Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-03-13
"Kopciuszek planowania kryzysowego"

Kopciuszek planowania kryzysowego

Od 2000 roku prowadzę szkolenia medialne i szkolenia komunikacji w sytuacji kryzysowej.

Firmy, dla których pracowałem miały wyśmienite plany operacyjne, ale w większości nieadekwatne plany i podręczniki komunikacji kryzysowej.

Kiedy przygotowuję program nowego szkolenia proszę klienta, żeby w oparciu o swój podręcznik zarządzania kryzysem zasugerował scenariusz symulacji. Niestety, podręczniki, które widzę są na bardzo niskim poziomie. Wygląda na to, że komunikacja kryzysowa wciąż jest "Kopciuszkiem" planowania kryzysowego.

Oto podstawowe błędy jakie znalazłem w planach komunikacji kryzysowej:

1. Brak jasnych opisów procesów i procedur.

2. Brak konkretnego opisu ról i obowiązków członków zespołu kryzysowego.

3. Brak praktycznych szablonów i formularzy, na przykład do tworzenia komunikatów i informacji dla mediów.

4. Podręczniki składały się z gęsto zadrukowanych stron, na których trudno było znaleźć najważniejsze informacje.

Nic dziwnego, że tak przygotowane podręczniki leżały na najwyższych półkach pokryte grubą warstwą kurzu.

Dla porównania, dobre podręczniki komunikacji kryzysowej:

1. są napisane prostym, klarownym i rzeczowym językiem.

2. jasno opisują istotę kryzysu i mówią kiedy uruchomić wszystkie procedury komunikacji kryzysowej. Kryzysy są podzielone na kilka kategorii w zależności od wagi, skali zagrożenia i zainteresowania mediów. Od tego zależy jakie protokoły komunikacji są aktywowane.

3. mają podstawowe procesy i procedury opisane w tabelach.

4. zrozumiale opisują role i obowiązki wszystkich członków zespołu kryzysowego.

5. zawierają praktyczne zestawy danych i wzory szablonów, na przykład listę kontaktów medialnych z podziałem na media lokalne i krajowe, ogólne i branżowe, listę dostawców usług teleinformatycznych, listę firm cateringowych, szablony informacji prasowych dla poszczególnych scenariuszy kryzysowych, szablony komunikatów dla mediów, aktualne dane o firmie, produktach, usługach, kluczowych pracownikach, itp.

Duże organizacje z oddziałami w różnych miastach i krajach, lokalnymi biurami i zakładami produkcyjnymi potrzebują jasno zdefiniowanych protokołów komunikacji, dzięki którym każdy pracownik – od prezesa do kierownika zmiany – wie czego się od niego oczekuje.

Oczywiście w czasach wszędobylskich systemów informatycznych sensowne jest przygotowanie elektronicznej wersji podręcznika komunikacji kryzysowej, prostej w aktualizacji i łatwo dostępnej, na przykład "w chmurze". Nie zaszkodzi także wydrukowanie najnowszego wydania w kilku zapasowych kopiach – na wypadek gdyby nowoczesna technologia spłatała figla w najbardziej zaskakującym momencie kryzysu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Internet Relations Klient PRACOWNICY Twitter Szef Firma Polska Tusk Informacja Prawda Dziennikarz Rzecznik Google Gazeta Klienci Public Reporter Praktycy Problem Komunikacja Wywiad Relacje Kaczyński Dziennikarze Gapa Media Pressence Agencje Reporterzy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. Redaktor czy reporter?
3. Apologia, kategoria i antapologia
4. Do rzeczy, czyli koniec charyzmy
5. 10 przedzawałowych wypowiedzi rzecznika prasowego
6. Gorączka informacji
7. Bzdurne PR!
8. Czy jest obok Ciebie kamera?
9. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
10. Fakty mówią, opowieści sprzedają
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl