Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2008-08-28
"21 miłych słówek"

21 miłych słówek

"Jesteś jedyną osobą, z którą można w miarę normalnie porozmawiać..." Dwie przyjaciółki przy stoliku obok były tak zajęte sobą, że nie zauważyły jak zakrztusiłem się kawą. W miarę normalnie... Dobre sobie :-)

Są takie słowa, które zostają z nami dłużej... na dobre i na złe. Zapamiętujemy je, bo wywołały emocje - pozytywne lub negatywne.

W PR liczy się umiejętność tworzenia pozytywnych skojarzeń, więc skupmy się na zwrotach, które budują korzystne relacje.

Oto 21 zdań, które brzmią miło, ciepło, pozytywnie:

1. "Witam/witamy w..." W biurze, przy stole, w domu takie powitanie pokazuje gościnność i przystępność. Jest bardziej przyjazne od "Cześć" czy "Dzień dobry".

2. "Potrzebuję Twojej pomocy." To zdanie wywołuje instynktowną chęć udzielenia pomocy. Osoba, która to powie może liczyć na wyższy standard obsługi.

3. "Nikogo tu nie znam." Szczególnie na dużym przyjęciu takie zdanie od razu zjedna Ci przychylność. Jeśli powiesz to właściwej osobie, już nie będziesz czuł się samotny :-)

4. "Nie znasz mnie, ale..." Nie udawaj, że jesteś kogoś najlepszym przyjacielem jeśli tak naprawdę nie jest.

5. "Nie wiem co to znaczy." Słuchasz i nie boisz się przyznać, że nie wiesz wszystkiego. Chcesz się dowiedzieć czegoś nowego. Proste i świadczące o skromności zdanie pokazuje, że naprawdę interesuje Cię druga osoba.

6. "To mój pierwszy raz." To zdanie także odnosi się do naturalnej chęci niesienia pomocy. Pokaż słabość i możesz liczyć na wsparcie.

7. "Poczekaj 10 sekund." W rozmowie telefonicznej to znaczy, że wracasz rzeczywiście za chwilkę. Pamiętaj, że czas się wtedy dłuży i 10 sekund to... 10 sekund. Dokładność to wiarygodność.

8. "Lepiej jeśli w to uwierzysz." Pokazuje pewność siebie. Ulubione zdanie mojego przyjaciela prestidigitatora :-)

9. "Podam przykład." Pozwala utrzymać kontakt, rozbudza ciekawość i rozwija konwersację. Przykład musi być rzeczowy, zrozumiały i oryginalny.

10. "Odezwij się." Potoczne, nieformalne, modne wyrażenie. Odnosi się do wszystkich form komunikacji i zostawia drugiej osobie wolną rękę w doborze sposobu kontaktu.

11. "Jesteś moim bohaterem." Kiedy ktoś rzeczywiście wyświadczył Ci dużą przysługę jest to lepsze od standardowego podziękowania.

12. "Bardzo mi miło." To brzmi lepiej od "Nie ma za co". Nie wierzysz? Zadzwoń do mnie. Uwielbiam to wyrażenie.

13. "Dobrze powiedziane." Dodaje odwagi w rozmowie. Dobrze powiedziane, bo ja to powiedziałem :-)

14. "Oto czego się nauczyłem." To, czego się nauczyłeś jest dużo ciekawsze od tego, co wiesz. Powiedz więc o tym.

15. "Nie odmawiam Tobie, tylko odmawiam sobie." To ułatwia pogodzenie się drugiej osobie z Twoją odmową, bo to Ty tracisz.

16. "Nie wiem, ale dowiem się." Jeszcze się taki nie urodził, więc lepiej przyznać się do niewiedzy niż dać się na tym złapać. Skoro pytanie jest ważne, warto zadać sobie trud, żeby poszukać odpowiedzi.

17. "A więc odpowiadając na Twoje pytanie..." Po długim i zagmatwanym wstępie rozwija dywan dla prostej odpowiedzi.

18. "Załatwione." Kelnerka w "mojej" kawiarni często to powtarza. Nie wiem dlaczego, ale czuję się z tym świetnie, więc musi w tym coś być... :-)

19. "Natychmiast." W usługach taka deklaracja działa zniewalająco.

20. "Tak właśnie postępuję w interesach." Taki właśnie jesteś i inni to doceniają i szanują.

21. "Nigdy tak o tym nie myślałem." Większość ludzi jest zbyt dumna i/lub próżna, aby przyznać, że ktoś otworzył im oczy, wyjaśnił coś lub pomógł zmienić zdanie. Takie zdanie jest oryginalnym komplementem i pokazuje otwartość na nowe pomysły.

Jeśli jest jakiś zwrot, który jak ulubiona piosenka wprawia Ciebie w miły nastrój, napisz do mnie.

PS. Wiem, że to nieładnie podsłuchiwać :-)

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.91 MediaGapa - ocena artykułu: 4.91

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Rzecznik Firma Reporterzy Agencje Dziennikarze Internet Problem Pressence Komunikacja Media Dziennikarz Tusk PRACOWNICY Informacja Relacje Reporter Google Wywiad Klienci Twitter Relations Gapa Gazeta Public Klient Szef Kaczyński Praktycy Polska Prawda



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
3. Co mówi uścisk dłoni
4. Czytanie z oczu
5. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
7. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
8. Ginąca reklamowa kreatywność
9. Co dziennikarze powinni wiedzieć o public relations
10. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl