Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2010-07-15
"Najpiękniejszy dzień w moim życiu"

Najpiękniejszy dzień w moim życiu

Umówmy się, że nie mamy dziś 15 lipca 1410 roku.

"To najpiękniejszy dzień w moim życiu", powiedział wzruszony laureat podczas ceremonii wręczania nagród branżowych. Pomyślałem, "Czas umierać" :-)

Nagrody, wyróżnienia, certyfikaty są skuteczną metodą promocji osób, organizacji i idei. Publiczne uznanie osiągnięć w pracy, branży, sporcie lub pracy na rzecz lokalnej społeczności dodaje splendoru, poprawia reputację i buduje pozytywny wizerunek pod warunkiem oczywiście, że sama nagroda i organizacja ją przyznająca cieszą się prestiżem.

Podczas uroczystej gali laureat zwykle jest proszony o wygłoszenie kilku słów podziękowania.

Jak dobrze wypaść w tym momencie skoro publiczne wystąpienia są najbardziej znienawidzonym publicznym zajęciem liderów? Jak zrobić dobre wrażenie kiedy marzysz o ucieczce za kulisy?

Oto dziesięć porad jak dobrze wypaść dziękując za nagrodę:

1. Szanuj czas. Pół minuty to dokładnie 30 sekund. Najgorsze podziękowania to te, których nie potrafisz skończyć. Nie tylko psujesz dobre wrażenie, ale także obniżasz wartość przyznanej nagrody. Dziękuj krótko i na pewno będzie... dobrze.

2. Bez pompy. Unikaj napuszonego stylu. Nie załatwiaj osobistych porachunków. Dopasuj treść podziękowań do nastroju chwili, okazji i oczekiwań audytorium.

3. Spraw, żeby zapamiętali. Osobiste historie sprawiają, że to, co mówisz jest dłużej i lepiej zapamiętane. Skup się na tym co wyjątkowe, ważne i pamiętaj o puencie.

4. Wymień fundatora nagrody. Zawsze staraj się połączyć treść podziękowania z wartościami i misją organizacji przyznającej nagrodę. W pamięci słuchaczy odciśnie się smaczna, zabawna lub wzruszająca historia. Może być o dwóch nagich mieczach, nawet jeśli ich nigdy nie było.

5. Podziękuj tym, którzy Ci pomogli. Nic nie robi większego wrażenia od publicznego podziękowania tym, którzy pomogli Ci osiągnąć sukces. Mentorzy, trenerzy, nauczyciele, zwolennicy, wyborcy, przyjaciele, ludzie, którzy wprowadzili Ciebie do biznesu lub przyjęli do organizacji są na czołowym miejscu listy podziękowań.

6. Dziel się emocjami. Ujawnianie prawdziwych uczuć pomaga nawiązać lepszy kontakt z publicznością. Kiedy jesteś wyjątkowo podekscytowany, pokaż to!

7. Daruj sobie negatywne komentarze i przeprosiny. Nagrody służą świętowaniu sukcesów i osiągnięć. To nie czas na kajanie się i posypywanie głowy popiołem. Promieniuj optymizmem, nie pesymizmem.

8. Unikaj dowcipów i anegdot. Zostaw żarty zawodowym komikom i satyrykom. Ryzyko, że dowcip nie wypali jest za duże w porównaniu z ewentualną korzyścią.

9. Nie korzystaj z notatek. Kiedy już wiesz, że otrzymasz nagrodę, przygotuj treść podziękowania. Nie czytaj z notatek. Nie ucz się swojego wystąpienia na pamięć. Przygotuj tylko najważniejsze słowa-klucze.

10. Zachęcaj do działania! Czego oczekujesz od osób, które teraz Ciebie słuchają? Jesteś dla nich autorytetem i uosobieniem sukcesu. Zainspiruj ich do działania. Spraw, żeby poczuli się jeszcze lepiej. Pokaż wspólny cel!

PS. Możemy się też umówić, że nie nazywasz się Władysław Jagiełło :-)

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Informacja Klienci Gazeta Relacje Rzecznik Relations Dziennikarze Media Problem Wywiad Komunikacja Klient Pressence Reporterzy Tusk Dziennikarz Prawda Kaczyński Praktycy Google Agencje Public Gapa PRACOWNICY Reporter Twitter Firma Polska Szef Internet



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Największy mit w zarządzaniu kryzysem
4. Masz strategię komunikacji z mediami?
5. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
6. Co mówi uścisk dłoni
7. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
8. Opowieść o dwóch lustrach, czyli audyt wizerunku
9. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
10. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl