Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2010-06-04
"10 "sekretów", których praktycy PR nigdy nie zdradzą klientom"

10

Mój dentysta jest nie tylko znakomitym fachowcem, ale także wyjątkowo cierpliwym i wyrozumiałym człowiekiem. Przedwczoraj pół żartem, pół serio zapytałem jakie zachowanie pacjentów najbardziej go denerwuje. I co? Nigdy nie zgadniesz. Wkurza go kiedy ktoś w czasie borowania odczytuje lub pisze sms :-)

W drodze powrotnej, w korku ulicznym, ułożyłem listę zachowań, które irytują nas – praktyków PR – ale niechętnie o nich mówimy.

Oto dziesięć propozycji na początek:

1. Nie czekamy z wypiekami na twarzy na propozycję napisania tekstu przemówienia prezesa lub artykułu w branżowym magazynie, jeżeli podejrzewamy, że w końcowej wersji nie znajdzie się ani jedno słowo z naszego tekstu.

Dlaczego mamy trudzić się stworzeniem tego materiału (termin zwykle "na wczoraj") jeśli prezes całkowicie go zmieni? Może to dodaje mu wigoru i poprawia ogólne samopoczucie.

2. Jeżeli naprawdę zależy Ci na stworzeniu wartościowego przemówienia lub artykułu, porozmawiaj z nami o tym przez minimum kwadrans. Bezpośredni kontakt to najważniejsza rzecz, która może poprawić jakość komunikacji – szkoda, że tak niedoceniana.

3. Zrobimy wszystko, żeby dział prawny nie wtrącał się do naszej pracy. Zbyt często mamy wrażenie, że życiowym celem prawników jest całkowity paraliż komunikacji. Jeżeli w końcowej wersji artykułu lub informacji nie zostanie nic z oryginału, znajdziemy pretekst, żeby usunąć nasze nazwiska z tego materiału.

4. Czasem po zmianie naszej propozycji po cichu wracamy do pierwotnej koncepcji. Nie akceptujemy zmian kiedy wiemy, że to MY mamy rację i możemy to udowodnić.

5. Codziennie dzielnie znosimy zadzieranie nosa przez inżynierów, księgowych, prawników. Też mamy uniwersyteckie dyplomy – niektórzy skończyli studia podyplomowe, w tym PR. Komunikacja to wyspecjalizowana kategoria – nie każdy może się tym zajmować.

6. Kiedy zatrudniasz zewnętrzną agencję PR, zazwyczaj wyrzucasz pieniądze w błoto. Sami potrafimy zarządzać public relations wewnątrz firmy lepiej i bardziej efektywnie. Mamy też więcej doświadczenia od początkujących adeptów PR, którym wynajęta agencja prawdopodobnie zleci obsługę naszej organizacji.

7. Jeżeli potrzebujesz zewnętrznego konsultanta ze specjalistyczną wiedzą i umiejętnościami, lepiej na tym wyjdziesz zatrudniając eksperta, z którym mamy dobre kontakty.

8. Śmiejemy się głośno czytając wizję i misję firmy. Nie dlatego, że to nieważne dokumenty. Bawi nas ich abstrakcyjny, napuszony i niezrozumiały język.

9. Mierzi nas kiedy mówi się o nas "spin doktorzy" lub "manipulatorzy". W naszej branży tak się nie prawi komplementów. Poza tym, nie tym się zajmujemy.

10. Chcielibyśmy, żeby szefowie zaczęli zachowywać się bardziej naturalnie – pod warunkiem oczywiście, że nie są arogantami, bufonami, fanfaronami, itp. I coś nam podpowiada, że w gruncie rzeczy nie jest tak źle.

Teraz kolej na Ciebie. Co proponujesz jako następny punkt? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.75 MediaGapa - ocena artykułu: 4.75

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Igor 2010-06-04
Jak na rzemieślnika słowa bardzo słabo Pan formułuje myśli.
Bogusław Feliszek 2010-06-05
Dziękuję za uwagę. A tak mniej ogólnie i bardziej konkretnie?
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Problem Media Internet Informacja Rzecznik Gazeta Dziennikarze Pressence Relations Reporter Twitter Praktycy Public Gapa Relacje Klient Tusk Komunikacja Prawda Reporterzy Dziennikarz Szef Google Wywiad Firma Agencje PRACOWNICY Klienci Kaczyński Polska



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
2. Redaktor czy reporter?
3. Prawdziwy kryzys Toyoty
4. Sprzedawca jak saper
5. Masz strategię komunikacji z mediami?
6. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
7. Dobra strategia medialna
8. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
9. Ukryte koszty wewnętrznego PR
10. Znasz Toma Petersa?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl