Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-03-29
"Quiz: Boisz się konfliktów?"

Quiz: Boisz się konfliktów?

Boisz się konfliktów czy nie możesz bez nich żyć? Jesteś dla siebie autorytetem czy dajesz się manipulować? Zawsze bronisz swego zdania czy przede wszystkim chcesz być lubiany?

Zapraszam do udziału w krótkim quizie, który sprawdzi Twoje umiejętności komunikacji w sytuacji kryzysowej. Uwaga: liczą się tylko szczere odpowiedzi.

1. Uważam, że każdy konflikt...

A. jest zły.

B. jest dobry.

C. może być dobry lub zły. Zależy jak sobie z nim poradzę.

D. przynosi więcej strat niż korzyści i nie można przed nim uciec.

2. Kiedy myślę o konflikcie...

A. czuję strach. Staram się go unikać za wszelką cenę.

B. czuję się nieswojo. Konflikt ujawnia moje największe wady i wyprowadza mnie z równowagi.

C. wiem, że jest częścią naszego życia i jeśli się pojawia, staram się go rozwiązać.

D. traktuję go jako okazję do wymiany poglądów i pożytecznej dyskusji.

3. Kiedy ktoś wchodzi ze mną w konflikt...

A. stawiam mu czoła i nigdy się nie wycofuję.

B. szukam sposobu uniknięcia bezpośredniego starcia. Wolę ustąpić niż brać udział w konfrontacji.

C. denerwuję się i nie wiem co robić.

D. słucham tego, co mówi druga strona i szukam sposobu zniwelowania różnic.

4. Kiedy ktoś robi coś co mnie denerwuje lub obraża...

A. rzadko reaguję. Wolę to przemilczeć niż ryzykować bolesną konfrontację.

B. od razu mówię co mi się nie podoba.

C. szukam okazji do prywatnej rozmowy na ten temat.

D. szukam pośredniego rozwiązania, na przykład proszę kogoś, żeby się tym "zajął" lub rozmawiam ze wspólnymi znajomymi w nadziei, że przekażą mu co o "tym" myślę.

5. Kiedy jestem świadkiem kłótni innych osób...

A. słucham uważnie i staram się wyjaśnić źródło nieporozumienia po obydwu stronach.

B. czekam spokojnie na koniec konfliktu.

C. mówię jak rozwiązać problem.

D. wtrącam się do rozmowy, żeby zmienić temat, odwrócić uwagę, opowiedzieć dowcip, itp.

6. Kiedy rozmawiam z kimś o jego niestosownym zachowaniu...

A. od razu przechodzę do sedna i mówię co trzeba zmienić.

B. tak prowadzę rozmowę, żeby sam dostrzegł potrzebę zmiany.

C. delikatnie – unikając kontaktu wzrokowego – wspominam o tym, co mi się nie podoba.

D. proszę o wyjaśnienie i wspólnie uzgadniamy jak postępować, żeby to się już nie powtórzyło.

7. Kiedy się z kimś nie zgadzam...

A. zakładam, że każdy ma prawo do własnego zdania i zachęcam w rozmowie do wymiany argumentów.

B. przedstawiam swoje zdanie.

C. staram się mówić jak najmniej. Czasem w ogóle się nie odzywam.

D. próbuję przekonać do swego stanowiska.

8. Uważam, że w konfliktowej sytuacji...

A. moje relacje z drugą osobą mogą się pogorszyć.

B. warto poznać opinię drugiej strony i poszukać kompromisu.

C. należy skoncentrować się na zmianie nastawienia i stanowiska drugiej strony.

D. nikogo nie interesuje co myślę.

Punktacja

1. A 4 B 3 C 1 D 2

2. A 4 B 2 C 1 D 3

3. A 4 B 2 C 3 D 1

4. A 3 B 4 C 1 D 2

5. A 1 B 3 C 4 D 2

6. A 4 B 2 C 3 D 1

7. A 1 B 2 C 3 D 4

8. A 2 B 1 C 4 D 3

Twój wynik: ___

Komentarze

17 – 32: Nie lubisz tłumaczyć się ze swojego życia i swoich wyborów. Trudno jest Ci komunikować się w konfliktowej sytuacji. Zbyt często skupiasz się na obronie własnego zdania, nie słuchasz tego, co mówi oponent. Panujesz nad emocjami? Potrzebujesz szkolenia komunikacji kryzysowej.

14 – 16: Myślisz i postępujesz po swojemu. Nie lubisz udawać. Nie zawsze wiesz co jest dla Ciebie dobre w sytuacji konfliktowej. Twój styl komunikacji psuje relacje i utrudnia osiągnięcie porozumienia w kryzysie. Każdy ma prawo do własnego zdania – nawet "najgłupszego". Zapraszamy na nasze szkolenia komunikacji kryzysowej.

11 – 13: Jesteś dla siebie autorytetem. Nie dajesz sobą manipulować. Masz swoje zdanie i chętnie je bronisz. Dajesz się prowokować w debacie? Twoje zachowanie – mimo że dla Ciebie logiczne i rozsądne – częściej zaognia konflikt niż go mityguje. Myślałeś o szkoleniu szkoleniu komunikacji kryzysowej?

8 – 10: Jesteś mistrzem komunikacji kryzysowej. Zawsze – bez względu na okoliczności – czujesz się wartościowym człowiekiem. Z przyjemnością zaproszę Cię do prowadzenia warsztatów zarządzania komunikacją kryzysową. Nasz telefon 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Kinga 2014-11-14
Jakie to przyjemne uczucie zdobyć 8 punktów przy naturalnych i spontanicznych odpowiedziach :)
Bogusław Feliszek 2015-01-10
Zapraszam do współpracy :)
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Praktycy Google Gapa Dziennikarz Firma Wywiad Internet Klienci Informacja Pressence Komunikacja Prawda Szef Klient Kaczyński Polska Problem Agencje Dziennikarze Reporter Reporterzy Relacje Public Media Rzecznik Gazeta Relations Twitter PRACOWNICY Tusk



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
4. Co mówi uścisk dłoni
5. Masz strategię komunikacji z mediami?
6. Dlaczego kreatywny PR jest najlepszą strategią
7. Darmowe i profesjonalne wystąpienia publiczne
8. Czytanie z oczu
9. Opowieść o dwóch lustrach, czyli audyt wizerunku
10. PR prosto z serca
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl