Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2012-06-24
"Prawy sierpowy czyli jak wygra? publiczn? debat?"

Prawy sierpowy czyli jak wygra? publiczn? debat?

Uwielbiam publiczne debaty. Jestem naprawd? dobry. Nie wierzysz? Zapytaj moich znajomych. Potrafi? wygra? w ka?dej dyskusji z ka?dym przeciwnikiem na ka?dy temat.

Dziennikarze dobrze o tym wiedz? i obchodz? mnie szerokim ?ukiem. W dowód uznania ju? mnie nawet nie zapraszaj? do studia. Po co? Wiadomo, ?e jestem nie do pokonania.

Te? mo?esz taki by?. Wystarczy, ?e b?dziesz post?powa? zgodnie z moimi radami.

I. Wypij alkohol.

Powiedzmy, ?e jeste? na przyj?ciu, na którym jaki? m?drala zaczyna popisywa? si? wiedz? o polityce fiskalnej w Mongolii – sam nie masz o tym bladego poj?cia.

Je?li popijasz grzecznie sok pomara?czowy, na pewno zabraknie Ci odwagi, ?eby przyzna? si? do swej ignorancji. Ale po kilku piwach poprawionych wódk?, z pewno?ci? b?dziesz w stanie przedstawi? kilka MOCNYCH argumentów podwa?aj?cych tezy m?drali. B?dziesz dyskutowa? z pasj?, mo?e nawet przestawisz kilka mebli.

II. Wymy?laj liczby.

Zosta?my przy mongolskich podatkach. Twoja teza: Mongo?owie s? za nisko op?acani. Uzasadnienie: Twoja p?aca jest zbli?ona do ?redniego wynagrodzenia w Mongolii.

Wiesz, ?e nie mo?esz powiedzie?: "Uwa?am, ?e Mongo?owie za ma?o zarabiaj?." Mówisz wi?c: "Mongo? przeci?tnie zarabia rocznie w przeliczeniu na z?otówki 1487 z?otych 37 groszy, to znaczy 843 z?ote 12 groszy poni?ej minimum socjalnego."

Uwaga: Zawsze podawaj dok?adne liczby.

Kiedy oponent zapyta sk?d masz te informacje, powiedz: "To s? ogólnie dost?pne dane z raportu dra Roberta Nowaka opublikowane w Kwartalniku Ekonomicznym 9 maja 2011 roku. Nie czyta? pan tego? Wielka szkoda." Rzu? to takim tonem jakby? chcia? powiedzie?: "Nie wiem jak cz?sto myjesz z?by, ale wida?, ?e dentysty dawno nie widzia?e?."

III. U?ywaj bezsensownych, ale robi?cych dobre wra?enie sformu?owa?.

Naucz si? na pami??:

1. "Nie chcia?bym by? ?le zrozumiany..."

2. "Quasi..."

3. "Mo?e powiem to w inny sposób..."

4. "Vis-a-vis..."

5. "Krótko mówi?c..."

6. "Aczkolwiek..."

7. "Per se..."

Oto jak zastosowa? t? metod? w praktyce. Powiedzmy, ?e chcesz powiedzie?: "Mongo?owie chcieliby je?? obiady z deserem, ale nie maj? na to pieni?dzy." Tak si? nie wygrywa debat w telewizji. Trzeba to robi? INACZEJ: "Nie chcia?bym by? quasi ?le zrozumiany. Mo?e powiem to w inny sposób. Je?li chodzi o desery vis-a-vis obiadów – krótko mówi?c – Mongo?owie zas?uguj? aczkolwiek na wi?ksze zarobki per se." Tylko g?upiec nie zgodzi si? z tak? argumentacj?.

IV. U?ywaj przypadkowych ripost.

Potrzebujesz kilku "dy?urnych" ripost do obalenia s?usznych zarzutów adwersarzy. Oto najlepsze:

1. "Pan nie rozumie o co mi chodzi."

2. "Nie wiem dlaczego pan unika jasnej odpowiedzi."

3. "Nie mo?na tak manipulowa? s?owami."

Nie zapominaj oczywi?cie klasycznego zarzutu: "Nie mo?na tak tego upraszcza?."

Oto praktyczne zastosowanie:

Ty: "Jak powiedzia? Józef Pi?sudski w 1937 roku..."

Twój oponent: "Pi?sudski zmar? w 1935 roku."

Ty: "Pan nie rozumie o co mi chodzi."

Ty: "Dlaczego Egipcjanie jak wi?kszo?? europejczyków..."

Twój oponent: "Egipt jest w Afryce."

Ty: "Nie wiem dlaczego pan unika jasnej odpowiedzi."

V. Porównaj oponenta do Adolfa Hitlera lub Józefa Stalina.

To "deska ostatniego ratunku" – kiedy oponent zdobywa w debacie zdecydowan? przewag? i sam czujesz, ?e przegrywasz. Mówisz: "To podejrzanie przypomina Adolfa Hitlera..." lub "Trudno oprze? si? wra?eniu, ?e podobnie mówi? Józef Stalin".

Konkluzja

Teraz kiedy ju? wiesz jak wygra? ka?d? debat? z ka?dym na ka?dy temat w telewizyjnym studio ani si? wa? wykorzysta? jak?kolwiek z powy?szych porad wobec adwersarzy, którzy znani s? z tego, ?e ?wicz? karate i maj? zabójczy prawy sierpowy.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Agencje Rzecznik Internet Prawda Klient Relacje PRACOWNICY Praktycy Gazeta Komunikacja Dziennikarz Firma Kaczy?ski Pressence Klienci Reporterzy Relations Polska Informacja Dziennikarze Problem Public Twitter Gapa Reporter Szef Wywiad Media Tusk Google



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
3. Jak prze?y? nalot mediów
4. W public relations przekaz jest wa?niejszy od relacji
5. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
6. Czytanie z oczu
7. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
8. Media nie wygrywaj? wyborów
9. Zwolnij, czyli 15 odpowiedzi na pytania, które lepiej przeczyta? przed kolejnym kryzysem
10. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl