Proces wyboru agencji public relations z roku na rok staje się coraz bardziej tajemniczy, wyrafinowany i oszałamiający.
Napędzają go przedziwne komitety sterujące, które nie wiedzą czego szukają i konsultanci, którzy próbują uzasadnić swoje wygórowane honoraria monumentalnymi zapytaniami ofertowymi wypełnionymi tonami groteskowych detali.
Jako osoba, która brała udział w setkach procesów rekrutacyjnych (po stronie agencji, oczywiście) mogę powiedzieć jak tego NIE robić.
Szanowna Agencjo XYZ,
Szukamy profesjonalnej i cenionej agencji public relations. Rozważamy podjęcie współpracy z Państwem.
Jeżeli są Państwo zainteresowani naszą propozycją, proszę przeczytać załączone informacje i odpowiedzieć na dwa pytania:
1. Jakie są najważniejsze problemy public relations, które musi rozwiązać nasza firma?
2. Gdybyśmy podpisali umowę o współpracy, jak by Państwa agencja rozwiązała te problemy?
Proszę nie spieszyć się z odpowiedziami, gdyż rozumiemy, że wymagają one wielu analiz i pracy. Poza tym, podobne zapytanie wysłaliśmy jeszcze do 25 najlepszych agencji PR. Będziemy jednak wdzięczni za kontakt telefoniczny lub osobisty do końca tygodnia.
Dziękuję z góry,
Stanisław Podgórny
Jeżeli odpowiedzi na te dwa pytania, nie rozwieją wszystkich Twoich wątpliwości dotyczących doświadczenia, umiejętności i kreatywności agencji PR, nie miej pretensji do agencji. Miej pretensje do siebie samego.
Czym kierujesz się w wyborze agencji public relations? Napisz o tym w komentarzu.
|