Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2012-07-04
"List otwarty do nowego klienta PR"

List otwarty do nowego klienta PR

Drogi kliencie PR!

Mam nadziej?, ?e zgodzisz si? ze mn?, ?e kreatywne pomys?y maj? swoj? warto??. Dobrze. Ale jak wyceni? wy?mienity pomys??

Jak oceni? warto?? czego? co urodzi?o si? w g?owie praktyka PR w czasie porannego pi?ciominutowego prysznica? (Czy to w?a?nie nie w tym miejscu i o tej porze rodz? si? genialne rozwi?zania?)

Agencje public relations po?wi?caj? du?o czasu i ogromne ?rodki na przygotowanie prezentacji dla nowych klientów. Nie wszyscy klienci to doceniaj? – w procesie zbierania i weryfikacji propozycji dochodzi cz?sto do wielu nadu?y?.

Co by si? sta?o, gdyby t? sam? procedur? wy?aniania najlepszej oferty zastosowa? w innej bran?y?

Na przyk?ad, gdybym chcia? wybudowa? sobie dom?

Zaczn? od krótkiego rozpoznania w Internecie. Wpisz? w oknie wyszukiwarki has?o "architekt"... porozmawiam ze znajomymi, którzy ju? zbudowali sobie domy... mo?e nawet zadzwoni? do Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP). Tak powstanie lista architektów, z którymi zechc? porozmawia?. Na spotkaniach poka?? mi domy, które zaprojektowali, pochwal? si? referencjami (tylko tymi bardzo dobrymi!), zaprezentuj? certyfikaty i dyplomy (mo?e nawet bran?owe nagrody) – ja z kolei dok?adnie opisz? moje potrzeby i oczekiwania.

Teraz po wszystkich spotkaniach (ja p?ac? za kaw?) wybior? trzech najlepszych architektów (to ju? jest "krótka lista") i poprosz?, ?eby za – powiedzmy... – pi?? dni przedstawili mi szczegó?owe plany budowy mojego domu. Tak jest, pe?ny plan, kosztorys, harmonogram realizacji projektu. Ch?tnie te? przyjm? gwarancj? 100% satysfakcji :-)

Czy wiem czego chc?? Pi?? pokoi, du?a kuchnia z widokiem na ogród i basen, dwie ?azienki, gara? na dwa samochody.

Ka?dy architekt z odpowiednim do?wiadczeniem potrafi przygotowa? taki projekt bez wi?kszego problemu skoro zapewnia, ?e jest najlepszy w bran?y, prawda?

I tu si? drogi kliencie mylisz!

Jestem oczywi?cie na tyle inteligentny, ?eby nigdy nie mie? takich roszcze? – zaprojektowanie wymarzonego domu zajmie wi?cej czasu i na pewno potrzebne b?d? korekty.

K?opot polega na tym, ?e klienci stawiaj? przed agencjami PR dok?adnie takie same wymagania. Ma by? szybko, genialnie i bez poprawek.

Co wi?cej, ile razy s?yszeli?my od obecnego klienta: "Powinni?my zacz?? planowa? przysz?y rok du?o wcze?niej. Dajmy sobie tym razem wi?cej czasu na przygotowanie strategii, dyskusje, poprawki. Zróbmy co? naprawd? wyj?tkowego..."?

?wi?te s?owa. Dlaczego zatem kiedy ubiegali?my si? o to zlecenie w przetargu dali?cie nam tylko pi?? dni na opracowanie ca?ego projektu – mimo ?e nic o was nie wiedzieli?my?

Mo?e agencje public relations powinny skupi? si? na lepszym przygotowaniu samych referencji i nie ba? si? rezygnowa? z przetargów, w których – jak przeczuwaj? – chodzi tylko o zebranie warto?ciowych pomys?ów?

Klient, który naprawd? jest zainteresowany wspó?prac? z agencj? PR, potrafi j? oceni? na podstawie reputacji, wcze?niejszych osi?gni??, do?wiadczenia pracowników bez szczegó?owej wiedzy o tym "co mo?ecie dla nas zrobi?".

Ka?da nowa firma i ka?dy nowy projekt potrzebuje na pocz?tku finansowego wsparcia.

Pytanie jednak brzmi: czy tego wsparcia ma udziela? agencja PR?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

PRACOWNICY Twitter Gazeta Dziennikarze Public Relations Dziennikarz Rzecznik Reporter Firma Polska Kaczy?ski Google Relacje Agencje Szef Wywiad Pressence Media Klient Klienci Gapa Tusk Problem Internet Reporterzy Prawda Praktycy Informacja Komunikacja



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
3. Jak prze?y? nalot mediów
4. W public relations przekaz jest wa?niejszy od relacji
5. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
6. Czytanie z oczu
7. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
8. Media nie wygrywaj? wyborów
9. Zwolnij, czyli 15 odpowiedzi na pytania, które lepiej przeczyta? przed kolejnym kryzysem
10. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl