Bogusław Feliszek, 2011-06-23 |
"Jak nie wybierać agencji public relations" |
Proces wyboru agencji public relations z roku na rok staje się coraz bardziej tajemniczy, wyrafinowany i oszałamiający. Napędzają go przedziwne komitety sterujące, które nie wiedzą czego szukają i konsultanci, którzy próbują uzasadnić swoje wygórowane honoraria monumentalnymi zapytaniami ofertowymi wypełnionymi tonami groteskowych detali. Jako osoba, która brała udział w setkach procesów rekrutacyjnych (po stronie agencji, oczywiście) mogę powiedzieć jak tego NIE robić. Szanowna Agencjo XYZ, Szukamy profesjonalnej i cenionej agencji public relations. Rozważamy podjęcie współpracy z Państwem. Jeżeli są Państwo zainteresowani naszą propozycją, proszę przeczytać załączone informacje i odpowiedzieć na dwa pytania: 1. Jakie są najważniejsze problemy public relations, które musi rozwiązać nasza firma? 2. Gdybyśmy podpisali umowę o współpracy, jak by Państwa agencja rozwiązała te problemy? Proszę nie spieszyć się z odpowiedziami, gdyż rozumiemy, że wymagają one wielu analiz i pracy. Poza tym, podobne zapytanie wysłaliśmy jeszcze do 25 najlepszych agencji PR. Będziemy jednak wdzięczni za kontakt telefoniczny lub osobisty do końca tygodnia. Dziękuję z góry, Stanisław Podgórny Jeżeli odpowiedzi na te dwa pytania, nie rozwieją wszystkich Twoich wątpliwości dotyczących doświadczenia, umiejętności i kreatywności agencji PR, nie miej pretensji do agencji. Miej pretensje do siebie samego. Czym kierujesz się w wyborze agencji public relations? Napisz o tym w komentarzu. |