Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-10-01
"Cztery korzyści ze szkolenia medialnego"

4 korzyści ze szkolenia medialnego

"To teraz uczy pan medialnych sztuczek i tego jak unikać odpowiedzi na pytania!" Niezbyt spodobała mi się ta definicja szkolenia medialnego.

Zawsze ceniłem sobie zdanie mojego byłego szefa w radiu i taka opinia na chwilę zepsuła mi humor.

Jako reporter przez ponad 10 lat robiłem wywiady z ekspertami, którzy mimo rozległej i głębokiej wiedzy, nie potrafili krótko, jasno i ciekawie odpowiadać na moje pytania. Przychodzili do studia jak do sali wykładowej, nieprzygotowani do zwięzłych odpowiedzi na dociekliwe, ale oczywiste – moim zdaniem – pytania. Tylko nieliczni mówili językiem zrozumiałym dla przeciętnego odbiorcy.

Dla osoby bez doświadczenia w udzielaniu wywiadów pierwsza rozmowa z reporterem może być bardzo trudna. Widok mikrofonu lub kamery oraz obecność w obcym miejscu często wywołuje duży stres.

Rozwiązania nie trzeba szukać w książkach o lotach kosmicznych. Wystarczą ćwiczenia w realistycznych warunkach.

Media mogą mówić o Tobie dobrze

Jeśli Twojej firmie, organizacji lub instytucji zależy na tym, żeby mówiły o niej media, skuteczne szkolenie medialne zwiększy szansę, że będą mówiły dobrze.

Oto cztery korzyści ze szkolenia medialnego:

1. Ciekawsza opowieść

Pomyśl przez chwilę jak reporter. Kto jest ciekawszym rozmówcą? Ekspert, który przedstawia mnóstwo suchych faktów czy osoba, która opowie pasjonującą historię, w której znajdą się najważniejsze informacje o Twojej firmie w zrozumiałym kontekście? Reporter wysłucha tej opowieści do końca jeśli wiesz jak pracuje, co go interesuje i co chce osiągnąć.

2. Więcej tematów i kontaktów w mediach

W wywiadzie nie chodzi tylko o odpowiedzi na pytania reportera. Dobry rozmówca dba o to, żeby jego odpowiedzi były ciekawsze od pytań. Jeśli rozumiesz sposób myślenia reportera, możesz skoncentrować się w odpowiedziach na tym, co go najbardziej interesuje. Możesz też przedstawić propozycje innych tematów lub umożliwić kontakt z innymi ekspertami. Dzięki takiemu podejściu możesz liczyć na więcej wywiadów i kontaktów z mediami.

3. Własny komentarz

Najważniejszym – o ile nie jedynym – powodem do udzielenia wywiadu jest możliwość przekazania własnego komentarza. Dzięki mediom możesz szybko dotrzeć do swoich interesariuszy z ważnym przesłaniem – kluczowe komunikaty pomagają zapamiętać najważniejsze informacje. Dzięki szkoleniu rzecznik prasowy wie jak mówić, żeby reporter chciał wykorzystać kluczowe przesłanie w swojej relacji.

4. Kluczowe komunikaty

Dzięki szkoleniu medialnemu jego uczestnicy zaczynają rozumieć siłę jasnych, zwięzłych i przekonujących przekazów. Czasem dochodzą też do wniosku, że komunikaty, które sami zatwierdzili do publikacji w mediach, nikogo nie interesują. Na szkoleniu uczą się budować informacje ważne dla ich interesariuszy. Rzecznik prasowy przekazujący reporterom aktualne, ciekawe i wartościowe informacje pomaga mediom budować pozytywny wizerunek Twojej firmy, organizacji lub instytucji.

Konkluzja

Szkolenie medialne nie uczy unikania odpowiedzi czy manipulowania dziennikarzami, ale dzielenia się wiedzą w sposób ciekawy, barwny i przede wszystkim zrozumiały. Dzięki dobrym szkoleniom medialnym eksperci potrafią lepiej przekazywać myśli na tematy, na których znają się najlepiej.

Jakie jest Twoje zdanie o szkoleniach medialnych? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporterzy Agencje Klienci Praktycy Dziennikarz Kaczyński Gazeta Media Pressence Rzecznik Gapa Google Klient Tusk Twitter Firma Relacje Internet Polska Informacja Prawda Reporter Komunikacja PRACOWNICY Szef Relations Problem Dziennikarze Public Wywiad



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
4. Najlepsze na świecie ćwiczenie kreatywnego myślenia
5. Co mówi uścisk dłoni
6. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
7. Mapa kluczowych komunikatów
8. PR prosto z serca
9. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
10. Czytanie z oczu
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl