Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2014-01-16
"Fakty mówi?, opowie?ci sprzedaj?"

Fakty mówi?, opowie?ci sprzedaj?

Ludzie uwielbiaj? s?ucha? opowie?ci. Opowiadanie jest esencj? komunikacji. Ci, którzy potrafi? barwnie i interesuj?co opowiada? s? lubiani i popularni. W kulturze zachodniej "zawodowi narratorzy" – producenci filmowi i telewizyjni – znakomicie zarabiaj? i ciesz? si? wysokim presti?em spo?ecznym.

Niestety, w komunikacji biznesowej nacisk k?adzie si? na fakty – nie na opowiadanie. Nawet ze ?rednio ciekawych faktów mo?na u?o?y? interesuj?c? opowie??. Szkoda, ?e tyle firm tego nie docenia.

W PR i relacjach z mediami trudno o sukces bez ciekawego opowiadania. Na przyk?ad, kiedy rozpoczynamy kampani? kliniki medycznej, wiemy, ?e o jej powodzeniu nie zadecyduj? informacje o wyposa?eniu w nowoczesny sprz?t, zatrudnieniu najlepszych lekarzy, ale pasjonuj?ce historie pacjentów, którzy dzi?ki tej placówce odzyskali zdrowie.

Opowie?? o tym jak powa?nie chory cz?owiek wróci? do pe?ni si? – mimo wielu przeszkód i chwil zw?tpienia – zawsze robi mocne wra?enie. Nie dok?adny opis lekarskich procedur, nie szczegó?owa specyfikacja aparatury medycznej, ale osobista i bezpretensjonalna historia wywo?a autentyczne zainteresowanie i szczere emocje.

Ludzie identyfikuj? si? z pacjentem, nie z lekarzem. Tylko z chorym czuj? wi?? emocjonaln? – od pocz?tku choroby do – oby szcz??liwego – fina?u.

Zgadnij do kogo si? zg?osz? kiedy b?d? potrzebowali pomocy medycznej? Przyjd? do lekarza, który przywróci? nadziej? pacjentowi z opowie?ci.

Fakty i liczby s? niezmiernie wa?ne. Dostarczaj? podstawowych informacji i buduj? wiarygodno??. Ale suche fakty i dane statystyczne nie zach?caj? do dzia?ania.

Wyposa?enie techniczne i kadry medyczne robi? wra?enie tylko na fachowcach. Chorzy potrzebuj? pozytywnych emocji i wiary w to, ?e odzyskaj? zdrowie.

Fakty bez pozytywnych emocji nie s? wiarygodne. Opowie?ci dzia?aj? na wyobra?ni? i – je?li s? ciekawe – s? ?agodniej oceniane i ch?tniej przyjmowane przez krytyczny umys?. Przez chwil? cyniczny doros?y znowu odkrywa w sobie bezinteresowne dziecko.

To w?a?nie opowie?ci budz? ciekawo??. Na przyk?ad, kiedy prowadzimy kampani? PR dla kliniki urody lub salonu pi?kno?ci, skupiamy si? nie na sk?adnikach u?ywanych produktów czy technikach makija?u lub depilacji, ale na tym jak wygl?daj?, czuj? si? i zmieniaj? si? klienci po u?yciu konkretnego produktu lub wizycie u fryzjera. Koncentrujemy si? na transformacji jak? przechodzi klient.

Konkluzja

Tak jak w handlu nieruchomo?ciami pomaga lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja, tak w marketingu i PR o sukcesie decyduje opowie??, opowie?? i opowie??.

Opowiadanie mo?e by? bardziej lub mniej dramatyczne, bardziej lub mniej wzruszaj?ce, bardziej lub mniej osobiste, ale w ka?dym przypadku liczy si? zmiana jak? wywo?a u czytelnika, s?uchacza lub widza.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporter Twitter Relacje PRACOWNICY Gapa Dziennikarz Komunikacja Pressence Kaczy?ski Gazeta Tusk Google Public Agencje Relations Szef Media Praktycy Problem Polska Informacja Internet Dziennikarze Reporterzy Klienci Prawda Firma Klient Rzecznik Wywiad



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
3. Jak prze?y? nalot mediów
4. W public relations przekaz jest wa?niejszy od relacji
5. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
6. Media nie wygrywaj? wyborów
7. Czytanie z oczu
8. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
9. Nie jestem osob?, która kupczy...
10. Zwolnij, czyli 15 odpowiedzi na pytania, które lepiej przeczyta? przed kolejnym kryzysem
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl