Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2015-11-04
"Nie musisz korzysta? z mediów spo?eczno?ciowych?"

Nie musisz korzysta? z mediów spo?eczno?ciowych?

"Czy musz? by? w mediach spo?eczno?ciowych?"

Pi?? lat temu s?ysza?em to pytanie kilka razy w tygodniu. By?o zadawane tonem niezadowolonego pi?ciolatka, który nie chcia? i?? spa?. "Naprawd? musz??"

Dzisiaj to pytanie jest powtarzane du?o rzadziej. Zast?pi?o je inne pytanie. "No trudno. Ale czy musz? by? we wszystkich najnowszych mediach spo?eczno?ciowych?"

Instagram?

Snapchat?

Pinterest?

Wiem, ?e je?li szybko nie przerw? tej wyliczanki, zaraz zobacz? panik? w oczach.

"Musz? mie? firmowy profil na LinkedIn?"

"Firmow? stron? na Facebooku"?

"Grup? dyskusyjn? na Facebooku?"

Pi?? lat odpowiada?em: "Nie musisz by? w mediach spo?eczno?ciowych. Jeszcze nie. Jeszcze nie teraz."

Teraz mówi?, ?e to zale?y.

To czy i jak korzysta? z mediów spo?eczno?ciowych zale?y od tego:

1. Co produkuje Twoja firma lub jakie ?wiadczy us?ugi?

2. Z jakich us?ug w mediach spo?eczno?ciowych chcia?by? skorzysta? w pierwszej kolejno?ci?

3. Kim s? Twoi klienci – obecni i ci, których chcesz pozyska?? Jakie s? ich ulubione media?

4. Jakie s? cele Twojej aktywno?ci w mediach spo?eczno?ciowych? Co chcesz osi?gn???

5. Czy chcesz edukowa? swoich klientów?

6. Czy chcesz udost?pnia? promocyjne oferty?

7. Czy chcesz zbudowa? reputacj? bran?owego eksperta?

8. Czy chcesz stworzy? spo?eczno??, która b?dzie promowa? Twoj? mark??

9. Czy chcesz zbudowa? baz? wiedzy o Twoich produktach i us?ugach?

10. Czy mo?e chcesz tylko uciszy? s?siada, który ?mieje si?, ?e nie ma Ci? w mediach spo?eczno?ciowych?

To, ?e inni korzystaj? z mediów spo?eczno?ciowych nie znaczy, ?e te? musisz to robi?. Ka?dy odpowiada za siebie i mo?e mówi? tylko w swoim imieniu.

Nie pisz? tego, ?eby Ci? namawia? lub zniech?ca?. Musisz jednak wiedzie?, ?e komunikacja w mediach spo?eczno?ciowych wp?ywa na to jak widzimy i rozumiemy ?wiat. Zmienia poziom dopaminy w organizmie, podwy?sza lub obni?a poziom tolerancji, zmienia rytm naszego zegara biologicznego – czasem zwi?ksza poziom empatii.

Media spo?eczno?ciowe nie zwi?ksz? od razu sprzeda?y. Nie poprawi? z dnia na dzie? reputacji. Nie wyg?adz? zmarszczek. Wszystkie zmiany b?d? stopniowe i na pewno nie poka?e ich telewizja.

Zamiast cytowa? tysi?ce przyk?adów jak ró?ne firmy z powodzeniem korzystaj? z mediów spo?eczno?ciowych, powiem kto nie musi zawraca? sobie nimi g?owy (je?li oczywi?cie tak sobie wybierze).

Kto nie musi jeszcze korzysta? z mediów spo?eczno?ciowych?

1. Kierowcy ci??arówek

2. Dyspozytorzy pogotowia ratunkowego

3. W?a?ciciele salonów piel?gnacji paznokci

4. Dokerzy i robotnicy portowi

5. Eksperci ds. zwalczania szkodników

6. Pracownicy myjni samochodowych

7. Robotnicy budowlani

8. Spawacze

9. Pracownicy linii produkcyjnych

10. Hydraulicy

11. Taksówkarze

12. Operatorzy wózków wid?owych

13. Szkó?karze

14. Opiekunki do dzieci

15. Piel?gniarki

16. Nauczyciele j?zyków obcych

17. Pracownicy firm przeprowadzkowych

18. Sprz?taczki

19. Fryzjerki

20. W?a?ciciele parkingów samochodowych

?eby nie by?o nieporozumie?. Przedstawiciel ka?dego z tych zawodów lub bran?, który b?dzie chcia? korzysta? z mediów spo?eczno?ciowych jest w uprzywilejowanej sytuacji – jak ka?dy pionier. Potrzebuje oczywi?cie troch? czasu i musi by? konsekwentny, ?eby przekona? do siebie nowych klientów – ale sukces ma jak w banku.

Sk?d ta pewno???

Bo widz? co si? dzieje. Obserwuj? jak rozwijaj? si? interesy i profile w mediach spo?eczno?ciowych ludzi z ró?nych bran?:

1. od masa?ysty sportowego do w?a?ciciela baru z pierogami,

2. od elektryka do programisty komputerowego,

3. od projektanta ogrodów do dermatologa,

4. od doradcy podatkowego do w?a?ciciela studia tatua?u.

Oni nie musieli jeszcze korzysta? z mediów spo?eczno?ciowych, ale zdecydowali inaczej i bardzo sobie to chwal?.

Je?li nie korzystasz z mediów spo?eczno?ciowych, napisz w komentarzu dlaczego i kiedy to mo?e si? zmieni?.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Kazik 2016-04-06
W?a?ciciele salonów piel?gnacji paznokci Opiekunki do dzieci Fryzjerki Serio? A poczta pantoflowa?
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Pressence Reporter Prawda Klienci Google Szef Public Wywiad Twitter Rzecznik Klient Gazeta Agencje Reporterzy Media Dziennikarz Dziennikarze Problem Kaczy?ski Internet PRACOWNICY Relacje Firma Komunikacja Relations Informacja Polska Praktycy Gapa Tusk



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
3. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
4. Gwarancja jako?ci us?ug agencji PR
5. Czytanie z oczu
6. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
7. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
8. Porozmawiamy o Twoim najwi?kszym wyzwaniu w PR
9. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
10. Redaktor czy reporter?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl