Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2013-12-11
"Jak z?ama? nog?, czyli kto zap?aci? za badanie chodnika"

Jak z?ama? nog?, czyli kto zap?aci? za badanie chodnika

W rozmowie z reporterem nie mo?esz przedstawi? postulatu lub wniosku, którego nie mo?esz poprze? wiarygodnym i przekonuj?cym dowodem lub badaniem. Dziennikarz nie musi si? z Tob? we wszystkim zgadza? – ma prawo sprawdzi?, podwa?y? lub zanegowa? ka?d? tez?.

Musisz tak?e rozwa?nie dobiera? argumenty, które maj? popiera? zasadno?? tego, co proponujesz.

Dziennikarze s? sceptycznie nastawieni do p?atnych raportów, sonda?y i analiz, które zamówi?a Twoja firma, instytucja lub organizacja – wiedz? jak du?o zale?y od wst?pnego za?o?enia i metody badawczej.

Powiedzmy, ?e reprezentujesz "Bezpieczne Chodniki S.A." – firm? produkuj?c? kostk? brukow?. Bardzo zale?y Ci na zwi?kszeniu zamówie? od samorz?dów – chodzi o wymian? starych chodników i napraw? tych, które strasz? dziurami.

W porannym wywiadzie dla lokalnej stacji radiowej mówisz o stanie chodników w Twoim mie?cie. Dziennikarz zaprosi? Ciebie po wypadku: znany celebryta z?ama? nog? na g?ównym deptaku. Tytu? na pierwszej stronie regionalnej gazety: "Chcesz z?ama? nog?? Id? na spacer!"

Pytany przez dziennikarza powo?ujesz si? na najnowsze badanie, wed?ug którego 79% Polaków uwa?a, ?e lokalne w?adze powinny w pierwszej kolejno?ci zaj?? si? napraw? zu?ytych i dziurawych chodników.

Wygl?da to na przekonuj?cy dowód do chwili kiedy...

Dziennikarz: Kto przeprowadzi? to badanie?

Ty: Profesjonalny zespó? badawczy przeprowadzi? to badanie na reprezentatywnej próbie.

Dziennikarz: Jaki zespó? badawczy?

Ty: Organizacja, która ma du?e do?wiadczenie w badaniu problemów zdrowia i bezpiecze?stwa publicznego.

Dziennikarz: Jak si? nazywa ta organizacja?

Ty: Ogólnopolskie Stowarzyszenie Producentów Chodników.

Dziennikarz: Czy dobrze rozumiem, ?e badanie wykona?a organizacja, do której nale?y pana firma?

Ty: ...

Gra sko?czona. Wynik "badania" nie ma ju? wi?kszego znaczenia.

Wywiad na ten sam temat móg? wygl?da? te? tak:

Dziennikarz: Kto przeprowadzi? badanie?

Ty: Krajowa Akademia Techniczna.

Dziennikarz: Dlaczego oni?

Ty: Maj? wydzia? zajmuj?cy si? badaniem bezpiecze?stwa transportu publicznego i 20 lat do?wiadczenia w analizie ruchu pieszego.

Dziennikarz: Co badali tym razem?

Ty: Zbadali stan bezpiecze?stwa pieszych na polskich chodnikach.

Dziennikarz: Kto zleci? to badanie i kto za nie zap?aci??

Ty: Hmm… Firmy, które produkuj? kostk? brukow? i p?yty chodnikowe.

Dziennikarz: Czy pana firma zap?aci?a za to badanie?

Ty: To by?o niezale?ne i profesjonalne badanie...

Dziennikarz: Pytam czy pana firma zap?aci?a?

Ty: Hmm...

Dziennikarz: Tak czy nie?

Ty: Badanie zosta?o zamówione przez...

Dziennikarz: Rozumiem, ?e odpowied? jest twierdz?ca. Wniosek? Macie wyniki, za które sami zap?acili?cie.

Koniec zabawy. Wynik badania mo?esz sobie oprawi? w ramki.

Konkluzja

W rozmowie z reporterem nie mo?esz przedstawi? tezy, której nie mo?esz uzasadni? wiarygodnym i przekonuj?cym dowodem. Wszystkie badania musz? by? wykonane przez niezale?ne i uczciwe organizacje, o których nikt nie powie, ?e "za pieni?dze zrobi? wszystko".

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Problem Twitter Media Wywiad Gazeta Prawda Google Dziennikarze Reporterzy Komunikacja Relacje Reporter Firma Agencje Polska Relations Internet Gapa Klient Kaczy?ski Rzecznik Dziennikarz Klienci Pressence Praktycy Tusk PRACOWNICY Szef Informacja Public



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
3. Jak prze?y? nalot mediów
4. W public relations przekaz jest wa?niejszy od relacji
5. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
6. Media nie wygrywaj? wyborów
7. Czytanie z oczu
8. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
9. Nie jestem osob?, która kupczy...
10. Zwolnij, czyli 15 odpowiedzi na pytania, które lepiej przeczyta? przed kolejnym kryzysem
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl