Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2010-01-04
"Co onieśmiela praktyka public relations"

Co onieśmiela praktyka public relations

"Pan mnie onieśmiela," powiedziała skromna blondynka odrzucając pierwsze zaproszenie na espresso. Onieśmielenie, trema, skrępowanie. Początki zwykle są trudne :-)

Związek jaki powstaje pomiędzy praktykami PR i ich klientami może mieć wyjątkowy charakter. Od dnia podpisania umowy obydwie strony uczą się siebie nawzajem i poznają coraz lepiej w trakcie realizacji projektu; czasem to trwa kilka dni, czasem kilka tygodni.

Większość klientów zatrudnia praktyków public relations, bo czują się zagubieni w środowisku starych i nowych mediów, brakuje im kreatywnych pomysłów, są zawiedzeni tradycyjnymi formami promocji albo po prostu nie mają czasu lub chęci na pisanie informacji prasowych, artykułów i kontakty z dziennikarzami.

Jeżeli jesteś doświadczonym praktykiem PR, być może za chwilę kilka razy się uśmiechniesz. Jeśli myślisz o zatrudnieniu takiej osoby, potraktuj moje słowa jako grzeczne przypomnienie, że samo myślenie to jeszcze nie jest temat na pierwszą stronę gazety.

Kiedy szukasz zainteresowania mediów, musisz zrobić lub powiedzieć coś, co wpłynie na życie ludzi, bez stawiania siebie na pierwszy plan. Przede wszystkim, zatrudniając eksperta PR, zaufaj jego doświadczeniu i wiedzy.

Oto 21 zdań, które onieśmielają praktyków public relations. Coś brzmi znajomo?

1. Ile będzie kosztować umieszczenie mojej informacji prasowej na pierwszej stronie "Gazety Wyborczej"?

2. Wiem, wiem.. Na śmierć zapomniałem o tym wywiadzie.

3. Jestem przekonany, że wspaniałe pomysły Pressence Public Relations pomogą mi zarobić mnóstwo pieniędzy, ale tymczasem musimy pracować na bardzo skromnym budżecie.

4. Jesteśmy sponsorem zespołu piłki halowej. Po meczu będziemy wręczać zawodnikom kubki z naszym logo. Jest niedzielny wieczór. Która ekipa telewizyjna może przyjechać, żeby to sfilmować?

5. Cieszę się, że dziennikarz "Rzeczpospolitej" chce zrobić ze mną wywiad. Mam wolną chwilę w czwartek o 7:45 rano lub w następną środę o 4:30 po południu.

6. Czy możesz sprawdzić jakie pytania zada dziennikarz zanim zgodzimy się na wywiad?

7. Mój znajomy prowadzi podobną firmę w Gdańsku. Agencja PR, która dla niego pracuje załatwiła mu dwa artykuły w prasie branżowej i pozytywny komentarz w "Dzienniku Gazecie Prawnej". Właśnie na czymś takim mi zależy.

8. Napisałem odpowiedzi na wszystkie pytania przed wywiadem telewizyjnym, który mi załatwiłeś. Czy mogę przyjść do studia z notatkami? Wszystko mam napisane na małych karteczkach, więc nie będzie ich widać.

9. Moja żona krótko zajmowała się public relations przed urodzeniem dwójki dzieci. Chętnie rzuci okiem na Twoje propozycje.

10. Kiedy będziesz wysyłać mediom informację prasową? Możesz skorzystać z mojej listy kontaktów. Sporządziłem ją trzy lata temu.

11. Nad tą informacją prasową trzeba jeszcze długo popracować.

12. Tylko mi nie mów o Twitterze; nie chcę, żeby inni wiedzieli co obecnie robię.

13. Dodałem dwa cytaty do artykułu, który mi przesłałeś.

14. To wspaniały pomysł! Zarząd zbiera się w przyszłym tygodniu, więc będzie okazja, żeby to przedyskutować i podjąć decyzję. Nie, nie musisz przychodzić. Sam wszystko opowiem.

15. Nie musisz przychodzić na imprezę. Sami zrobimy zdjęcia i wyślemy e-mailem.

16. Czy mogę dostać kopię wywiadu radiowego (lub telewizyjnego) z zeszłego tygodnia? Nie miałem czasu go posłuchać (obejrzeć).

17. A gdybyśmy tak powiedzieli dziennikarzom, że porwali mnie Marsjanie? Przecież nie ma jednoznacznych dowodów, że oni nie istnieją...

18. Wolałbym zobaczyć artykuł zanim pójdzie do druku. Dziennikarz na pewno nie będzie się sprzeciwiać; kiedyś kupował u mnie samochód.

19. Ten żółty krawat w zielone słoniki przynosi mi szczęście. Mogę go założyć do telewizji?

20. Jesteś absolutnie przekonany, że na Facebooku muszę umieścić swoje aktualne zdjęcie?

21. Może zaprosimy tego wścibskiego dziennikarza na kolację w ekskluzywnej restauracji i wypytamy o jego plany?

Lubię moich klientów i dlatego dużo czasu poświęcam na tłumaczenie jak działają media i jak pracują dziennikarze.

W PR wszyscy dbamy o zachowanie delikatnej równowagi - z jednej strony są potrzeby klienta i jego pragnienie rozwoju firmy, z drugiej - dostarczanie mediom wartościowych tematów i pomoc dziennikarzom w ich trudnej pracy. Dodatkowo, przez cały czas musimy pamiętać o szacunku dla własnej reputacji i trosce o wiarygodność.

Kilka ciekawych tematów na rozmowę przy kawie w modnej restauracji, prawda?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Jagienka Komorowska 2010-01-04
No po prostu świetne! Nic dodać - nic ująć. A szczególnie o tej żonie mi się spodobało. choć zabrzmiało nieco seksistowsko ;)
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Gazeta Reporter Gapa Twitter Szef Informacja Relacje Prawda Public Pressence Relations Klient Dziennikarze Rzecznik Tusk Komunikacja Praktycy Firma Dziennikarz Media Internet Google Agencje Wywiad Problem Polska Reporterzy PRACOWNICY Klienci Kaczyński



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Debata prezydencka to sport kontaktowy
2. Gorączka informacji
3. Z kim nie warto rozmawiać
4. Anty-negatywny apel polityczny
5. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Zasada zachowania głupoty
7. Czego uczą prawdziwe symulacje
8. Największy mit w zarządzaniu kryzysem
9. Nie stać Cię na public relations, prawda?
10. 21 pytań reportera na szkoleniu medialnym
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl