Bogusław Feliszek, 2014-03-29
"Quiz: Boisz się konfliktów?"

Quiz: Boisz się konfliktów?

Boisz się konfliktów czy nie możesz bez nich żyć? Jesteś dla siebie autorytetem czy dajesz się manipulować? Zawsze bronisz swego zdania czy przede wszystkim chcesz być lubiany?

Zapraszam do udziału w krótkim quizie, który sprawdzi Twoje umiejętności komunikacji w sytuacji kryzysowej. Uwaga: liczą się tylko szczere odpowiedzi.

1. Uważam, że każdy konflikt...

A. jest zły.

B. jest dobry.

C. może być dobry lub zły. Zależy jak sobie z nim poradzę.

D. przynosi więcej strat niż korzyści i nie można przed nim uciec.

2. Kiedy myślę o konflikcie...

A. czuję strach. Staram się go unikać za wszelką cenę.

B. czuję się nieswojo. Konflikt ujawnia moje największe wady i wyprowadza mnie z równowagi.

C. wiem, że jest częścią naszego życia i jeśli się pojawia, staram się go rozwiązać.

D. traktuję go jako okazję do wymiany poglądów i pożytecznej dyskusji.

3. Kiedy ktoś wchodzi ze mną w konflikt...

A. stawiam mu czoła i nigdy się nie wycofuję.

B. szukam sposobu uniknięcia bezpośredniego starcia. Wolę ustąpić niż brać udział w konfrontacji.

C. denerwuję się i nie wiem co robić.

D. słucham tego, co mówi druga strona i szukam sposobu zniwelowania różnic.

4. Kiedy ktoś robi coś co mnie denerwuje lub obraża...

A. rzadko reaguję. Wolę to przemilczeć niż ryzykować bolesną konfrontację.

B. od razu mówię co mi się nie podoba.

C. szukam okazji do prywatnej rozmowy na ten temat.

D. szukam pośredniego rozwiązania, na przykład proszę kogoś, żeby się tym "zajął" lub rozmawiam ze wspólnymi znajomymi w nadziei, że przekażą mu co o "tym" myślę.

5. Kiedy jestem świadkiem kłótni innych osób...

A. słucham uważnie i staram się wyjaśnić źródło nieporozumienia po obydwu stronach.

B. czekam spokojnie na koniec konfliktu.

C. mówię jak rozwiązać problem.

D. wtrącam się do rozmowy, żeby zmienić temat, odwrócić uwagę, opowiedzieć dowcip, itp.

6. Kiedy rozmawiam z kimś o jego niestosownym zachowaniu...

A. od razu przechodzę do sedna i mówię co trzeba zmienić.

B. tak prowadzę rozmowę, żeby sam dostrzegł potrzebę zmiany.

C. delikatnie – unikając kontaktu wzrokowego – wspominam o tym, co mi się nie podoba.

D. proszę o wyjaśnienie i wspólnie uzgadniamy jak postępować, żeby to się już nie powtórzyło.

7. Kiedy się z kimś nie zgadzam...

A. zakładam, że każdy ma prawo do własnego zdania i zachęcam w rozmowie do wymiany argumentów.

B. przedstawiam swoje zdanie.

C. staram się mówić jak najmniej. Czasem w ogóle się nie odzywam.

D. próbuję przekonać do swego stanowiska.

8. Uważam, że w konfliktowej sytuacji...

A. moje relacje z drugą osobą mogą się pogorszyć.

B. warto poznać opinię drugiej strony i poszukać kompromisu.

C. należy skoncentrować się na zmianie nastawienia i stanowiska drugiej strony.

D. nikogo nie interesuje co myślę.

Punktacja

1. A 4 B 3 C 1 D 2

2. A 4 B 2 C 1 D 3

3. A 4 B 2 C 3 D 1

4. A 3 B 4 C 1 D 2

5. A 1 B 3 C 4 D 2

6. A 4 B 2 C 3 D 1

7. A 1 B 2 C 3 D 4

8. A 2 B 1 C 4 D 3

Twój wynik: ___

Komentarze

17 – 32: Nie lubisz tłumaczyć się ze swojego życia i swoich wyborów. Trudno jest Ci komunikować się w konfliktowej sytuacji. Zbyt często skupiasz się na obronie własnego zdania, nie słuchasz tego, co mówi oponent. Panujesz nad emocjami? Potrzebujesz szkolenia komunikacji kryzysowej.

14 – 16: Myślisz i postępujesz po swojemu. Nie lubisz udawać. Nie zawsze wiesz co jest dla Ciebie dobre w sytuacji konfliktowej. Twój styl komunikacji psuje relacje i utrudnia osiągnięcie porozumienia w kryzysie. Każdy ma prawo do własnego zdania – nawet "najgłupszego". Zapraszamy na nasze szkolenia komunikacji kryzysowej.

11 – 13: Jesteś dla siebie autorytetem. Nie dajesz sobą manipulować. Masz swoje zdanie i chętnie je bronisz. Dajesz się prowokować w debacie? Twoje zachowanie – mimo że dla Ciebie logiczne i rozsądne – częściej zaognia konflikt niż go mityguje. Myślałeś o szkoleniu szkoleniu komunikacji kryzysowej?

8 – 10: Jesteś mistrzem komunikacji kryzysowej. Zawsze – bez względu na okoliczności – czujesz się wartościowym człowiekiem. Z przyjemnością zaproszę Cię do prowadzenia warsztatów zarządzania komunikacją kryzysową. Nasz telefon 77 441 40 14.