Bogusław Feliszek, 2012-12-01
"Grudzień – najlepszy miesiąc na PR"

Grudzień – najlepszy miesiąc na PR

Każdy miesiąc roku jest dobry na PR, ale grudzień jest najlepszy. Dlaczego? Bo konkurencja go lekceważy.

Większość firm kończy kampanie public relations w listopadzie – w grudniu rządzą promocje, reklama i marketing bezpośredni. PR wraca w drugiej połowie stycznia Nowego Roku.

Warto skorzystać z tej świątecznej luki na PR jaką zostawia Ci konkurencja, bo media w tym czasie nie zawieszają działalności.

To prawda, że w listopadzie kończą się popularne seriale i programy rozrywkowe, ale w grudniu nadal wychodzą dzienniki, trwają prace redakcyjne nad nowymi wydaniami czasopism, lokalne i krajowe programy informacyjne codziennie potrzebują nowych tematów, autorzy porannych audycji w stacjach radiowych czekają na ciekawych ekspertów – także w Święta.

Jeśli pomożesz dziennikarzom w tym bardzo pracowitym okresie (jak znaleźć fascynującego gościa do porannego programu 25 grudnia lub 1 stycznia?), możesz liczyć nie tylko na pozytywny odzew (zaproszenie do programu, wywiad w radiu lub artykuł w prasie), ale także na ponowny kontakt po Bożym Narodzeniu.

Media w grudniu są zainteresowane tematami o zimie, prezentach i rodzinie. Daj więc dziennikarzom to, czego potrzebują.

Oto lista 21 świątecznych i noworocznych tematów, które dominują w mediach w grudniu:

1. Nowinki technologiczne (na przykład telefony komórkowe, komputery, tablety, gry komputerowe, itd.)

2. Niedrogie i oryginalne prezenty pod choinkę

3. Świąteczne prezenty dla zwierząt domowych

4. Akcje charytatywne (na przykład prezenty dla sierot, kolacja wigilijna dla bezdomnych, pomoc dla Polonii)

5. Jak uporać się z przedświątecznym stresem

6. Co zrobić ze świąteczną depresją

7. Nowe przepisy kulinarne na zdrowe i proste dania

8. Jak się prawidłowo odżywiać w Święta

9. Świąteczna moda

10. Tanie wycieczki w czasie Świąt

11. Jak nie wpaść w długi w ferworze zakupów

12. Wzruszające historie rodzinne związane z Bożym Narodzeniem

13. Wspomnienia (na przykład: moja niezapomniana Wigilia)

14. Świąteczne romantyczne historie (na przykład: poznaliśmy się w kolejce po ryby)

15. Historie ludzi, którzy zmienili się dzięki Świętom

16. Kto musi pracować w Święta

17. Co zrobić z niechcianym prezentem

18. Jak zadbać o kondycję fizyczną po Świętach

19. Pomysły jak, gdzie i z kim spędzić Sylwestra

20. Realne noworoczne postanowienia

21. Podsumowania wydarzeń roku (najlepszy, najgorszy, najszybszy, najwolniejszy, największy, najmniejszy, itd.)

Jeśli się postarasz, grudzień będzie najważniejszym miesiącem na PR w roku i jednocześnie najbardziej efektywnym.