Bogusław Feliszek, 2012-12-01 |
"Grudzień – najlepszy miesiąc na PR" |
Każdy miesiąc roku jest dobry na PR, ale grudzień jest najlepszy. Dlaczego? Bo konkurencja go lekceważy. Większość firm kończy kampanie public relations w listopadzie – w grudniu rządzą promocje, reklama i marketing bezpośredni. PR wraca w drugiej połowie stycznia Nowego Roku. Warto skorzystać z tej świątecznej luki na PR jaką zostawia Ci konkurencja, bo media w tym czasie nie zawieszają działalności. To prawda, że w listopadzie kończą się popularne seriale i programy rozrywkowe, ale w grudniu nadal wychodzą dzienniki, trwają prace redakcyjne nad nowymi wydaniami czasopism, lokalne i krajowe programy informacyjne codziennie potrzebują nowych tematów, autorzy porannych audycji w stacjach radiowych czekają na ciekawych ekspertów – także w Święta. Jeśli pomożesz dziennikarzom w tym bardzo pracowitym okresie (jak znaleźć fascynującego gościa do porannego programu 25 grudnia lub 1 stycznia?), możesz liczyć nie tylko na pozytywny odzew (zaproszenie do programu, wywiad w radiu lub artykuł w prasie), ale także na ponowny kontakt po Bożym Narodzeniu. Media w grudniu są zainteresowane tematami o zimie, prezentach i rodzinie. Daj więc dziennikarzom to, czego potrzebują. Oto lista 21 świątecznych i noworocznych tematów, które dominują w mediach w grudniu: 1. Nowinki technologiczne (na przykład telefony komórkowe, komputery, tablety, gry komputerowe, itd.) 2. Niedrogie i oryginalne prezenty pod choinkę 3. Świąteczne prezenty dla zwierząt domowych 4. Akcje charytatywne (na przykład prezenty dla sierot, kolacja wigilijna dla bezdomnych, pomoc dla Polonii) 5. Jak uporać się z przedświątecznym stresem 6. Co zrobić ze świąteczną depresją 7. Nowe przepisy kulinarne na zdrowe i proste dania 8. Jak się prawidłowo odżywiać w Święta 9. Świąteczna moda 10. Tanie wycieczki w czasie Świąt 11. Jak nie wpaść w długi w ferworze zakupów 12. Wzruszające historie rodzinne związane z Bożym Narodzeniem 13. Wspomnienia (na przykład: moja niezapomniana Wigilia) 14. Świąteczne romantyczne historie (na przykład: poznaliśmy się w kolejce po ryby) 15. Historie ludzi, którzy zmienili się dzięki Świętom 16. Kto musi pracować w Święta 17. Co zrobić z niechcianym prezentem 18. Jak zadbać o kondycję fizyczną po Świętach 19. Pomysły jak, gdzie i z kim spędzić Sylwestra 20. Realne noworoczne postanowienia 21. Podsumowania wydarzeń roku (najlepszy, najgorszy, najszybszy, najwolniejszy, największy, najmniejszy, itd.) Jeśli się postarasz, grudzień będzie najważniejszym miesiącem na PR w roku i jednocześnie najbardziej efektywnym. |