Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2008-03-17
"10 ?miertelnych b??dów w sytuacji kryzysowej"

10 ?miertelnych b??dów w sytuacji kryzysowej

Zabraknie pieni?dzy na emerytury. Prokuratura zbada afer? pedofilsk? w Ko?ciele. Ochroniarze sklepu nagrywali nagie kobiety.

Nie ma w?a?ciwie dnia w mediach bez sensacji.

Nie znam organizacji odpornej na kryzys. Wszystkie b??dy s? bacznie obserwowane przez media.

Jakie s? najcz??ciej pope?niane b??dy w sytuacji kryzysowej?

Najta?sz? metod? jest uczenie si? na cudzych b??dach. Je?li zatem CHCESZ pogr??y? si? po uszy w kryzysie:

1. Zachowuj si? jak stru?.

?yj w prze?wiadczeniu, ?e nikt nie dowie si? o k?opocie. S?uchaj tych, którzy radz?, ?eby nic nie mówi?. Z g?ow? schowan? w piasku, nie my?l o tej cz??ci cia?a, która...

2. Zajmij si? kryzysem dopiero jak "sprawa si? rypnie".

Nawet, je?li wykaza?e? wi?cej ni? odwag? strusia, nadal pogr??aj si? w kryzysie bez sprawdzonego w akcji planu kryzysowego. Oddaj inicjatyw? mediom. Spekuluj publicznie o przyczynach k?opotów. Najpierw strzelaj, potem my?l.

3. B?d? bierny.

W mediach pojawia si? negatywny artyku? o Twojej organizacji. Wydajesz o?wiadczenie. Publikowane s? komentarze innych stron. Wydajesz kolejne o?wiadczenie. Nast?pny artyku?. Nast?pne o?wiadczenie. Reagujesz na zmiany i nie próbujesz przej?? inicjatywy. Stajesz si? negatywnym bohaterem wydarze?, nad którymi nie masz ?adnej kontroli. Bronisz si?, wi?c w oczach opinii publicznej jeste? winny. Módl si? o ?agodny wyrok.

4. Zdaj si? na Twoj? dobr? reputacj?.

"Nasz produkt obroni si? sam" albo "Czy nikt nie wie jak dobr? jeste?my firm??" Na Titanicu mówiono podobnie. Wielka wspania?a firma i JA - zwyk?y obywatel, który nie lubi wielkich wspania?ych firm. Przegra?e? :-(

5. Traktuj media jak wroga.

Krytykuj publicznie reportera. Pokazuj b??dy. Wysy?aj faksem pogró?ki. Czekaj spokojnie a? roze?lony dziennikarz napisze CA?? prawd? o Twojej organizacji.

6. Czekaj a? prawda zwyci??y.

Znasz wszystkie fakty. Wiesz, ?e przemawiaj? na Twoj? korzy??. Zak?adasz, ?e opinia publiczna wcze?niej czy pó?niej sama pozna prawd?. Wiesz, ?e percepcja jest równie przekonuj?ca jak rzeczywisto??? Czasem nawet bardziej.

7. Odno? si? wy??cznie do problemu i ignoruj uczucia.

"Czarna substancja, która zala?a centrum miasta jest ca?kowicie nieszkodliwa dla ludzi."

"Plany rozbudowy naszej firmy s? w zgodzie ze stosownymi przepisami."

"Powództwo s?dowe nie ma ?adnych podstaw."

A co, je?li ludzie naprawd? czuj? si? zagro?eni? Nie maj? racji? Jeste? przecie? przedsi?biorc? - nie psychologiem, prawda?

8. Wydawaj tylko pisemne o?wiadczenia.

To oczywiste. ?atwiej co? komunikowa? za pomoc? pisemnych komunikatów. Bez strachu, ?e wypadniesz niekorzystnie w telewizji lub powiesz co? g?upiego. Mniejsze ryzyko wyrwania my?li z kontekstu. To bezosobowa forma komunikacji. S? tacy, którzy s?dz?, ?e co? ukrywasz lub czego? si? obawiasz i dlatego chowasz si? za kartk? papieru. Ale Ty przecie? wiesz, ?e to inni s? w b??dzie i to jest najwa?niejsze.

9. Zgaduj jakie ponios?e? szkody.

"O Bo?e, pisz? o nas na pierwszej stronie (temat negatywny). Tragedia! To ju? koniec!"

Gratulacje - tak w?a?nie robi si? z ig?y wid?y... Mo?esz pogorszy? swoj? sytuacj? je?li zrezygnujesz z dyskretnego zbadania reakcji i opinii kluczowych partnerów. Dla Ciebie wa?ne jest co ONI my?l? i czy to jest zbie?ne z tym, co mówi? media.

10. Powtarzaj te same dzia?ania i oczekuj ró?nych rezultatów.

Ostatnio, kiedy Twoja organizacja przechodzi?a kryzys unika?e? kontaktu z mediami, nie odpowiada?e? na telefony dziennikarzy, zas?ania?e? twarz przed kamer? prawdopodobnie kieruj?c si? poradami prawnika, który w kó?ko powtarza?: "Bez komentarza". Opinia publiczna d?ugo pami?ta?a Twoj? "wpadk?".

Tak wi?c, nast?pnym razem, kiedy wybuchnie kryzys post?pisz ponownie. Poniewa? "wypadki chodz? po ludziach" i nie jeste? w stanie poprawi? komunikacji w sytuacji kryzysowej, nieprawda??

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.67 MediaGapa - ocena artykułu: 4.67

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Agencje PRACOWNICY Kaczy?ski Wywiad Firma Praktycy Polska Public Szef Dziennikarz Informacja Relations Internet Klient Twitter Media Prawda Reporterzy Reporter Komunikacja Tusk Gapa Klienci Rzecznik Relacje Dziennikarze Pressence Google Gazeta Problem



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Masz strategi? komunikacji z mediami?
4. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
5. Redaktor czy reporter?
6. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Druga szansa w mediach
9. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl