się ta definicja szkolenia medialnego.
Zawsze ceniłem sobie zdanie mojego byłego szefa w radiu i taka opinia na chwilę zepsuła mi humor.
Jako reporter przez ponad 10 lat robiłem wywiady z ekspertami, którzy mimo rozległej i głębokiej [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-10-01 |
|
więcej »
|
"7 prostych pytań o PR"
|
|
1. Jak najkrócej można opisać istotę PR?
W największym skrócie, public relations to zarządzanie publicznym wizerunkiem (tym jak jesteś postrzegany) i tożsamością (tym jaki jesteś).
W PR chodzi o reputację, a ta wynika z tego, co robisz, co mówisz i co inni myślą i mówią o Tobie. Dobra reputacja to samonapędzające się koło [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-09-08 |
|
więcej »
|
"Łyżka, nóż i widelec, czyli masz skuteczny plan komunikacji kryzysowej"
|
|
Wyobraź sobie taką sytuację. Jesteś gościem na prestiżowej imprezie, na przykład konferencji o zarządzaniu komunikacją kryzysową. W przerwie na lunch gospodarze serwują pyszną zupę. Żeby ją zjeść, wystarczy łyżka. Na stole widzisz jednak tylko nóż i widelec.
Dlaczego brakuje łyżki? Bo organizator zamówił sztućce, ale nie powiedział dokładnie jakie.
Tak się często kończą [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-08-28 |
|
więcej »
|
"33 najlepsze cytaty o przywództwie"
|
|
Prawdziwy lider wie jak zwyciężać, ale potrafi także unikać sytuacji, w których grozi mu porażka.
Jesteś takim liderem?
Oto 33 moje ulubione cytaty o przywództwie:
1. Zaczynam od założenia, że funkcją przywództwa jest tworzenie kolejnych liderów, a nie kolejnych naśladowców.
– Ralph Nader
2. Łatwiej sprzeciwić się na początku niż na końcu.
– Leonardo da Vinci
3. Lider [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-06-05 |
|
więcej »
|
"A jeśli naprawdę potrzebujesz PR?"
|
|
W public relations przede wszystkim chodzi o reputację. To, co mówisz i to, co inni mówią o Tobie pomaga lub szkodzi w interesach.
PR służy komunikacji z rynkiem i – jeżeli jest robione dobrze – buduje zaufanie konsumentów do firmy, marki i tego, co oferuje.
Czy Twoja firma potrzebuje PR?
Odpowiedz sobie na pięć [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-05-17 |
|
więcej »
|
"Tego błędu w mediach społecznościowych Ci nie daruję"
|
|
"Błądzić to rzecz ludzka, przebaczać – boska." – pisał angielski poeta Alexander Pope.
Niestety w mediach społecznościowych ta zasada nie działa.
Zdarzyło Ci się popełnić błąd stylistyczny, gramatyczny lub ortograficzny na firmowym profilu klienta na Facebooku lub Twitterze?
Mało nie zjedli Cię żywcem! I to, co napisali trudno nazwać subtelną poezją.
Pół biedy kiedy pomyłka [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-04-25 |
|
więcej »
|
"Dobry rzecznik prasowy nie musi znać wszystkich pytań"
|
|
Czy przygotowując się do wywiadu dla mediów robisz listę wszystkich pytań jakie może zadać reporter?
Błąd!
Pomysł, żeby odgadywać wszystkie możliwe pytania reportera jest nierealny.
Przed wywiadem lub konferencją prasową należy przygotować odpowiedzi na różne rodzaje pytań.
Dla przykładu weźmy sytuację w jakiej znalazł się znany producent odzieży po śmiertelnym wypadku pracownika w firmie szyjącej [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-04-23 |
|
więcej »
|
"Potrafisz zarządzać komunikacją kryzysową?"
|
|
Nikt nie wstaje rano z myślą, że właśnie tego dnia będzie musiał zmierzyć się w pracy z pierwszym w życiu kryzysem. Świeci słońce, zapowiada się ładny dzień, nic złego się nie wydarzy.
Wystarczy jednak włączyć wieczorem telewizor, żeby przekonać się jak wiele osób tego dnia doświadczyło dużego rozczarowania: kryzys przyszedł nagle i [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-04-14 |
|
więcej »
|
"Kuchnia eksperta PR"
|
|
Jesteś ekspertem PR?
Jak zdefiniować eksperta PR i jak go rozpoznać w tłumie innych fachowców?
Czy to osoba, która najczęściej wypowiada się w mediach na temat PR? Ktoś kto opublikował najwięcej artykułów w miesięczniku PRESS? Kto jest najczęściej cytowany na konferencjach PR? Kto napisał najmądrzejsze książki? Kto jest uważany za najdroższego eksperta PR? [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-04-11 |
|
więcej »
|
"Casanova, polityk i kataryniarz... Czy PR ich potrzebuje?"
|
|
Prawdziwego eksperta PR poznaje się nie po tym, jak zaczyna, ale jak kończy... Wiem, że nie pierwszy to powiedziałem :-)
Możesz mieć rewelacyjny pomysł na kampanię PR, przygotować przebojowy plan działania, zebrać grupą najlepszych współpracowników i otrzymać ogromny budżet... Jeżeli nie potrafisz dotrwać do końca, może nie cała praca pójdzie na marne, [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-04-05 |
|
więcej »
|
"Efekt nocebo w mediach społecznościowych"
|
|
Komputer zabił maszynę do pisania. Internet wykończył wypożyczalnie video, książki telefoniczne, atlasy geograficzne i albumy fotograficzne. Czy media społecznościowe zatrują komunikację?
Mam nadzieję, że nie.
Twitter, Facebook i Google+ drastycznie zmieniły nasze interakcje. Przekazujemy sobie dzięki telefonom komórkowym i serwisom społecznościowym mnóstwo informacji. Czy to znaczy, że rozumiemy się lepiej?
Mam wątpliwości.
Jednym z wyróżników [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-04-03 |
|
więcej »
|
"Kwestionariusz PRousta – Przemysław Przybylski"
|
|
Kwestionariusz PRousta pokazuje zainteresowania, poglądy, priorytety i wartości praktyka public relations (lub rzecznika prasowego).
Na pytania odpowiada Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Lotniska Chopina w Warszawie:
1. Co Ciebie najbardziej odróżnia od innych praktyków public relations?
Ja nie jestem PR-owcem. Ja jestem rzecznikiem prasowym. Uważam, że są to dwa różniące się od siebie zawody, choć [...]
|
Bogusław Feliszek | 2014-03-31 |
|
więcej »
|
|
|
|
Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
|
|
|
|
Sonda zakończona
Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?
Tak. | | 0% | Nie. | | 100% | Nie wiem. | | 0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|