Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2013-08-23
"Słowa i znaczenia w PR"

Słowa i znaczenia w PR

Wyobraź sobie taką scenę.

Piątkowe popołudnie. Powoli kończy się kolejny tydzień pracy. Myślami jesteś już w domu. To będzie dobry weekend.

Nagle do biura wpada zdyszany praktykant z pilną wiadomością. Nie wierzysz własnym uszom... Portal Proto właśnie opublikował komunikat, że duża firma – Twój najważniejszy klient – myśli o zmianie agencji PR.

Za chwilę telefon z redakcji Proto. Dziennikarz prosi o komentarz. Zaczyna się stara zabawa w słowa i znaczenia w branży PR.

Agencja PR mówi: "Nie będziemy tego komentować."

To znaczy: Nie mamy kontaktu z osobą, która u nas "prowadzi" tego klienta.

Agencja PR natychmiast dzwoni do klienta z pytaniem jak ma rozumieć artykuł w Proto. Prawda to czy plotka?

Klient oświadcza: "Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy."

To znaczy: Co za idiota przekazał mediom informację, że rozglądamy się za inną agencją?

Dwie godziny później ten sam portal publikuje kolejną informację o tym, że klient zamierza dokonać całkowitej zmiany strategii PR. W artykule są wypowiedzi klienta i agencji.

Klient mówi: "Naszym obowiązkiem wobec akcjonariuszy jest stały monitoring efektów PR."

To znaczy: Podjęliśmy decyzję o zmianie agencji PR.

Agencja mówi: "Jesteśmy dumni z efektów dotychczasowej współpracy z tym klientem i bez zastrzeżeń zgadzamy się z wynikami najnowszego audytu komunikacji. Jesteśmy gotowi do nowych wyzwań."

To znaczy: Wy niewdzięcznicy!

Za kilka dni klient ogłasza listę agencji, które zaprosi do składania ofert. Jest wśród nich także obecna agencja PR.

Klient mówi: "Naszym obowiązkiem wobec akcjonariuszy jest obserwacja zmian na rynku usług PR. Z przyjemnością będziemy w dalszym ciągu współpracować z naszym obecnym partnerem PR."

To znaczy: Musimy zmienić agencję PR. Ale nasz prezes chce jeszcze wziąć udział w turnieju golfa przygotowanym przez obecną agencję. Firmy, które wezmą udział w przetargu mogą przedstawić kilka ciekawych propozycji, które następnie wykorzysta nowa agencja.

Agencja PR mówi: "Jesteśmy przekonani, że nasza oferta będzie najlepsza i wygramy ten przetarg."

To znaczy: Mamy gotową listę pracowników, którzy stracą pracę jeżeli nie wygramy przetargu.

Na koniec klient przekazuje mediom komunikat o tym, która agencja PR będzie dla niego pracować.

To prowadzi do publikacji trzech publicznych wypowiedzi:

1. Klient mówi: "Nasza poprzednia agencja PR pracowała dla nas najlepiej jak umiała i dzięki niej odnieśliśmy wiele sukcesów. Serdecznie jej za to dziękujemy. Pojawiły się jednak nowe wyzwania i potrzeby wymagające specjalnych talentów i umiejętności. Takim wyjątkowym kapitałem dysponuje nasz nowy partner PR."

To znaczy: Być może nowa agencja PR będzie bardziej uważnie słuchać dziwnych pomysłów naszego szefa marketingu.

2. Stara agencja mówi: "To dla nas smutny dzień. Oddaliśmy naszemu klientowi wszystko co najlepsze. Zostawiliśmy u niego nasze serce i duszę."

To znaczy: Jutro rozpoczynamy rozmowy z największym konkurentem naszego byłego klienta.

3. Nowa agencja mówi: "Jesteśmy dumni z wygranej. To zaszczyt wygrać w tak doborowym towarzystwie. Zrobimy wszystko, żeby zasłużyć na zaufanie jakim nas obdarzyła jedna z największych firm w Polsce."

To znaczy: Mamy nadzieję, że nikt się nie zorientował, że to my pierwsi przekazaliśmy poufną informację portalowi Proto.

PS. Jakakolwiek zbieżność z prawdziwymi osobami i wydarzeniami jest niezamierzona i przypadkowa.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporterzy PRACOWNICY Internet Tusk Relacje Twitter Firma Media Gapa Polska Klienci Rzecznik Szef Informacja Prawda Google Public Wywiad Dziennikarz Agencje Pressence Reporter Relations Klient Dziennikarze Problem Praktycy Komunikacja Kaczyński Gazeta



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. Redaktor czy reporter?
3. Apologia, kategoria i antapologia
4. Do rzeczy, czyli koniec charyzmy
5. 10 przedzawałowych wypowiedzi rzecznika prasowego
6. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
7. Mapa kluczowych komunikatów
8. Gorączka informacji
9. Bzdurne PR!
10. Czy jest obok Ciebie kamera?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl