Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2010-02-25
"Koszmar komunikacyjny"

Koszmar komunikacyjny

Możesz sobie wyobrazić większy koszmar komunikacyjny?

Na Świdnickiej we Wrocławiu natknąłem się na znajomego fotografika. Co słychać? Co słychać? Takie tam branżowe ploteczki. Dawno się nie widzieliśmy, bo ostatnie pół roku spędził za granicą. Sensacyjną historię opowiedział mi dopiero pod koniec.

Znajomy od lat pracuje dla renomowanych firm. Jak co roku otrzymał zlecenie zrobienia zdjęć portretowych szefa dużego koncernu, którego nazwę lepiej przemilczę. Dodam tylko, że zawsze na początku roku robi temu prezesowi zdjęcie, które potem jest wykorzystywane we wszystkich materiałach marketingowych.

Klasyczny portret. Nic trudnego. Przyjeżdżasz do biura, delikatny make-up, ustawiasz szefa trzy metry przed sobą, prosisz o miły uśmiech, robisz 30 zdjęć i wybierasz najlepsze ujęcie. Kwadrans pracy. Jeżeli macie więcej czasu, możesz go zabrać poza biuro, pokazać podczas konwersacji z klientem lub pracownikami. Szef też człowiek, lubi porozmawiać, więc warto to pokazać :-)

Ale – jak się okazało – pojawił się drobny problem. Koledze nie udało się spędzić z klientem pełnego kwadransa. Nie spędzili nawet pięciu minut. Ani jednej minuty.

"Nie byliśmy razem nawet przez dziesięć sekund" – powiedział znajomy. "W ogóle się nie spotkaliśmy."

"I co zrobiłeś?" – zapytałem wyobrażając sobie jak lokuje się w budynku naprzeciw siedziby koncernu niczym snajper czyhający na ofiarę z lunetą lub prywatny detektyw szukający najlepszego ujęcia, uzbrojony w aparat z teleobiektywem.

Mógł też czekać na niego o świcie przed domem jak zawodowy paparazzo (tak właśnie brzmi forma pojedyncza od paparazzi; sprawdzałem!) żyjąc nadzieją, że "pstryknie" go jak wychodzi z willi do pracy i czule żegna się z żoną. Mógł też ukryć się za zasłoną w biurze i wyskoczyć z ukrycia kiedy prezes wejdzie do gabinetu.

Taaak... Kiedy fotograf uprze się, żeby zrobić zdjęcie to i tak je zrobi. Na pewno?

Życie okazało się bardziej zdumiewające od moich najdziwniejszych fantazji.

"I co teraz zrobisz?" – zapytałem. "Skopiuję zdjęcie z zeszłego roku i w Photoshopie zmienię kolor krawata" – odpowiedział wzruszając ramionami. "I takie będzie miał zdjęcie do końca roku."

Takie właśnie rzeczy dzieją się czasem w korporacyjnej komunikacji. Znasz historię, która przebije opowieść mojego znajomego? Chętnie posłucham! Napisz o tym do mnie.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 3.75 MediaGapa - ocena artykułu: 3.75

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Problem Kaczyński Agencje Tusk Polska Prawda Rzecznik Informacja Internet Gazeta PRACOWNICY Google Praktycy Gapa Reporter Dziennikarze Dziennikarz Komunikacja Reporterzy Public Wywiad Klienci Relacje Szef Twitter Firma Media Relations Pressence Klient



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
3. Co mówi uścisk dłoni
4. Czytanie z oczu
5. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
7. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
8. Ginąca reklamowa kreatywność
9. Co dziennikarze powinni wiedzieć o public relations
10. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl