Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2017-06-30
"Nie b?d? pasa?erem w wywiadzie dla mediów"

Nie b?d? pasa?erem w wywiadzie dla mediów

Jednym z wi?kszych b??dów rzeczników prasowych jest zostawianie reporterom zbyt du?o swobody w prowadzeniu wywiadu. To prawda, ?e reporter wybiera rozmówc? i pytania – to jego wywiad. Ale to nie znaczy, ?e ma kontrolowa? wszystko co si? dzieje.

Rzecznik prasowy, który pozwala reporterowi przej?? inicjatyw? nie b?dzie zadowolony z efektów wywiadu.

Gdyby wywiad dla mediów by? jak jazda samochodem...

Wyobra? sobie, ?e reporter (zamiast wywiadu) zaprosi? Ci? na jazd? samochodem.

Dla wi?kszo?ci rzeczników wygl?da?oby to tak: Reporter podje?d?a do biura. Wsiadasz do auta, witasz si? i zapinasz pasy. Jeste?cie razem w samochodzie, ale to reporter trzyma kierownic?. To on decyduje gdzie jecha?, kiedy przy?pieszy? lub zwolni?.

Po kwadransie jazdy wysiadasz z auta. Niestety nie wiesz gdzie jeste?. Zamiast przed swoim biurem wysiad?e? w nieznanej okolicy. Zastanawiasz si?: "Jak ja tu trafi?em?"

Tak w?a?nie ko?czy si? wiele wywiadów. Rozmówca nie pami?ta co si? dzia?o i nie wie co z tego wyniknie, na przyk?ad który cytat reporter wykorzysta w artykule.

Teraz wyobra? sobie inn? jazd?. Auto ma dwie kierownice, dwa peda?y gazu i dwa hamulce. Reporter u?ywa swojego zestawu do kierowania, Ty swojego.

To b?dzie zupe?nie inna jazda.

By? mo?e jedziecie do tej samej cz??ci miasta, ale na inn? ulic?. Na pewno pojawi? si? pewne rozbie?no?ci co wyboru trasy (najcz??ciej na skrzy?owaniach). Mo?ecie mie? troch? inne podej?cie do respektowania zasad ruchu. Nie chodzi o konflikt, ale o naturalne ró?nice wynikaj?ce ze spotkania ró?nych osobowo?ci.

Nie namawiam do wyrywania reporterowi kierownicy czy unikania odpowiedzi na jego pytania. To by?oby niem?dre i by? mo?e nawet niebezpieczne. Chodzi o wi?cej inicjatywy, zdecydowania i konsekwencji. Chodzi o wykorzystanie pyta? reportera do przekazania informacji, na których Ci najbardziej zale?y.

Rzecznik prasowy nie mo?e by? w wywiadzie pasa?erem. Powinien wyobrazi? sobie, ?e mo?e kierowa? jego przebiegiem. A to wymaga przygotowania – musi wiedzie? co chce osi?gn?? (gdzie chce dojecha?). Je?li si? tego nauczy, b?dzie mniej przykrych niespodzianek i wi?cej pozytywnych materia?ów w mediach.

Je?li jeste? zainteresowany szkoleniem medialnym lub masz pytanie o komunikacji z mediami, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Polska Pressence Informacja Relacje Gapa Rzecznik Dziennikarz Media Praktycy Internet Komunikacja Twitter Wywiad Szef Dziennikarze Reporterzy Klient Gazeta Problem Public Prawda Firma PRACOWNICY Klienci Tusk Google Relations Agencje Kaczy?ski Reporter



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Wywiad dla mediów w rekrutacji na wa?ne stanowiska
3. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
4. SCC, czyli s?owa czyni? cuda
5. Aktor i prezydent, czyli test skuteczno?ci przekonywania
6. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
7. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
8. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
9. Dlaczego nie jeste?my najta?sz? agencj? PR w Polsce
10. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl