Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-06-09
"Ginąca reklamowa kreatywność"

Ginąca reklamowa kreatywność

Jeśli wierzyć biologom, z powierzchni Ziemi zniknęło ponad 99,9% wszystkich gatunków zwierząt jakie kiedykolwiek na niej żyły.

Przyczyn wyginięcia tylu gatunków fauny jest mnóstwo. W długiej historii naszej planety wielokrotnie zwierzęta ginęły w katastrofach naturalnych. Inne zniknęły w wyniku masowych chorób. Za część najnowszych przypadków odpowiedzialny jest człowiek. Niektóre gatunki nie potrafiły dopasować się do nowych warunków otoczenia – w swoim rozwoju ewolucyjnym dotarły do stacji KONIEC.

Odnoszę wrażenie, że reklama powoli dociera właśnie do takiego punktu – ewolucyjny koniec kreatywności.

Przez ponad pół wieku reklamy telewizyjne były dominującą formą życia na Ziemi. Rozwijały się, mimo że w większości przeciętne, były hołubione na festiwalach – wyjątkowo rzadko zaskakiwały mistrzostwem i wyobraźnią.

Wieczór z pilotem

Dziś jeden wieczór z pilotem w ręku przed telewizorem wystarczy, żeby dojść do wniosku, że ta "forma życia" reklamowego jest w śmiertelnej agonii.

Przypomina mi się sytuacja z muzyką rockową z lat 90-tych. Wszystko co słyszałem przypominało muzykę, którą poznałem wcześniej. Nie miałem wątpliwości, że bez nowych pomysłów ten gatunek muzyczny umrze.

Niestety, to, co dzieje się w przemyśle reklamowym (tak, to jest przemysł) wygląda na dogorywanie z powodu braku świeżego powietrza. Inteligentni ludzie nie muszą zgadzać się co do efektywności reklam w Internecie. Ale trudno jest mi otrząsnąć się ze zdumienia wywołanego całkowitym brakiem czaru, wirtuozerii i wyobraźni większości reklam online.

"Kreacja" online

Czy reklamowa kreatywność ma się kojarzyć z optymalizacją listy haseł kluczowych (meta tags) lub prostymi jak cep wpisami na Twitterze? Czy przyszłość reklamy widać na idiotycznych nagraniach video na YouTube, wyskakujących okienkach i żenujących prośbach o "lajki" na Facebooku?

Wcale nie tak dawno temu ludzie chętnie rozmawiali o telewizyjnych spotach reklamowych i tak, tak... lubili też ponarzekać. Czy ktoś kiedyś zapytał Cię: "Widziałeś wczoraj wieczorem tę listę wyników na Google?" lub powiedział: "Widziałem na Facebooku rewelacyjną stronę firmową."? Ludziom już nawet nie chce się narzekać na reklamy w Internecie.

Wbrew temu co głoszą na konferencjach naukowych niektóre tęgie głowy, reklamie nie grozi wymarcie. To, co ginie (obawiam się, że bezpowrotnie) to reklamowa kreatywność – jedyna rzecz, która sprawia, że praca w tym przemyśle jest jeszcze do zniesienia.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klient PRACOWNICY Kaczyński Klienci Reporterzy Tusk Gapa Problem Dziennikarze Praktycy Informacja Media Prawda Polska Public Agencje Relacje Szef Pressence Internet Twitter Reporter Google Komunikacja Firma Gazeta Wywiad Relations Dziennikarz Rzecznik



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Anty-negatywny apel polityczny
2. Prośba o medialny sponsoring
3. Jak Twitter pomaga w szkoleniach medialnych
4. Raz i dobrze, czyli jak przepraszać
5. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
6. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
7. Interesy w restauracji
8. Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania
9. Senyszyn, Palikot i Doda ze mną w jacuzzi
10. Wierzę w public relations
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl