Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2008-07-07
"Trzy łyki pamięci"

Trzy łyki pamięci

Siedzę nad filiżanką espresso i coś sobie przypominam...

Pamięć elektryczna jest trochę dłuższa od błyskawicy. To myśl, która kołacze się teraz w głowie... To wyobraźnia i umiejętność analizowania opcji. Z natury jest chwilowa; taka pamięć operacyjna mózgu – ludzkiego komputera.

Kiedy udajesz się na spoczynek, mózg zwalnia pracę i większa część tego, co nazywamy pamięcią elektryczną gubi się w ciemności (podobnie jak – RAM – podręczna pamięć komputera).

Sen sprawia, że informacje zawarte w pamięci elektrycznej wymazują się zależnie od ważności. Dane bardziej istotne dłużej czekają na transport do kosza zapomnienia.

Pojemność pamięci

Pamięć elektryczna ma ograniczoną pojemność. Jeśli chcesz dodać nowy element, natychmiast wypierany jest z niej inny, mniej istotny.

Wyobraź sobie wąż strażacki skierowany do filiżanki. WSZYSTKIE informacje – telewizja, radio, witryny WWW, gazety, e-mail, billboardy, ulotki, muzyka – trafiają obfitym strumieniem do filiżanki (tzn. Twojego mózgu; mówiąc dokładniej, do elektrycznej pamięci). Część wody zostaje w filiżance; reszta się rozbryzguje. Kiedy kropelka informacji zatrzyma się w filiżance, mózg rozpoczyna jej transfer do pamięci chemicznej.

Pamięć chemiczna to magazyn, który przyjmuje towar na długie przechowywanie. To pamięć twardego dysku komputera. W odróżnieniu od efemerycznej pamięci elektrycznej, pamięć chemiczna jest składnicą informacji zdeponowanych na "twardym dysku" ludzkiego mózgu.

Pamięć w brandingu

Jakie jest Twoje pierwsze skojarzenie, kiedy mówię: kawa, pasta do zębów lub wakacje?

Pamięć chemiczna to "szczytowa świadomość umysłu"; to plik, który pierwszy wyskakuje z zawartości katalogu; to stan błyskawicznego kojarzenia przez klientów produktu/usługi z Twoją organizacją/marką. Tak działa branding.

Możesz zrobić trzy rzeczy, aby zwiększyć transfer danych z pamięci elektrycznej do chemicznej:

1. Zwiększ ważność przekazu,

2. Zwiększ częstotliwość powtarzania,

3. Zwiększ ważność przekazu i częstotliwość powtarzania.

Branding odnosi sukces pod warunkiem, że przekazujesz istotną wiadomość z częstotliwością, która zapewni jej bezpieczny byt w pamięci chemicznej.

Przekazy "kupuj-teraz" to wiadomości nawołujące do natychmiastowego działania podczas, gdy przekazy zawierające elementy tożsamości firmy mają głębsze i bardziej odległe w czasie cele. W działaniach komunikacyjnych trzeba uwzględnić obydwa formaty. W jednym przekazie można zamieścić zarówno sugestywną długofalową informację wzmacniającą markę jak i bardziej bezpośrednią wiadomość pobudzającą do szybkiej decyzji.

Pamiętaj także, że niektórzy odbiorcy Twoich komunikatów marketingowych nie są teraz zainteresowani oferowanym produktem. Jaką informację im przekazujesz? Jakie są ich odczucia? Czyj produkt/usługę kupią kiedy zmienią się ich potrzeby?

Jak to jest z tą kawą? O której marce myślisz kiedy mówię: kawa?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.14 MediaGapa - ocena artykułu: 4.14

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

PRACOWNICY Internet Dziennikarze Relacje Agencje Wywiad Dziennikarz Klient Tusk Problem Firma Szef Pressence Informacja Reporterzy Prawda Gapa Kaczyński Praktycy Polska Media Relations Reporter Google Twitter Klienci Rzecznik Public Gazeta Komunikacja



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
2. Kto robi szkolenia medialne lepiej od nas?
3. Sławomir Nowak – Media Gapa 2013
4. 21 marketingowych mitów
5. W pomiarze efektów PR liczą się tylko badania jakościowe
6. Czego uczą prawdziwe symulacje
7. Mówisz, że pracujesz w PR?
8. Komunikacja z szacunkiem
9. 4 najczęstsze kryzysy w komunikacji w każdej firmie
10. Nie musimy się tłumaczyć, czyli 36 fatalnych odpowiedzi w mediach
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2019 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl