Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-11-08
"Nie wiedziałeś, że jesteś liderem opinii?"

Nie wiedziałeś, że jesteś liderem opinii?

Im głębiej w las, tym więcej drzew. Ale nie zobaczysz lasu jeśli będziesz oglądał poszczególne drzewa – jedno po drugim. Skupianie się na szczegółach utrudnia lub nawet uniemożliwia dostrzeżenie całości.

W pracy skupiasz się na rozwiązywaniu bieżących problemów. Myślisz o nowych produktach, ulepszasz usługi i szukasz nowych klientów. Nie zauważasz jednej ważnej rzeczy: dzięki głębokiej i szerokiej wiedzy oraz bogatemu doświadczeniu zostałeś ekspertem w swojej branży.

Może to skromność, może brak czasu na refleksję, ale większość przedsiębiorców nie docenia prawdziwej wartości swojej wiedzy. Nie myślą o sobie jako o ekspertach, których doświadczenie upoważnia do udziału w publicznych debatach na ważne tematy. A przecież nauka nie poszła w las.

Budowanie reputacji lidera opinii

W Pressence Public Relations pomagamy naszym klientom zdobyć i utrzymać przewagę nad konkurencją poprzez zbudowanie autorytetu branżowego eksperta i lidera opinii. Zachęcamy do pisania fachowych artykułów, prowadzenia autorskiego bloga oraz komentowania aktualnych wydarzeń i nowych trendów. Najtrudniej jednak przychodzi przekonanie klientów, że mają coś cennego i wyjątkowego do powiedzenia.

Jeżeli chcesz się pozytywnie wyróżnić jako "ten, który wie najlepiej", odłóż na bok wątpliwości jak dużo jeszcze musisz się nauczyć i posłuchaj co mówimy na naszych szkoleniach medialnych:

1. Nie chodzi o to, co wiesz, ale o kontakt z mediami.

Gdyby to nie był najlepszy ekspert, nie byłoby go w mediach – tak myślą ludzie o "ekspercie", którego komentarz przeczytali w gazecie lub usłyszeli w radiowym wywiadzie. On nie wie więcej od Ciebie, ale czytelnicy i słuchacze niestety uważają inaczej. Prawda jest taka, że jedyne co was dzieli to fakt, że ten "ekspert" znalazł drogę do mediów a Ty nie.

Obydwaj jesteście doświadczonymi profesjonalistami, ale media o Tobie nie wiedzą. Dziennikarze kontaktują się z ekspertami, których znają lub cytują tych, którzy publikują ciekawe opinie. Tutaj nie ma magicznych sztuczek – nikt nie ma większych praw od Ciebie. W mediach są ci, którzy chcą być.

2. Wiesz więcej niż Ci się wydaje.

Współpracując na co dzień z fachowcami, którzy mają podobną wiedzę, mówią tym samym językiem i dobrze się rozumieją przyzwyczajasz się do myślenia, że to, co robisz nie jest wyjątkowe, a Twoja wiedza jest powszechna (każdy to wie). Dopiero kiedy rozmawiasz z ludźmi spoza swojej branży lub specjalizacji, rozumiesz, że to, co wiesz ma specjalną wartość.

Czasem wystarczy zrobić dwa kroki wstecz i zastanowić się co wiedzą Twoi klienci i dziennikarze. To może być trudne za pierwszym razem, ale warto spróbować, żeby dostrzec, że wiesz więcej niż Ci się wydaje.

3. Decyduje nowe ujęcie tematu.

Jedną z cenniejszych umiejętności specjalisty PR jest znalezienie najlepszego ujęcia dla konkretnego tematu. Ten talent przydaje się także w pozycjonowaniu lidera branży.

Media potrzebują eksperta, który potrafi przedstawić swoje stanowisko w oryginalny i przekonujący sposób. Na przykład, mało kogo zainteresuje temat "Moje osobiste przemyślenia o planach kryzysowych". Jeśli jednak ten sam temat przedstawisz inaczej, na przykład "5 powodów dlaczego warto inwestować w plany kryzysowe", zainteresowanie od razu wzrośnie. Temat ten sam, ale w innym ujęciu.

Jeśli dysponujesz bardzo wyspecjalizowaną wiedzą, nie ograniczaj się do komentarzy wyłącznie na ten temat. Poszukaj punktów stycznych z pokrewnymi dziedzinami. Na przykład ekspert zarządzania kryzysowego może komentować skandale celebrytów, trener medialny wypowiadać się na temat języka ciała polityków a leśniczy mówić o dobrym wpływie na zdrowie bliskiego kontaktu z przyrodą. Chodzi o to, żeby nie zamykać się w swojej specjalności, ale poszerzać grupę potencjalnych klientów.

Konkluzja

Budowanie reputacji eksperta jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów zdobycia trwałej przewagi nad konkurencją. Klienci i konsumenci – dzięki aktywności eksperta w mediach – kojarzą jego markę z najwyższą jakością, bogatą wiedzą i fachowym doświadczeniem.

Wszystko zaczyna się jednak od zmiany myślenia. Tak jak mówimy: jesteś liderem opinii. Nauka przecież nie poszła w las.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 2.50 MediaGapa - ocena artykułu: 2.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporter Prawda Firma Wywiad Gazeta Klienci Relacje PRACOWNICY Problem Media Rzecznik Kaczyński Public Twitter Relations Dziennikarz Gapa Internet Klient Agencje Google Reporterzy Praktycy Komunikacja Szef Pressence Polska Informacja Dziennikarze Tusk



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Redaktor czy reporter?
4. Masz strategię komunikacji z mediami?
5. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
6. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
7. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
8. Znasz Toma Petersa?
9. Ukryte koszty wewnętrznego PR
10. Dobra strategia medialna
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl