Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2018-06-03
"Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?"

Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?

Jeden z czytelników tego bloga zadzwonił niedawno z następującym pytaniem:

Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?

To istotne pytanie często zadają osoby, które wiedzą, że firma, w której pracują nie jest właściwie przygotowana do zarządzania kryzysem i komunikacją kryzysową i szukają argumentów, które przekonają kierownictwo do zwiększenia odporności firmy na kryzysowe zdarzenia.

Może wcześniej próbowałeś rozmawiać o tym ze swoim szefem i usłyszałeś na koniec, że są ważniejsze i pilniejsze sprawy. Może sam zastanawiasz się od dłuższego czasu nad odpowiedzią na to pytanie.

Bez względu na powód (nie wiesz jak odpowiedzieć na to pytanie lub potrzebujesz argumentów, które pomogą kierownictwu firmy podjąć właściwą decyzję) warto zadać sobie kilka pytań dających jaśniejszy obraz sytuacji.

Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?

1. Czy relacje z interesariuszami (na przykład pracownikami, klientami, dostawcami, liderami opinii) mają wpływ na sukces (wizerunkowy, marketingowy, finansowy, itp.) Twojej firmy?

2. Jeśli wydarzy się coś złego, co zainteresuje media i opinię publiczną, czy Twoja firma może z tego powodu ucierpieć?

3. Gdyby wydarzyło się coś, co zaszkodzi długoterminowym interesom lub reputacji Twojej firmy, czy chciałbyś mieć zespół (nieważne jak duży), który potrafi:

a. szybko ustalić źródło i przyczynę problemu,

b. monitorować rozwój sytuacji i wpływ wypadków na reputację marki,

c. przeciwdziałać eskalacji kryzysu i wzmacniać zaufanie interesariuszy do marki?

Jeżeli odpowiedź na każde z tych pytań brzmi "tak", firma absolutnie musi być przygotowana do zarządzania kryzysem i komunikacją kryzysową.

Konkluzja

Przygotowanie do zarządzania kryzysem i komunikacją kryzysową nie jest zarezerwowane tylko dla największych marek. Dotyczy każdej firmy, która chce aktywnie zarządzać zdarzeniami, które mogą popsuć jej reputację. Dotyczy nas wszystkich.

Można nawet stwierdzić, że małe i średnie firmy muszą lepiej przygotować się do zarządzania sytuacjami kryzysowymi, gdyż nie mają pieniędzy i środków, które pomogą im złagodzić negatywne skutki kryzysowego problemu lub zdarzenia.

Jeśli masz pytanie o przygotowaniu firmy do zarządzania sytuacją kryzysową i nie znalazłeś odpowiedzi na tym lub innym blogu, proszę o kontakt. Chętnie porozmawiam. Mój telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Kaczyński Media Twitter Google Public Dziennikarze Szef Gapa Problem Rzecznik Gazeta Tusk Internet Relacje Praktycy Reporterzy Dziennikarz Relations Polska Klient PRACOWNICY Komunikacja Wywiad Prawda Reporter Pressence Agencje Informacja Klienci Firma



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Masz strategię komunikacji z mediami?
4. Dobra strategia medialna
5. Redaktor czy reporter?
6. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
7. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
8. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
9. Znasz Toma Petersa?
10. Ukryte koszty wewnętrznego PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl