Każdy miesiąc roku jest dobry na PR, ale grudzień jest najlepszy. Dlaczego? Bo konkurencja go lekceważy.
Większość firm kończy kampanie public relations w listopadzie – w grudniu rządzą promocje, reklama i marketing bezpośredni. PR wraca w drugiej połowie stycznia Nowego Roku.
Warto skorzystać z tej świątecznej luki na PR jaką zostawia Ci konkurencja, bo media w tym czasie nie zawieszają działalności.
To prawda, że w listopadzie kończą się popularne seriale i programy rozrywkowe, ale w grudniu nadal wychodzą dzienniki, trwają prace redakcyjne nad nowymi wydaniami czasopism, lokalne i krajowe programy informacyjne codziennie potrzebują nowych tematów, autorzy porannych audycji w stacjach radiowych czekają na ciekawych ekspertów – także w Święta.
Jeśli pomożesz dziennikarzom w tym bardzo pracowitym okresie (jak znaleźć fascynującego gościa do porannego programu 25 grudnia lub 1 stycznia?), możesz liczyć nie tylko na pozytywny odzew (zaproszenie do programu, wywiad w radiu lub artykuł w prasie), ale także na ponowny kontakt po Bożym Narodzeniu.
Media w grudniu są zainteresowane tematami o zimie, prezentach i rodzinie. Daj więc dziennikarzom to, czego potrzebują.
Oto lista 21 świątecznych i noworocznych tematów, które dominują w mediach w grudniu:
1. Nowinki technologiczne (na przykład telefony komórkowe, komputery, tablety, gry komputerowe, itd.)
2. Niedrogie i oryginalne prezenty pod choinkę
3. Świąteczne prezenty dla zwierząt domowych
4. Akcje charytatywne (na przykład prezenty dla sierot, kolacja wigilijna dla bezdomnych, pomoc dla Polonii)
5. Jak uporać się z przedświątecznym stresem
6. Co zrobić ze świąteczną depresją
7. Nowe przepisy kulinarne na zdrowe i proste dania
8. Jak się prawidłowo odżywiać w Święta
9. Świąteczna moda
10. Tanie wycieczki w czasie Świąt
11. Jak nie wpaść w długi w ferworze zakupów
12. Wzruszające historie rodzinne związane z Bożym Narodzeniem
13. Wspomnienia (na przykład: moja niezapomniana Wigilia)
14. Świąteczne romantyczne historie (na przykład: poznaliśmy się w kolejce po ryby)
15. Historie ludzi, którzy zmienili się dzięki Świętom
16. Kto musi pracować w Święta
17. Co zrobić z niechcianym prezentem
18. Jak zadbać o kondycję fizyczną po Świętach
19. Pomysły jak, gdzie i z kim spędzić Sylwestra
20. Realne noworoczne postanowienia
21. Podsumowania wydarzeń roku (najlepszy, najgorszy, najszybszy, najwolniejszy, największy, najmniejszy, itd.)
Jeśli się postarasz, grudzień będzie najważniejszym miesiącem na PR w roku i jednocześnie najbardziej efektywnym.
|