Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2008-08-23
"Zdrowy rozs?dek w zlewie"

Zdrowy rozs?dek w zlewie

Pracownik znanej sieci fastfoodów wyk?pa? si? w firmowym zlewie. Film dokumentuj?cy ten wyczyn umie?ci? w Internecie. Korporacja zapowiedzia?a specjalne szkolenia z przestrzegania higieny w pracy.

Zapobieganie kryzysowi polega w du?ej mierze na racjonalnym wykorzystywaniu... zdrowego rozs?dku. Szkoda, ?e tak rzadko korzysta si? z tej metody. A mo?e si? myl?, bo po prostu zdrowemu rozs?dkowi towarzysz?... nielogiczne dzia?ania :-)

Kiedy odwiedzam organizacj? klienta (lub jakiekolwiek miejsce z nim zwi?zane) mam w zwyczaju przygl?da? si? wszystkiemu oczami w?cibskiego reportera, dociekliwego policjanta, nie?yczliwego klienta, roz?alonego pracownika lub osoby, która szuka pretekstu, ?eby poda? firm? do s?du. Takie nastawienie pomaga mi wyszuka? oznaki kryzysu zanim jeszcze ujrz? ?wiat?o dzienne, jak na przyk?ad:

1. Pracownicy nosz? ubiory, które klienci lub inni pracownicy mog? uzna? na niestosowne lub nawet obra?liwe (na przyk?ad, koszulki z prowokuj?cymi has?ami lub rysunkami).

2. Pracownicy, którzy - wiem o tym po pods?uchaniu ich rozmów - nigdy nie byli szkoleni jak unika? w rozmowach dra?liwych tematów (lub zapomnieli czego uczono ich na szkoleniach).

3. ?atwe do pods?uchania rozmowy na poufne tematy.

4. Dokumenty na biurku pozostawione bez opieki - albo porzucone na kopiarkach lub faksach.

5. Pracownicy wyrzucaj?cy do kosza dokumenty, które powinny trafi? do niszczarek.

6. G?o?ne przeklinanie.

7. Monitory z wygaszaczami ekranu zawieraj?cymi obra?liwe tre?ci.

8. Komputery z otwartymi dokumentami, pozostawione bez opieki.

9. Karteczki z has?ami i kodami przyklejone do komputerowych monitorów.

10. Pracownicy wyg?aszaj?cy obra?liwe uwagi i komentarze na temat klientów, kierownictwa, dostawców i samej organizacji.

11. Pracownik ochrony ma k?opoty z "ostro?ci? spojrzenia".

12. Wyj?cia awaryjne pozamykane na k?ódki.

13. Przeterminowane ga?nice.

14. Instrukcje obs?ugi urz?dze? biurowych napisane niejasnym j?zykiem (albo napisane w obcym j?zyku).

15. Nieznane osoby spoza firmy przebywaj?ce na terenie firmy bez identyfikatora.

16. Pracownicy spogl?daj?cy na wszystkie osoby spoza firmy z niech?ci? lub nawet wrogo?ci?.

Jestem przekonany, ?e ka?dy potrafi przewidzie? potencjalne skutki takich sytuacji, co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, ?e sami pracownicy s? najlepszymi obro?cami swoich organizacji. Mo?e warto porozmawia? o tym na najbli?szym zebraniu wewn?trznym, a je?li takich zebra? nie ma, dopisz to do listy czynników, które generuj? kryzysy.

Przygotujcie razem list? sytuacji, które "raczej nie powinny mie? miejsca" i zastanówcie si? jak zmniejszy? ryzyko ich wyst?powania, zanim kto? wykorzysta te s?abo?ci przeciwko organizacji.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.40 MediaGapa - ocena artykułu: 4.40

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Pressence Szef Dziennikarz Prawda Rzecznik Komunikacja Agencje Klient Reporter Problem Relations Informacja Gapa Polska Klienci Wywiad Gazeta PRACOWNICY Relacje Tusk Praktycy Internet Twitter Google Dziennikarze Media Kaczy?ski Public Firma Reporterzy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Masz strategi? komunikacji z mediami?
4. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
5. Redaktor czy reporter?
6. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Druga szansa w mediach
9. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl