"Wojna atomowa, czyli siedem mitów zarządzania kryzysem"
|
|
Największe zniszczenia po wybuchu bomby jądrowej wywołuje nie sama eksplozja, ale radioaktywny pył, który przemieszcza się na ogromne odległości i powoduje katastrofalne skażenie terenu. Podobnie jest z kryzysem.
To nie pierwsze uderzenie jest najgroźniejsze - to nie ono zadecyduje o przyszłości Twojej firmy, ale to, co zrobisz po "eksplozji" - jeżeli oczywiście ją [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-11-29 |
|
więcej »
|
"Wyobraź sobie swoją firmę"
|
|
Dopinasz budżet PR na promocję w przyszłym roku? No to wyobraź sobie taką scenę... milion lat temu.
Dwóch zarośniętych osobników ubranych w zwierzęce skóry. U stóp kamienne siekiery i maczugi.
Obydwaj przyglądają się okrągłemu kawałkowi kamienia o średnicy jednego metra.
"Co to takiego?" pyta jeden z nich (nazwijmy go Janek) w lokalnym narzeczu.
"Pierwsze koło..." [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-11-25 |
|
więcej »
|
"Anty-negatywny apel polityczny"
|
|
Coraz częściej nachodzi mnie myśl, że w lokalach wyborczych powinny być zainstalowane podwójne kabiny – jedna do wybrania swego faworyta, druga do wzięcia prysznicu.
Członek komisji wręczałby głosującemu kartę wyborczą i ręcznik. Za kotarą wyborca natychmiast po oddaniu głosu brałby prysznic, który zmywałby z niego wszystkie brudy kampanii.
Praktycy PR, którzy nie zajmują się [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-11-22 |
|
więcej »
|
"Nowa komunikacja w samorządzie"
|
|
Lokalne samorządy od 1989 roku przeszły ogromne zmiany. Stały się bardziej samodzielne. Zmieniły metody wyłaniania władz. Unowocześniły procedury podejmowania decyzji. Nauczyły się lepiej zarządzać zmianami w otoczeniu w ogromnym tempie (no dobrze, może nie wszystkie), ale systemy komunikacji z lokalną społecznością zmieniły się niewiele lub wcale. (BIP to nie zmiana komunikacji. [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-11-18 |
|
więcej »
|
"Równowaga słowa, czyli ani za mało ani za dużo"
|
|
Nie pozwól, żeby w rozmowie z reporterem nadmiar szczegółów przysłonił główne przesłanie.
Nie namawiam do pośpiechu i manipulacji faktami. Daleko mi do tego. Chodzi o wydobycie z przekazu samej esencji.
Zakładam, że nigdy nie uczyłeś się na pamięć wszystkich artykułów z porannych gazet i wiadomości z radiowych i telewizyjnych serwisów. Czytelnicy, widzowie i [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-11-15 |
|
więcej »
|
"Informacja prasowa z pikantnym cytatem"
|
|
Dziennikarze lubią ostre, odważne i soczyste cytaty. Niestety, wypowiedź przedstawiciela organizacji jest najbardziej zaniedbywanym elementem większości informacji prasowych.
Co gorsza, cytowane słowa często nie zostały wypowiedziane przez osobę, której są przypisane. Ich autorem jest praktyk PR, a szef firmy tylko je zatwierdza. Dziennikarze to czują i rzadko je wykorzystują.
Cytat - jak pikantna [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-11-12 |
|
więcej »
|
"Koniec prostej informacji"
|
|
W erze błyskawicznej komunikacji w Internecie wyczerpał się sens przekazywania informacji w druku.
Kto dowiedział się o katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem z gazety? Ja usłyszałem o tym w radiu, znajoma w kolejce do kasy, a mój sąsiad z telewizji. Druk nie ma szans w konkurencji z telewizją, radiem i Internetem.
Proste informowanie [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-11-08 |
|
więcej »
|
"7 zmian w zarządzaniu komunikacją kryzysową"
|
|
Na szkoleniu kryzysowym starły się dwie szkoły - stara i nowa. Osoba, która wcieliła się w rolę rzecznika prasowego, pracując nad informacją prasową powiedziała: "Nie ma powodu do pośpiechu. Mamy jeszcze dużo czasu do 18:00. Ważne, żeby zdążyć na wieczorne 'Fakty' i 'Wiadomości'." Młodsi uczestnicy szkolenia protestowali: "Informację trzeba jak najszybciej [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-11-05 |
|
więcej »
|
"Mapa kluczowych komunikatów"
|
|
Mapa kluczowych komunikatów to zestaw przekazów, które dotyczą spodziewanych pytań, obaw i problemów po wybuchu kryzysu. Każda mapa zawiera trzy komunikaty odnoszące się do konkretnej kwestii. Komunikaty tworzone są na podstawie analizy danych związanych z konkretnym kryzysowym scenariuszem.
Mapy komunikatów są wykorzystywane w bardzo stresowych sytuacjach nacechowanych dużym ładunkiem emocjonalnym. Stanowią dla [...]
|
Bogusław Feliszek | 2010-11-02 |
Komentarze [1]
|
więcej »
|
|
|
|
Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
|
|
|
|
Sonda zakończona
Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?
Tak. | | 0% | Nie. | | 100% | Nie wiem. | | 0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|