Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2012-05-09
"Dlaczego jestem coraz bardziej rozwi?z?y online"

Dlaczego jestem coraz bardziej rozwi?z?y online

Jeste? konserwatywny, przyjazny, otwarty czy rozwi?z?y?

U?ytkownicy mediów spo?eczno?ciowych nawi?zuj? znajomo?ci w Internecie wed?ug jednego z czterech stylów:

1. Konserwatywny: Kontaktujesz si? online tylko z osobami, które znasz w prawdziwym ?yciu – ?adnych przypadkowych znajomo?ci. Czasem s? to tylko te osoby, które znasz bardzo dobrze, lubisz i szanujesz.

2. Przyjazny: Dyskutujesz online z osobami, z którymi spotka?e? si? co najmniej raz w prawdziwym ?yciu, na przyk?ad, na konferencji, targach lub przyj?ciu – bez wzgl?du na to jak dobrze je znasz i co o nich prywatnie my?lisz.

3. Otwarty: Rozmawiasz z osobami, z którymi mia?e? jakikolwiek kontakt online – na przyk?ad, obserwujesz ich wpisy na Twitterze lub oni obserwuj? Twoje.

4. Rozwi?z?y: Przyjmujesz do kr?gu swoich znajomych online wszystkich, którzy maj? na to ochot?. Ch?tnie wysy?asz zaproszenia i ?adnego nie odrzucasz.

Byli konserwaty?ci staj? si? coraz bardziej przyja?ni, otwarci i rozwi??li.

Z czasem przeszed?em od konserwatysty do rozwi?z?ego u?ytkownika Internetu. Dlaczego? Bo taka jest si?a mediów spo?eczno?ciowych.

Jako konserwatysta z profilami na Facebooku i LinkedIn masz kontakt z ograniczon? liczb? znajomych, których dobrze znasz – obydwa serwisy s? dodatkow? elektroniczn? platform? komunikacji i nic wi?cej.

Kiedy Twoja sie? kontaktów online si? rozrasta, trudno utrzyma? ten sam stopie? zrozumienia, za?y?o?ci i zaufania z nowymi znajomymi jak ze sprawdzonymi przyjació?mi z konserwatywnego kr?gu.

Kontakty w takich sieciach s? lu?niejsze, relacje s?absze, osobista komunikacja odbywa si? rzadziej. Wymieniacie nowe informacje, przekazujecie odsy?acze do ciekawych tre?ci, czasem o co? pytacie.

Wi?kszo?? cz?onków takiej spo?eczno?ci nie czuje si? z ni? specjalnie zwi?zana – ka?da aktualizacja statusu rozumiana jest jako sygna? potwierdzenia obecno?ci w grupie i potrzymania relacji. W ka?dej chwili mo?na si? zapisa? i wypisa?.

Facebook, LinkedIn, Twitter, blogi i inne media spo?eczno?ciowe pozwalaj? podtrzyma? relacje na wi?ksz? odleg?o?? w sposób, który nie mia?by wi?kszej praktycznej warto?ci w realnym ?wiecie.

Dlaczego podtrzymujemy takie w?t?e relacje? Bo kiedy czego? potrzebujemy (na przyk?ad, nowa praca), chcemy si? czego? dowiedzie? (jaka? trudna do zdobycia informacja techniczna) lub pragniemy co? przekaza? (mo?e o warto?ci sieci spo?eczno?ciowych i "kruchych" relacjach), mo?emy liczy? na wi?kszy odzew i wi?cej informacji ni? w konserwatywnej sieci prawdziwego ?wiata. Mimo s?abych wi?zi – kiedy poprosimy o pomoc – zawsze znajdzie si? kto? kto pozytywnie zareaguje.

Z tego w?a?nie powodu jestem coraz bardziej rozwi?z?y online. Chcesz obserwowa? mnie na Twitterze? Zapraszam tutaj. Chcesz nawi?za? kontakt na Facebooku? Znajdziesz mnie tutaj. Lubisz LinkedIn? Zapraszam tutaj. Masz konto na Google+? Moje jest tutaj.

Jaki jest Twój styl nawi?zywania znajomo?ci online? Jeste? konserwatywny, przyjazny, otwarty czy rozwi?z?y? Dlaczego wybra?e? w?a?nie ten styl? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarze Problem Relacje Rzecznik Gazeta Klient Gapa Pressence Relations Reporterzy Komunikacja PRACOWNICY Klienci Firma Agencje Informacja Twitter Dziennikarz Szef Google Polska Public Kaczy?ski Tusk Internet Wywiad Prawda Praktycy Media Reporter



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Druga szansa w mediach
4. Masz strategi? komunikacji z mediami?
5. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Redaktor czy reporter?
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
9. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl