Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-02-25
"Mówisz, że pracujesz w PR?"

Mówisz, że pracujesz w PR?

Jaki jest Twój zawód?

Większość ludzi nie ma kłopotu z odpowiedzią.

Jestem nauczycielem. Tańczę w balecie. Prowadzę sklep. Pracuję w pralni. Mam warsztat ślusarski.

Kiedy przychodzi moja kolej, mówię, że prowadzę agencję PR. No i zaczyna się. Zdziwienie, zaskoczenie, cierpkie komentarze, oczy jak talerze, żartobliwe uwagi.

Oto kilka przykładów:

"Często spotykasz celebrytów?"

"Uczysz ludzi jak oszukiwać dziennikarzy?"

"Zajmujesz się akwizycją reklam?"

"Jesteś specem od manipulacji?"

"Płacisz reporterom, żeby dobrze pisali o Twoich klientach?"

"Organizujesz luksusowe przyjęcia? Super!"

"Powiedziałeś public relations?"

Niektóre uwagi mnie bawią, inne irytują – żadna nie opisuje tego, czym się zajmuję.

Są agencje PR, które pracują dla celebrytów i specjalizują się w organizacji wystawnych imprez. Ja tego nie robię.

Public relations to nie reklama – mimo że często ze sobą współpracują. Nie kupuję reklam dla moich klientów jeżeli o to nie poproszą.

W PR nie chodzi o kłamanie, manipulowanie lub celowe – niezgodne z prawdą – pokazywanie klienta w pozytywnym świetle. Koncentruję się na faktach i przekazuję mediom wszystkie ważne, aktualne i ciekawe informacje o produkcie, usłudze, osobie lub problemie.

Co zatem robię?

Badam, analizuję, piszę, planuję i rozmawiam. Codziennie monitoruję informacje o moich klientach w mediach. Śledzę wydarzenia w programach informacyjnych. Jestem w kontakcie z reporterami, którzy piszą na tematy, które interesują moich klientów. Piszę informacje prasowe, sporządzam raporty, biorę udział w zebraniach, robię prezentacje, przygotowuję strategie promocji nowych produktów i usług, doradzam w zarządzaniu komunikacją kryzysową.

Są też dramatyczne momenty. Na przykład kiedy skończą mi się kolorowe markery lub muszę szybko wymienić toner w drukarce. Ale jakoś daję radę :-)

Mimo że nie żyję jak celebryta, uważam, że mam fascynującą pracę, w której nie ma chwili na nudę.

Co robię? Komunikuję się z ludźmi.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Praktycy Media Twitter Rzecznik Klienci Reporter Internet Wywiad Google Gazeta Reporterzy Komunikacja Pressence Problem Szef Firma Tusk Dziennikarz Agencje Relations Informacja Polska Kaczyński Prawda PRACOWNICY Relacje Klient Public Gapa Dziennikarze



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Marka i reputacja
2. Jaka jest wartość usług agencji PR?
3. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
4. Symulacja kryzysowa
5. Czytanie z oczu
6. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
7. 5 porad jak tworzyć dobre infografiki
8. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
9. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
10. Mirosław Drzewiecki - Media Gapa 2010
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2019 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl