Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2008-08-02
"Normalne wakacje"

Normalne wakacje

Szum strumienia wpadaj?cego do jeziora, delikatne s?o?ce, poranny wiatr... Wszystko takie normalne.

Jeszcze wczoraj dopina?em z klientem na ostatni guzik plan kampanii marketingowej nowego osiedla mieszkaniowego. Burza mózgów, projekcja efektów, szybkie decyzje. I te? by?o normalnie.

Najwi?ksza ró?nica pomi?dzy do?wiadczonymi praktykami PR a nowicjuszami polega chyba na tym, ?e pierwsi spodziewaj? si? niespodzianek, a drudzy s? niespodziankami zaskakiwani.

St?d pomys? krótkiego wakacyjnego quizu, który pomo?e - z odrobin? dystansu - oceni? czy sprawy uk?adaj? si? po naszej my?li.

Wakacyjny quiz

Przeczytaj opisy sytuacji w public relations. Wybierz reakcj?, która jest najbli?sza Twemu zachowaniu, prawdziwemu lub wyobra?onemu.

1. Potrzebujesz zdj?cia do materia?ów marketingowych. Twoja dobra znajoma jest znakomitym fotografikiem. Co robisz?

a. Dzwonisz do niej i pytasz ile bierze za sesj? portretow?.
b. Zapraszasz na kaw? i pytasz czy zrobi to za darmo.
c. Sk?adasz zlecenie bez pytania o cen?.
d. Szukasz innego fotografa.

2. Zosta?e? cz?onkiem bran?owego stowarzyszenia public relations. Co robisz?

a. Wysy?asz informacj? prasow? na ten temat wszystkim znajomym.
b. Masz nadziej?, ?e nikt nie domy?la? si?, ?e sta?o si? to dopiero teraz.
c. Czujesz si? troszk? onie?mielony...
d. Piszesz informacj? prasow? na ten temat, ale nikomu jej nie wysy?asz.

3. W paczce z drukarni znajdujesz czarno-bia?e zaproszenia na wakacyjny piknik dla pracowników. Jeste? zdziwiony, bo przecie? zamawia?e? kolorowe. Te czarno-bia?e wygl?daj? okropnie! Pracownik drukarni pokazuje Ci kopi? zlecenia, gdzie jest napisane, ?e zamawiasz zaproszenia... czarno-bia?e. Co my?lisz?

a. "Czy ja ?ni?? Po co mi takie zaproszenia?"
b. "O rety... Czy nikt w drukarni nie móg? mnie zapyta? po co mi czarno-bia?e zaproszenia?"
c. "Prosz? pani... Musz? mie? zaproszenia KOLOROWE i to dzisiaj."
d. "Ciekawe czy moje siostrzenice b?d? chcia?y je pokolorowa? kiedy wróc? z basenu?"

4. Bliski znajomy prosi Ci? o przygotowanie scenariusza Dnia Otwartego. Od razu mówi, ?e Ci za to zap?aci. O co mu chodzi?

a. Oczekuje, ?e zrobisz to po kosztach w?asnych.
b. Oczekuje wysokiego rabatu.
c. Oczekuje niskiego rabatu.
d. Oczekuje normalnej wyceny.

5. Potrzebujesz kupi? nowy komputer, ale nie masz wolnej gotówki. Co robisz?

a. P?acisz kart? kredytow? z najd?u?szym okresem p?atno?ci.
b. Po?yczasz od dalekiej rodziny.
c. Bierzesz kredyt krótkoterminowy.
d. Po?yczasz od s?siada.

6. Pracujesz na w?asny rachunek od trzech lat. W tym roku od stycznia zarabiasz na czysto 1,500 z?otych miesi?cznie. Jak si? czujesz?

a. Zadowolony.
b. Przera?ony.
c. Zak?opotany.
d. a i b i c.

7. Ksi?gowa powiedzia?a Ci, ?e musisz dop?aci? urz?dowi skarbowemu 2000 z?otych zaleg?ego podatku. Co robisz?

a. Zaczynasz p?aka?. To jest niemo?liwe, przecie? uczciwie rozliczasz si? z fiskusem i ledwo wi??esz koniec z ko?cem.
b. Pytasz czy mo?na to jako? "ukry? w kosztach".
c. Masz do niej pretensje za to zaniedbanie.
d. Pytasz kiedy mija termin p?atno?ci.

__Punktacja__

Masz jeden punkt za ka?d? prawid?ow? odpowied?. Podsumuj punkty.

0-3 Twoje interesy id? normalnie. Wszystko pod kontrol?. To jednak wcale nie znaczy, ?e nie mo?e by? lepiej. OK... Wiem, ?e to przeczuwa?e?. G??boko oddychaj. A je?li niczego nie mo?na poprawi??

4-5 Twoje interesy id? normalnie. Wszystko pod kontrol?. To jednak wcale nie znaczy, ?e nie mo?e by? lepiej. OK... Wiem, ?e to przeczuwa?e?. G??boko oddychaj. A je?li niczego nie mo?na poprawi??

6-7 Twoje interesy id? normalnie. Wszystko pod kontrol?. To jednak wcale nie znaczy, ?e nie mo?e by? lepiej. OK... Wiem, ?e to przeczuwa?e?. G??boko oddychaj. A je?li niczego nie mo?na poprawi?? [Przy okazji, sk?d wiedzia?e? które odpowiedzi s? prawid?owe?]

Normalnie czyli jak?

Wszystko w porz?dku? ?arty na bok. Ka?da z tych sytuacji i ka?da z reakcji wydarzy?a si? naprawd?. Widzia?em je u moich klientów. Obserwowa?em u siebie.

To normalne czu? przera?enie. Normalne czu? zadowolenie. Czu? zak?opotanie. To normalne my?le? o kredycie do sp?acenia kiedy rozmawiamy z klientem o wycenie naszych us?ug. Normalne zazdro?ci? innym sukcesów. Normalne myli? si?.

To normalne chcie? sprawia? innym przyjemno??. Normalne czu? niech?? kiedy oczekuje si? od Ciebie wi?cej ni? mo?esz da?. Normalne czu? zniech?cenie.

To normalne straci? dwóch klientów w jeden tydzie?. Normalne cofa? si? dwa kroki, aby zrobi? jeden do przodu. To normalne mie? w?tpliwo?ci.

To normalne czu? onie?mielenie w?asnym sukcesem. To normalne opowiada? wszystkim co si? robi. To normalne czu? si? znakomicie jednego dnia i du?o gorzej drugiego.

W public relations, jak w ?yciu, normalne jest wszystko co dzieje si? w?a?nie teraz. Mo?e nie zawsze Ci to odpowiada, ale co je?li naprawd? wszystko jest w porz?dku?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.38 MediaGapa - ocena artykułu: 4.38

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarze Reporterzy Praktycy Prawda Pressence Google Agencje Dziennikarz Tusk Wywiad Twitter Szef Polska Reporter Rzecznik Internet Relations Kaczy?ski PRACOWNICY Problem Klienci Relacje Klient Firma Informacja Media Komunikacja Gazeta Public Gapa



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Masz strategi? komunikacji z mediami?
4. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
5. Redaktor czy reporter?
6. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Druga szansa w mediach
9. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl