Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2008-07-07
"Trzy ?yki pami?ci"

Trzy ?yki pami?ci

Siedz? nad fili?ank? espresso i co? sobie przypominam...

Pami?? elektryczna jest troch? d?u?sza od b?yskawicy. To my?l, która ko?acze si? teraz w g?owie... To wyobra?nia i umiej?tno?? analizowania opcji. Z natury jest chwilowa; taka pami?? operacyjna mózgu – ludzkiego komputera.

Kiedy udajesz si? na spoczynek, mózg zwalnia prac? i wi?ksza cz??? tego, co nazywamy pami?ci? elektryczn? gubi si? w ciemno?ci (podobnie jak – RAM – podr?czna pami?? komputera).

Sen sprawia, ?e informacje zawarte w pami?ci elektrycznej wymazuj? si? zale?nie od wa?no?ci. Dane bardziej istotne d?u?ej czekaj? na transport do kosza zapomnienia.

Pojemno?? pami?ci

Pami?? elektryczna ma ograniczon? pojemno??. Je?li chcesz doda? nowy element, natychmiast wypierany jest z niej inny, mniej istotny.

Wyobra? sobie w?? stra?acki skierowany do fili?anki. WSZYSTKIE informacje – telewizja, radio, witryny WWW, gazety, e-mail, billboardy, ulotki, muzyka – trafiaj? obfitym strumieniem do fili?anki (tzn. Twojego mózgu; mówi?c dok?adniej, do elektrycznej pami?ci). Cz??? wody zostaje w fili?ance; reszta si? rozbryzguje. Kiedy kropelka informacji zatrzyma si? w fili?ance, mózg rozpoczyna jej transfer do pami?ci chemicznej.

Pami?? chemiczna to magazyn, który przyjmuje towar na d?ugie przechowywanie. To pami?? twardego dysku komputera. W odró?nieniu od efemerycznej pami?ci elektrycznej, pami?? chemiczna jest sk?adnic? informacji zdeponowanych na "twardym dysku" ludzkiego mózgu.

Pami?? w brandingu

Jakie jest Twoje pierwsze skojarzenie, kiedy mówi?: kawa, pasta do z?bów lub wakacje?

Pami?? chemiczna to "szczytowa ?wiadomo?? umys?u"; to plik, który pierwszy wyskakuje z zawarto?ci katalogu; to stan b?yskawicznego kojarzenia przez klientów produktu/us?ugi z Twoj? organizacj?/mark?. Tak dzia?a branding.

Mo?esz zrobi? trzy rzeczy, aby zwi?kszy? transfer danych z pami?ci elektrycznej do chemicznej:

1. Zwi?ksz wa?no?? przekazu,

2. Zwi?ksz cz?stotliwo?? powtarzania,

3. Zwi?ksz wa?no?? przekazu i cz?stotliwo?? powtarzania.

Branding odnosi sukces pod warunkiem, ?e przekazujesz istotn? wiadomo?? z cz?stotliwo?ci?, która zapewni jej bezpieczny byt w pami?ci chemicznej.

Przekazy "kupuj-teraz" to wiadomo?ci nawo?uj?ce do natychmiastowego dzia?ania podczas, gdy przekazy zawieraj?ce elementy to?samo?ci firmy maj? g??bsze i bardziej odleg?e w czasie cele. W dzia?aniach komunikacyjnych trzeba uwzgl?dni? obydwa formaty. W jednym przekazie mo?na zamie?ci? zarówno sugestywn? d?ugofalow? informacj? wzmacniaj?c? mark? jak i bardziej bezpo?redni? wiadomo?? pobudzaj?c? do szybkiej decyzji.

Pami?taj tak?e, ?e niektórzy odbiorcy Twoich komunikatów marketingowych nie s? teraz zainteresowani oferowanym produktem. Jak? informacj? im przekazujesz? Jakie s? ich odczucia? Czyj produkt/us?ug? kupi? kiedy zmieni? si? ich potrzeby?

Jak to jest z t? kaw?? O której marce my?lisz kiedy mówi?: kawa?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.14 MediaGapa - ocena artykułu: 4.14

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Kaczy?ski Problem Informacja PRACOWNICY Gapa Relacje Szef Google Wywiad Klienci Rzecznik Public Pressence Internet Prawda Klient Agencje Komunikacja Gazeta Media Praktycy Tusk Reporterzy Reporter Polska Relations Twitter Dziennikarz Dziennikarze Firma



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
3. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
4. Gwarancja jako?ci us?ug agencji PR
5. Czytanie z oczu
6. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
7. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
8. Za co rzeczywi?cie p?acisz fotografowi
9. Redaktor czy reporter?
10. Porozmawiamy o Twoim najwi?kszym wyzwaniu w PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl