Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-10-28
"Innowacyjna metoda pisania informacji prasowych"

Innowacyjna metoda pisania informacji prasowych

Zapytaj znajomego dziennikarza ile dostał dziś informacji prasowych, ile przeczytał i ile od razu skasował.

Większość ludzi nie lubi pisania. Siedzą nad pustą kartką lub przed komputerem i męczą się nad pierwszym zdaniem. Po postawieniu ostatniej kropki czują się jak koń po dwóch westernach.

Możesz wierzyć lub nie, ale pisanie informacji prasowej nie musi niszczyć mózgu. Wystarczy, że poznasz metodę 3I stosowaną na naszych szkoleniach medialnych. Już wyjaśniam jak to się robi.

Zacznij od ustalenia tego, co masz napisać w informacji:

1. Kim są moi klienci?

2. Jakie czytają gazety i czasopisma oraz jakich słuchają stacji radiowych i telewizyjnych?

3. Które media pomogą dotrzeć do klientów w sposób, który zachęci ich do kupna mojego produktu lub skorzystania z usługi?

4. Jakiego rodzaju materiały dziennikarskie (na przykład reportaże, wywiady, felietony, itp.) pojawiają się w tych mediach?

5. Które z moich informacji mogą zainteresować czytelników i redaktorów?

Odpowiedzi pomogą wybrać media i tematy. Dzięki metodzie 3I ustalisz jakich informacji potrzebują interesujące Ciebie media i jak takie informacje napisać.

Innowacyjne pisanie

Umówmy się, że chcesz się dowiedzieć jak pisać informacje dla "Rzeczpospolitej". Ale oczywiście możesz wykorzystać tę metodę do nauki pisania informacji dla każdej redakcji lub branży wydawniczej.

Czas rozszyfrować skrót 3I: 1. Identyfikacja, 2. Imitacja i 3. Innowacja.

1. Identyfikacja: opisz model wzorcowego tekstu.

2. Imitacja: naucz się naśladować strukturę, styl i słownictwo wzorcowego tekstu.

3. Innowacja: napisz na podstawie wzorcowego modelu własny tekst.

Krok 1: Wybierz najważniejsze media elektroniczne, gazetę lub czasopismo.

Dokładnie przeanalizuj ciekawy artykuł, wywiad lub recenzję produktu z Twojej branży. Poszukaj tekstu jaki chciałbyś przeczytać o swoim produkcie. Dokonaj analizy od pięciu do dziesięciu artykułów z "Rzeczpospolitej".

Policz liczbę słów w każdym artykule oraz liczbę słów i zdań w każdym akapicie.

Na koniec wybierz jeden lub dwa najlepsze artykuły. One posłużą jako wzorce do naśladowania.

Krok 2: Naucz się naśladować strukturę i styl wzorcowego tekstu.

Opisz ogólny schemat oraz cel każdego zdania i akapitu we wzorcowym tekście. Zebrane informacje wykorzystasz do napisania własnego artykułu.

Zacznij od analizy tytułu. Potem zrób to z pierwszym zdaniem, drugim, trzecim...

Opisz cel każdego zdania, kluczowe słowa i styl przekazywania informacji.

Krok 3: Napisz na podstawie wzorcowego modelu własny tekst.

Korzystając z gotowego wzorca napisz własny tekst odpowiadający liczbą akapitów, długością zdań, tonem i stylem modelowemu artykułowi.

Kiedy skończysz zauważysz coś magicznego.

Twój tekst będzie bardzo odpowiadał zainteresowaniom czytelników i redaktorów "Rzeczpospolitej" lub innej wybranej przez Ciebie publikacji. Szanse, że redakcja zainteresuje się tą informacją są duże.

Konkluzja

Metoda 3I (identyfikacja, imitacja i innowacja) to dobry trening mózgu – pomaga napisać informację prasową zgodnie z potrzebami odbiorców (redaktora i czytelnika). Takie podejście zwiększa wartość i atrakcyjność informacji oraz zmniejsza ryzyko, że trafi do kosza.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy po ostatnim kryzysie coś zmieniono w Twojej firmie?

Tak. Jest duża zmiana.
0%
Tak. Jest drobna zmiana.
0%
Nic nie zmieniono.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Media Reporter Twitter Informacja Reporterzy Public Relacje Dziennikarze Dziennikarz Gapa PRACOWNICY Kaczyński Gazeta Praktycy Google Agencje Relations Internet Komunikacja Prawda Rzecznik Pressence Tusk Polska Klienci Wywiad Firma Szef Problem Klient



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Potrzebujesz inteligentnej konkurencji
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Trzy kroki od przepaści, czyli jak wybierać przebojowe tematy dla mediów
4. Jak rozłożyć Tomasza Lisa na łopatki
5. Coś za darmo
6. Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania
7. Dlaczego warto robić audyt medialny
8. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
9. Manipulacja i prawda, czyli skok na główkę
10. Co nowego w relacjach z mediami
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl