Znajomy został dyrektorem w ważnym urzędzie. Kiedy spotkaliśmy się po dwóch miesiącach pogratulowałem mu i poprosiłem o wizytówkę. "Jeszcze nie wydrukowali. Wiesz jak to jest w państwowych instytucjach," powiedział zmieszany. Wiem i ... nie rozumiem.
Trudno jest przecenić wagę wyglądu i wizerunku w czasie pierwszego spotkania. To właśnie wtedy tworzy się pierwsze wrażenie i opinia nowego klienta o Tobie i Twojej organizacji.
Na tym etapie znajomości Twoim zadaniem jest stworzenie jak najlepszego wrażenia i dostarczenie podstawowych informacji, do których klient może odwołać się w przyszłości. Esencja tych informacji jest na wizytówce.
Poniższa lista na pewno zainspiruje Ciebie do nowych pomysłów.
Nazwa organizacji
1. Czy nazwa Twojej organizacji mówi klientom kim jesteś i czym się zajmujesz?
2. Czy dodajesz do nazwy firmy krótkie hasło marketingowe o tym, co robisz?
3. Jakiego rodzaju "nazwy" mają główne firmy konkurencyjne?
Wizerunek - druki firmowe i witryna WWW
1. Czy druki firmowe odzwierciedlają to, co chcesz osiągnąć w tym roku?
2. Ile lat temu powstało Twoje logo i wzory druków firmowych - 2, 5, 10 lat temu?
3. Czy na drukach firmowych są adresy e-mail i witryny WWW?
4. Ile kolorów mają druki firmowe i logo?
5. Czy pracownicy mają imienne wizytówki?
6. Czy wiesz, że koszt druku kolorowego znacznie się obniżył?
7. Gdybyś planował zmianę logo i druków firmowych, czy wiesz komu to zlecić?
8. Czy zeskanowałeś szablony druków firmowych do Twojego komputera?
9. Jeżeli masz witrynę WWW, czy jej kompozycja graficzna jest zgodna z wzorami druków firmowych?
10. Czy na witrynie WWW są podane dane kontaktowe takie jak na drukach firmowych?
11. Czy wysyłając listy elektroniczne umieszczasz w sygnaturze dane kontaktowe i aktualne hasło marketingowe?
Wizerunek publiczny
1. Czy pracownik recepcji/centrali telefonicznej odbierając telefony wyraźnie podaje nazwę Twojej organizacji?
2. Czy wystrój recepcji i budynku jest zgodny z wizerunkiem organizacji?
3. Jakie wrażenie robią osoby, które reprezentują organizację przed opinią publiczną?
4. Czy informacje o organizacji w książkach telefonicznych i katalogach branżowych są aktualne?
Konkluzja
Twój wizerunek graficzny – na przykład na drukach firmowych – jest podstawowym i najbardziej efektywnym środkiem komunikacji z klientami i tworzenia pozytywnego wrażenia. Obraz jaki tworzysz i utrwalasz jest Twoim milczącym partnerem – milczącym i dużo mówiącym.
|