Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-04-11
"Kuchnia eksperta PR"

Kuchnia eksperta PR

Jesteś ekspertem PR?

Jak zdefiniować eksperta PR i jak go rozpoznać w tłumie innych fachowców?

Czy to osoba, która najczęściej wypowiada się w mediach na temat PR? Ktoś kto opublikował najwięcej artykułów w miesięczniku PRESS? Kto jest najczęściej cytowany na konferencjach PR? Kto napisał najmądrzejsze książki? Kto jest uważany za najdroższego eksperta PR? Ktoś kto ma najwięcej znajomych na Twitterze i Facebooku?

Moja definicja jest prosta: ekspert PR to osoba, której myślenie wpływa na strategiczne decyzje podejmowane przez Twoją firmę, organizację lub instytucję w zarządzaniu wizerunkiem i reputacją. To ktoś kto publikuje inspirujący artykuł lub ma wystąpienie na branżowej konferencji, po którym zmieniasz nastawienie, opinię lub styl działania. Jego idee zmieniają Twój sposób prowadzenia kampanii PR.

Ekspert, praktyk i lider

Ktoś kto jest wyróżniającym się praktykiem nie musi być koniecznie ekspertem PR.

Popatrzmy na różnicę pomiędzy zawodowym i doświadczonym kucharzem, który sprawnie przyrządza smakowite potrawy na podstawie sprawdzonych receptur a kucharzem, który wymyśla nowe potrawy i oryginalne przepisy.

Pierwszego wybierzesz kiedy chcesz zjeść popularne danie – przyrządzone dokładnie tak jak lubisz. Drugiego – kiedy znudzony starym menu będziesz mieć ochotę na coś nowego, zaskakującego, być może lepszego.

Taka jest właśnie różnica pomiędzy specjalistą a ekspertem PR. Obydwaj są potrzebni. Od obydwu oczekujemy czegoś innego.

W public relations często jesteśmy proszeni o przygotowanie i przeprowadzenie oryginalnej i inspirującej kampanii, która ma wykreować naszego klienta na lidera opinii. Najlepsze takie kampanie nie stawiają sobie za cel "wykreowania lidera opinii".

Liderzy opinii zmieniają wartości, priorytety i styl myślenia innych ludzi. Prawdziwi liderzy zawsze mają ciekawe pomysły tak jak najlepsi kucharze bez przerwy mają pomysły na nowe dania.

Odważne i świeże pomysły

Jeżeli zależy Ci na opinii lidera opinii w swojej branży lub specjalności, musisz systematycznie dzielić się świeżymi i różnymi pomysłami przez dłuższy czas tak, żeby ludzie je zauważyli, przyzwyczaili się i czekali na więcej.

Pracując nad nową kampanią PR wybieramy w firmie klienta pracowników, którzy są znani z odważnych, oryginalnych i inspirujących pomysłów. To nie muszą być osoby (i zwykle nie są), które będą je potem realizować.

Gdzie obecnie jest najwięcej nowych pomysłów? W mediach społecznościowych. Na forach dyskusyjnych. Na eksperckich blogach. Na portalach tematycznych. Na branżowych konferencjach. W specjalistycznych newsletterach.

To są teraz media i miejsca, gdzie można udowodnić i utrwalić swoją pozycję eksperta i lidera opinii, systematycznie "serwując" nowe idee.

Ekspert PR pracuje nad innowacyjnymi koncepcjami, testuje próbne rozwiązania i chętnie eksperymentuje. Do swojej "książki kucharskiej" dopisuje najlepsze pomysły. I czerpie z tego korzyści.

Konkluzja

Gwiazda eksperta i lidera opinii gaśnie kiedy nie ma nic więcej ciekawego i praktycznego do zaoferowania, a to, co wcześniej wymyślił już nie fascynuje. Każdy zna jego przepisy, patenty i pomysły.

Jeżeli chcesz utrzymać pozycję eksperta i lidera opinii, musisz zawsze mieć coś nowego i wartościowego do zaproponowania klientom, branży i mediom.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Czy po ostatnim kryzysie coś zmieniono w Twojej firmie?

Tak. Jest duża zmiana.
Tak. Jest drobna zmiana.
Nic nie zmieniono.

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Internet Prawda Problem Agencje Media Informacja Komunikacja Relations Reporterzy Praktycy Klienci Wywiad Google Reporter Tusk Klient Pressence Dziennikarz Rzecznik Public Kaczyński Dziennikarze PRACOWNICY Gapa Relacje Polska Gazeta Twitter Firma Szef



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Potrzebujesz inteligentnej konkurencji
2. Trzy kroki od przepaści, czyli jak wybierać przebojowe tematy dla mediów
3. Jak rozłożyć Tomasza Lisa na łopatki
4. Coś za darmo
5. Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania
6. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
7. Dlaczego warto robić audyt medialny
8. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
9. Co nowego w relacjach z mediami
10. Manipulacja i prawda, czyli skok na główkę
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl