Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2012-07-04
"List otwarty do nowego klienta PR"

List otwarty do nowego klienta PR

Drogi kliencie PR!

Mam nadzieję, że zgodzisz się ze mną, że kreatywne pomysły mają swoją wartość. Dobrze. Ale jak wycenić wyśmienity pomysł?

Jak ocenić wartość czegoś co urodziło się w głowie praktyka PR w czasie porannego pięciominutowego prysznica? (Czy to właśnie nie w tym miejscu i o tej porze rodzą się genialne rozwiązania?)

Agencje public relations poświęcają dużo czasu i ogromne środki na przygotowanie prezentacji dla nowych klientów. Nie wszyscy klienci to doceniają – w procesie zbierania i weryfikacji propozycji dochodzi często do wielu nadużyć.

Co by się stało, gdyby tę samą procedurę wyłaniania najlepszej oferty zastosować w innej branży?

Na przykład, gdybym chciał wybudować sobie dom?

Zacznę od krótkiego rozpoznania w Internecie. Wpiszę w oknie wyszukiwarki hasło "architekt"... porozmawiam ze znajomymi, którzy już zbudowali sobie domy... może nawet zadzwonię do Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP). Tak powstanie lista architektów, z którymi zechcę porozmawiać. Na spotkaniach pokażą mi domy, które zaprojektowali, pochwalą się referencjami (tylko tymi bardzo dobrymi!), zaprezentują certyfikaty i dyplomy (może nawet branżowe nagrody) – ja z kolei dokładnie opiszę moje potrzeby i oczekiwania.

Teraz po wszystkich spotkaniach (ja płacę za kawę) wybiorę trzech najlepszych architektów (to już jest "krótka lista") i poproszę, żeby za – powiedzmy... – pięć dni przedstawili mi szczegółowe plany budowy mojego domu. Tak jest, pełny plan, kosztorys, harmonogram realizacji projektu. Chętnie też przyjmę gwarancję 100% satysfakcji :-)

Czy wiem czego chcę? Pięć pokoi, duża kuchnia z widokiem na ogród i basen, dwie łazienki, garaż na dwa samochody.

Każdy architekt z odpowiednim doświadczeniem potrafi przygotować taki projekt bez większego problemu skoro zapewnia, że jest najlepszy w branży, prawda?

I tu się drogi kliencie mylisz!

Jestem oczywiście na tyle inteligentny, żeby nigdy nie mieć takich roszczeń – zaprojektowanie wymarzonego domu zajmie więcej czasu i na pewno potrzebne będą korekty.

Kłopot polega na tym, że klienci stawiają przed agencjami PR dokładnie takie same wymagania. Ma być szybko, genialnie i bez poprawek.

Co więcej, ile razy słyszeliśmy od obecnego klienta: "Powinniśmy zacząć planować przyszły rok dużo wcześniej. Dajmy sobie tym razem więcej czasu na przygotowanie strategii, dyskusje, poprawki. Zróbmy coś naprawdę wyjątkowego..."?

Święte słowa. Dlaczego zatem kiedy ubiegaliśmy się o to zlecenie w przetargu daliście nam tylko pięć dni na opracowanie całego projektu – mimo że nic o was nie wiedzieliśmy?

Może agencje public relations powinny skupić się na lepszym przygotowaniu samych referencji i nie bać się rezygnować z przetargów, w których – jak przeczuwają – chodzi tylko o zebranie wartościowych pomysłów?

Klient, który naprawdę jest zainteresowany współpracą z agencją PR, potrafi ją ocenić na podstawie reputacji, wcześniejszych osiągnięć, doświadczenia pracowników bez szczegółowej wiedzy o tym "co możecie dla nas zrobić".

Każda nowa firma i każdy nowy projekt potrzebuje na początku finansowego wsparcia.

Pytanie jednak brzmi: czy tego wsparcia ma udzielać agencja PR?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Szef Relacje Gazeta Reporterzy Gapa Dziennikarze Praktycy Informacja Komunikacja Klienci Problem Klient Reporter Rzecznik Google Relations Media Twitter Firma Public PRACOWNICY Dziennikarz Pressence Agencje Wywiad Polska Internet Kaczyński Tusk Prawda



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
4. Co mówi uścisk dłoni
5. Czytanie z oczu
6. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
7. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
8. Piekielna sztuka kontrargumentów
9. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
10. Najlepsze na świecie ćwiczenie kreatywnego myślenia
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl