Bogusław Feliszek, 2011-05-19
"Milczący partner"

Milczący partner

Znajomy został dyrektorem w ważnym urzędzie. Kiedy spotkaliśmy się po dwóch miesiącach pogratulowałem mu i poprosiłem o wizytówkę. "Jeszcze nie wydrukowali. Wiesz jak to jest w państwowych instytucjach," powiedział zmieszany. Wiem i ... nie rozumiem.

Trudno jest przecenić wagę wyglądu i wizerunku w czasie pierwszego spotkania. To właśnie wtedy tworzy się pierwsze wrażenie i opinia nowego klienta o Tobie i Twojej organizacji.

Na tym etapie znajomości Twoim zadaniem jest stworzenie jak najlepszego wrażenia i dostarczenie podstawowych informacji, do których klient może odwołać się w przyszłości. Esencja tych informacji jest na wizytówce.

Poniższa lista na pewno zainspiruje Ciebie do nowych pomysłów.

Nazwa organizacji

1. Czy nazwa Twojej organizacji mówi klientom kim jesteś i czym się zajmujesz?

2. Czy dodajesz do nazwy firmy krótkie hasło marketingowe o tym, co robisz?

3. Jakiego rodzaju "nazwy" mają główne firmy konkurencyjne?

Wizerunek - druki firmowe i witryna WWW

1. Czy druki firmowe odzwierciedlają to, co chcesz osiągnąć w tym roku?

2. Ile lat temu powstało Twoje logo i wzory druków firmowych - 2, 5, 10 lat temu?

3. Czy na drukach firmowych są adresy e-mail i witryny WWW?

4. Ile kolorów mają druki firmowe i logo?

5. Czy pracownicy mają imienne wizytówki?

6. Czy wiesz, że koszt druku kolorowego znacznie się obniżył?

7. Gdybyś planował zmianę logo i druków firmowych, czy wiesz komu to zlecić?

8. Czy zeskanowałeś szablony druków firmowych do Twojego komputera?

9. Jeżeli masz witrynę WWW, czy jej kompozycja graficzna jest zgodna z wzorami druków firmowych?

10. Czy na witrynie WWW są podane dane kontaktowe takie jak na drukach firmowych?

11. Czy wysyłając listy elektroniczne umieszczasz w sygnaturze dane kontaktowe i aktualne hasło marketingowe?

Wizerunek publiczny

1. Czy pracownik recepcji/centrali telefonicznej odbierając telefony wyraźnie podaje nazwę Twojej organizacji?

2. Czy wystrój recepcji i budynku jest zgodny z wizerunkiem organizacji?

3. Jakie wrażenie robią osoby, które reprezentują organizację przed opinią publiczną?

4. Czy informacje o organizacji w książkach telefonicznych i katalogach branżowych są aktualne?

Konkluzja

Twój wizerunek graficzny – na przykład na drukach firmowych – jest podstawowym i najbardziej efektywnym środkiem komunikacji z klientami i tworzenia pozytywnego wrażenia. Obraz jaki tworzysz i utrwalasz jest Twoim milczącym partnerem – milczącym i dużo mówiącym.