Bogusław Feliszek, 2017-06-06
"10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych"

10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych

Każdy kto ma coś ciekawego do powiedzenia ma dzisiaj profil w mediach społecznościowych. Najczęściej na Facebooku i Instagramie. Rzadziej na Twitterze, LinkedIn, Snapchacie i Google+.

Komunikacja w mediach społecznościowych (jeśli chcesz to robić dobrze) zabiera dużo czasu. Dla początkujących największym wyzwaniem jest zdobycie pierwszych fanów i systematyczne budowanie sieci wartościowych kontaktów.

Oto 10 korzyści z komunikacji w mediach społecznościowych:

1. Lepsze poznanie swoich klientów.

Media społecznościowe umożliwiają indywidualny kontakt z każdym bez względu na to gdzie jest. Twitter, Facebook i Pinterest mają rozbudowane narzędzia analityczne, które dają informacje kim są osoby obserwujące profil i co je interesuje. Im lepiej poznasz swoich klientów, tym lepiej możesz im służyć.

2. Zdobywanie nowych klientów.

Dołącz do dyskusji online i udostępniaj na swoim profilu wpisy innych użytkowników. To najlepsza metoda budowania sieci własnych kontaktów.

3. Obserwacja konkurencji.

Nie jesteś jedyną firmą z Twojej branży korzystającą z mediów społecznościowych. Obserwuj konkurencję online i wykorzystuj twórczo najlepsze pomysły. Monitoring działań konkurencji online ułatwia podejmowanie strategicznych decyzji.

4. Zwiększenie ruchu na firmowej stronie WWW.

Wpisy w mediach społecznościowych nie powinny mieć charakteru reklamowego, ale nie udawajmy świętoszków – każdy ma prawo pochwalić się od czasu do czasu tym, co robi. Umieszczanie linków do ciekawych treści na firmowej stronie WWW zwiększa liczbę odwiedzin na tej stronie.

5. Poprawa wyników w wyszukiwarkach.

Komunikacja w mediach społecznościowych poprawia wyniki w wyszukiwarkach internetowych. Google lubi nowe informacje w mediach społecznościowych, najbardziej te publikowane na Google+.

6. Budowanie relacji.

Media społecznościowe ułatwiają komunikację z klientami i konsumentami – obecnymi i byłymi. To znakomite narzędzie do zbierania opinii o tym, co im się podoba i co poprawić w produktach i/lub usługach.

7. Edukacja klientów.

Komunikacja w serwisach wizualnych, na przykład Pinterest i Instagram, ułatwia edukację klientów i konsumentów i może zachęcać ich do nowych działań. Na przykład instruktaż instalacji urządzenia, pokazanie nowych funkcji produktu, testowanie nowego produktu, itp.

8. Konkursy, rabaty i promocje.

W mediach społecznościowych możesz robić stosunkowo małym kosztem błyskawiczne konkursy i akcje promocyjne, na przykład dla najaktywniejszych komentatorów.

9. Budowanie zaufania.

Klienci i konsumenci mają więcej zaufania do marek, z którymi mogą się łatwo skontaktować (telefon, e-mail, lub profil online). Ułatwianie tych kontaktów zwiększa rozpoznawalność marki, zachęca do kupna produktów i/lub usług i skraca czas rozpatrywania reklamacji.

10. Kontakty z mediami.

Większość mediów i najlepsi dziennikarze mają profile w mediach społecznościowych, najwięcej na Twitterze. Obserwuj ich wpisy i przesyłaj informacje, które mogą ich zainteresować.

Konkluzja

Media społecznościowe są coraz częściej miejscem pierwszego kontaktu klientów i konsumentów z markami. Od oceny tego kontaktu zależy czy zechcą go podtrzymać.

Jeśli chcesz więcej informacji jak wykorzystać media społecznościowe do budowy swojej marki, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.