Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2017-06-06
"10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych"

10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych

Każdy kto ma coś ciekawego do powiedzenia ma dzisiaj profil w mediach społecznościowych. Najczęściej na Facebooku i Instagramie. Rzadziej na Twitterze, LinkedIn, Snapchacie i Google+.

Komunikacja w mediach społecznościowych (jeśli chcesz to robić dobrze) zabiera dużo czasu. Dla początkujących największym wyzwaniem jest zdobycie pierwszych fanów i systematyczne budowanie sieci wartościowych kontaktów.

Oto 10 korzyści z komunikacji w mediach społecznościowych:

1. Lepsze poznanie swoich klientów.

Media społecznościowe umożliwiają indywidualny kontakt z każdym bez względu na to gdzie jest. Twitter, Facebook i Pinterest mają rozbudowane narzędzia analityczne, które dają informacje kim są osoby obserwujące profil i co je interesuje. Im lepiej poznasz swoich klientów, tym lepiej możesz im służyć.

2. Zdobywanie nowych klientów.

Dołącz do dyskusji online i udostępniaj na swoim profilu wpisy innych użytkowników. To najlepsza metoda budowania sieci własnych kontaktów.

3. Obserwacja konkurencji.

Nie jesteś jedyną firmą z Twojej branży korzystającą z mediów społecznościowych. Obserwuj konkurencję online i wykorzystuj twórczo najlepsze pomysły. Monitoring działań konkurencji online ułatwia podejmowanie strategicznych decyzji.

4. Zwiększenie ruchu na firmowej stronie WWW.

Wpisy w mediach społecznościowych nie powinny mieć charakteru reklamowego, ale nie udawajmy świętoszków – każdy ma prawo pochwalić się od czasu do czasu tym, co robi. Umieszczanie linków do ciekawych treści na firmowej stronie WWW zwiększa liczbę odwiedzin na tej stronie.

5. Poprawa wyników w wyszukiwarkach.

Komunikacja w mediach społecznościowych poprawia wyniki w wyszukiwarkach internetowych. Google lubi nowe informacje w mediach społecznościowych, najbardziej te publikowane na Google+.

6. Budowanie relacji.

Media społecznościowe ułatwiają komunikację z klientami i konsumentami – obecnymi i byłymi. To znakomite narzędzie do zbierania opinii o tym, co im się podoba i co poprawić w produktach i/lub usługach.

7. Edukacja klientów.

Komunikacja w serwisach wizualnych, na przykład Pinterest i Instagram, ułatwia edukację klientów i konsumentów i może zachęcać ich do nowych działań. Na przykład instruktaż instalacji urządzenia, pokazanie nowych funkcji produktu, testowanie nowego produktu, itp.

8. Konkursy, rabaty i promocje.

W mediach społecznościowych możesz robić stosunkowo małym kosztem błyskawiczne konkursy i akcje promocyjne, na przykład dla najaktywniejszych komentatorów.

9. Budowanie zaufania.

Klienci i konsumenci mają więcej zaufania do marek, z którymi mogą się łatwo skontaktować (telefon, e-mail, lub profil online). Ułatwianie tych kontaktów zwiększa rozpoznawalność marki, zachęca do kupna produktów i/lub usług i skraca czas rozpatrywania reklamacji.

10. Kontakty z mediami.

Większość mediów i najlepsi dziennikarze mają profile w mediach społecznościowych, najwięcej na Twitterze. Obserwuj ich wpisy i przesyłaj informacje, które mogą ich zainteresować.

Konkluzja

Media społecznościowe są coraz częściej miejscem pierwszego kontaktu klientów i konsumentów z markami. Od oceny tego kontaktu zależy czy zechcą go podtrzymać.

Jeśli chcesz więcej informacji jak wykorzystać media społecznościowe do budowy swojej marki, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.75 MediaGapa - ocena artykułu: 4.75

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

W okresie prosperity gospodarczej ceny za usługi PR powinny:

wzrosnąć.
0%
spaść.
0%
pozostać bez zmian.
0%
zależeć od WIG 20.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporterzy Agencje Twitter Prawda Public Gazeta Dziennikarze Informacja Dziennikarz Problem Kaczyński Internet Klient Relations Polska Google Relacje Gapa Rzecznik Klienci Tusk Firma Pressence Komunikacja Wywiad Media PRACOWNICY Reporter Szef Praktycy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Skrucha i żal w komunikacji kryzysowej
2. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
3. Co mówi uścisk dłoni
4. 36 godzin sławy
5. Dlaczego mała agencja PR rzadko odpowiada na zapytania ofertowe
6. Chcesz wystąpić w telewizji?
7. Czego oczekuję od dziennikarzy w tym roku
8. Do trzech razy sztuka
9. Innowacyjna metoda pisania informacji prasowych
10. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2017 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl