Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2008-08-28
"21 mi?ych s?ówek"

21 mi?ych s?ówek

"Jeste? jedyn? osob?, z któr? mo?na w miar? normalnie porozmawia?..." Dwie przyjació?ki przy stoliku obok by?y tak zaj?te sob?, ?e nie zauwa?y?y jak zakrztusi?em si? kaw?. W miar? normalnie... Dobre sobie :-)

S? takie s?owa, które zostaj? z nami d?u?ej... na dobre i na z?e. Zapami?tujemy je, bo wywo?a?y emocje - pozytywne lub negatywne.

W PR liczy si? umiej?tno?? tworzenia pozytywnych skojarze?, wi?c skupmy si? na zwrotach, które buduj? korzystne relacje.

Oto 21 zda?, które brzmi? mi?o, ciep?o, pozytywnie:

1. "Witam/witamy w..." W biurze, przy stole, w domu takie powitanie pokazuje go?cinno?? i przyst?pno??. Jest bardziej przyjazne od "Cze??" czy "Dzie? dobry".

2. "Potrzebuj? Twojej pomocy." To zdanie wywo?uje instynktown? ch?? udzielenia pomocy. Osoba, która to powie mo?e liczy? na wy?szy standard obs?ugi.

3. "Nikogo tu nie znam." Szczególnie na du?ym przyj?ciu takie zdanie od razu zjedna Ci przychylno??. Je?li powiesz to w?a?ciwej osobie, ju? nie b?dziesz czu? si? samotny :-)

4. "Nie znasz mnie, ale..." Nie udawaj, ?e jeste? kogo? najlepszym przyjacielem je?li tak naprawd? nie jest.

5. "Nie wiem co to znaczy." S?uchasz i nie boisz si? przyzna?, ?e nie wiesz wszystkiego. Chcesz si? dowiedzie? czego? nowego. Proste i ?wiadcz?ce o skromno?ci zdanie pokazuje, ?e naprawd? interesuje Ci? druga osoba.

6. "To mój pierwszy raz." To zdanie tak?e odnosi si? do naturalnej ch?ci niesienia pomocy. Poka? s?abo?? i mo?esz liczy? na wsparcie.

7. "Poczekaj 10 sekund." W rozmowie telefonicznej to znaczy, ?e wracasz rzeczywi?cie za chwilk?. Pami?taj, ?e czas si? wtedy d?u?y i 10 sekund to... 10 sekund. Dok?adno?? to wiarygodno??.

8. "Lepiej je?li w to uwierzysz." Pokazuje pewno?? siebie. Ulubione zdanie mojego przyjaciela prestidigitatora :-)

9. "Podam przyk?ad." Pozwala utrzyma? kontakt, rozbudza ciekawo?? i rozwija konwersacj?. Przyk?ad musi by? rzeczowy, zrozumia?y i oryginalny.

10. "Odezwij si?." Potoczne, nieformalne, modne wyra?enie. Odnosi si? do wszystkich form komunikacji i zostawia drugiej osobie woln? r?k? w doborze sposobu kontaktu.

11. "Jeste? moim bohaterem." Kiedy kto? rzeczywi?cie wy?wiadczy? Ci du?? przys?ug? jest to lepsze od standardowego podzi?kowania.

12. "Bardzo mi mi?o." To brzmi lepiej od "Nie ma za co". Nie wierzysz? Zadzwo? do mnie. Uwielbiam to wyra?enie.

13. "Dobrze powiedziane." Dodaje odwagi w rozmowie. Dobrze powiedziane, bo ja to powiedzia?em :-)

14. "Oto czego si? nauczy?em." To, czego si? nauczy?e? jest du?o ciekawsze od tego, co wiesz. Powiedz wi?c o tym.

15. "Nie odmawiam Tobie, tylko odmawiam sobie." To u?atwia pogodzenie si? drugiej osobie z Twoj? odmow?, bo to Ty tracisz.

16. "Nie wiem, ale dowiem si?." Jeszcze si? taki nie urodzi?, wi?c lepiej przyzna? si? do niewiedzy ni? da? si? na tym z?apa?. Skoro pytanie jest wa?ne, warto zada? sobie trud, ?eby poszuka? odpowiedzi.

17. "A wi?c odpowiadaj?c na Twoje pytanie..." Po d?ugim i zagmatwanym wst?pie rozwija dywan dla prostej odpowiedzi.

18. "Za?atwione." Kelnerka w "mojej" kawiarni cz?sto to powtarza. Nie wiem dlaczego, ale czuj? si? z tym ?wietnie, wi?c musi w tym co? by?... :-)

19. "Natychmiast." W us?ugach taka deklaracja dzia?a zniewalaj?co.

20. "Tak w?a?nie post?puj? w interesach." Taki w?a?nie jeste? i inni to doceniaj? i szanuj?.

21. "Nigdy tak o tym nie my?la?em." Wi?kszo?? ludzi jest zbyt dumna i/lub pró?na, aby przyzna?, ?e kto? otworzy? im oczy, wyja?ni? co? lub pomóg? zmieni? zdanie. Takie zdanie jest oryginalnym komplementem i pokazuje otwarto?? na nowe pomys?y.

Je?li jest jaki? zwrot, który jak ulubiona piosenka wprawia Ciebie w mi?y nastrój, napisz do mnie.

PS. Wiem, ?e to nie?adnie pods?uchiwa? :-)

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.91 MediaGapa - ocena artykułu: 4.91

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Agencje Tusk Klienci Problem Internet Pressence PRACOWNICY Public Dziennikarz Klient Reporter Szef Prawda Polska Twitter Reporterzy Informacja Relations Kaczy?ski Gapa Komunikacja Gazeta Media Dziennikarze Google Wywiad Rzecznik Praktycy Firma Relacje



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Masz strategi? komunikacji z mediami?
4. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
5. Redaktor czy reporter?
6. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
7. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
8. Prawda pi?knie powiedziana
9. Druga szansa w mediach
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl