Bogusław Feliszek, 2017-06-06 |
"10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych" |
Każdy kto ma coś ciekawego do powiedzenia ma dzisiaj profil w mediach społecznościowych. Najczęściej na Facebooku i Instagramie. Rzadziej na Twitterze, LinkedIn, Snapchacie i Google+. Komunikacja w mediach społecznościowych (jeśli chcesz to robić dobrze) zabiera dużo czasu. Dla początkujących największym wyzwaniem jest zdobycie pierwszych fanów i systematyczne budowanie sieci wartościowych kontaktów. Oto 10 korzyści z komunikacji w mediach społecznościowych: 1. Lepsze poznanie swoich klientów. Media społecznościowe umożliwiają indywidualny kontakt z każdym bez względu na to gdzie jest. Twitter, Facebook i Pinterest mają rozbudowane narzędzia analityczne, które dają informacje kim są osoby obserwujące profil i co je interesuje. Im lepiej poznasz swoich klientów, tym lepiej możesz im służyć. 2. Zdobywanie nowych klientów. Dołącz do dyskusji online i udostępniaj na swoim profilu wpisy innych użytkowników. To najlepsza metoda budowania sieci własnych kontaktów. 3. Obserwacja konkurencji. Nie jesteś jedyną firmą z Twojej branży korzystającą z mediów społecznościowych. Obserwuj konkurencję online i wykorzystuj twórczo najlepsze pomysły. Monitoring działań konkurencji online ułatwia podejmowanie strategicznych decyzji. 4. Zwiększenie ruchu na firmowej stronie WWW. Wpisy w mediach społecznościowych nie powinny mieć charakteru reklamowego, ale nie udawajmy świętoszków – każdy ma prawo pochwalić się od czasu do czasu tym, co robi. Umieszczanie linków do ciekawych treści na firmowej stronie WWW zwiększa liczbę odwiedzin na tej stronie. 5. Poprawa wyników w wyszukiwarkach. Komunikacja w mediach społecznościowych poprawia wyniki w wyszukiwarkach internetowych. Google lubi nowe informacje w mediach społecznościowych, najbardziej te publikowane na Google+. 6. Budowanie relacji. Media społecznościowe ułatwiają komunikację z klientami i konsumentami – obecnymi i byłymi. To znakomite narzędzie do zbierania opinii o tym, co im się podoba i co poprawić w produktach i/lub usługach. 7. Edukacja klientów. Komunikacja w serwisach wizualnych, na przykład Pinterest i Instagram, ułatwia edukację klientów i konsumentów i może zachęcać ich do nowych działań. Na przykład instruktaż instalacji urządzenia, pokazanie nowych funkcji produktu, testowanie nowego produktu, itp. 8. Konkursy, rabaty i promocje. W mediach społecznościowych możesz robić stosunkowo małym kosztem błyskawiczne konkursy i akcje promocyjne, na przykład dla najaktywniejszych komentatorów. 9. Budowanie zaufania. Klienci i konsumenci mają więcej zaufania do marek, z którymi mogą się łatwo skontaktować (telefon, e-mail, lub profil online). Ułatwianie tych kontaktów zwiększa rozpoznawalność marki, zachęca do kupna produktów i/lub usług i skraca czas rozpatrywania reklamacji. 10. Kontakty z mediami. Większość mediów i najlepsi dziennikarze mają profile w mediach społecznościowych, najwięcej na Twitterze. Obserwuj ich wpisy i przesyłaj informacje, które mogą ich zainteresować. Konkluzja Media społecznościowe są coraz częściej miejscem pierwszego kontaktu klientów i konsumentów z markami. Od oceny tego kontaktu zależy czy zechcą go podtrzymać. Jeśli chcesz więcej informacji jak wykorzystać media społecznościowe do budowy swojej marki, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14. |