Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2009-09-17
"Na ryby, nie na niby"

Na ryby, nie na niby

Zadzwonił telefon. "Jedziemy na ryby." To kolega, któremu nie wolno powiedzieć NIE.

Po godzinie siedzieliśmy nad jeziorem i moczyliśmy kije. Do końca dnia złowiliśmy jedną rybkę. W drodze powrotnej rozmawialiśmy o tym jak łowić klientów.

Oto cztery punkty naszego planu.

1. Znajdź jezioro pełne wygłodniałych ryb.

2. Nałóż przynętę, której się nie oprą.

3. Nakarm je.

4. Jeżeli ryby nie biorą, nie są głodne, nie lubią Twojej przynęty lub staw jest za płytki, jedź nad INNE jezioro!

Przynęta na klienta

Każdy wędkarz i specjalista PR doskonale zna jedną zasadę marketingu. Nawet najlepsza przynęta nie pomoże, jeżeli rzucimy spławik na bezrybiu.

Łowienie przypomina zarabianie pieniędzy. Czy w Twoim jeziorze pływają głodni klienci?

Czy zarzuciłeś przynętę, której nikt się nie oprze?

Jeżeli ryby nie biorą, czy próbowałeś powędkować w innym miejscu?

W marketingu nazywamy to wyborem grupy docelowej.

Kiedy reklamujesz się w mediach lub umieszczasz w Internecie firmową witrynę zachowujesz się jak rybak, który zarzuca sieć w oceanie. Każdy wie, że w morzu pływają ryby. Tylko jakie ryby tym razem wpadną do sieci?

Pamiętasz oczywiście ze szkoły, że ryby pływają ławicami. Możesz mieć pełną sieć, jeżeli wiesz gdzie jest ławica i w jakim kierunku płynie.

W PR taką ławicą jest stowarzyszenie branżowe.

Branżowe połowy

Stowarzyszenia zawodowe i izby gospodarcze są atrakcyjne, bo grupują ludzi i organizacje, o konkretnym statusie i określonych zainteresowaniach. Inaczej przecież nie byliby członkami.

Nawet jeśli mieszkasz daleko od morza kontakt ze stowarzyszeniem może więc przypominać zarzucenie wędki w beczce pełnej głodnych ryb. Twoje szanse na udany połów rosną. Może nawet zrobisz to gołymi rękami - bez wędki ;-)

Oto siedem porad jak złowić taaaką rybę.

1. Większość stowarzyszeń ma newsletter lub biuro prasowe na stronie WWW. Dowiedz się kto zarządza zawartością witryny i prześlij krótką informacją o Twojej stronie WWW z objaśnieniem dlaczego jest wartościowa dla członków stowarzyszenia.

2. Zaoferuj artykuły do newslettera. Jeśli to potrzebne i możliwe dopasuj ich treść do profilu biuletynu.

3. Wstąp do stowarzyszenia. Dzięki temu będziesz na bieżąco informowany o tym co *piszczy w trawie*. Otrzymasz też katalog członków - bezcenne narzędzie marketingowe.

4. Sprawdź czy stowarzyszenie prowadzi listę dyskusyjną. Odwiedzaj ją często i zabieraj głos. Będziesz wiedzieć o czym rozmawiają członkowie stowarzyszenia. Jeżeli zgłaszają takie potrzeby, oferuj rady i wskazówki, prowadź sondaże, itp.

5. Występuj jako mówca/prelegent na imprezach w stowarzyszeniu.

6. Zaproponuj promocję stowarzyszenia na Twojej stronie WWW. Dzięki efektowi *halo* - skojarzenie ze stowarzyszeniem - zwiększysz wiarygodność w branży.

7. Znajdź *ojca chrzestnego* - kogoś kto będzie dobrze mówił o Tobie i promował Ciebie wśród najbardziej wpływowych osób. Pamiętaj - szefowie stowarzyszenia to mieszanka ludzi z różnych szczebli zarządzania. Chętnie przekazują sobie informacje i porady. Słowna rekomendacja ma w takim towarzystwie dużą siłę perswazji.

No to na ryby, a potem na lwy by?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klient Internet Rzecznik Wywiad Kaczyński Klienci Problem Praktycy Public Firma Twitter Polska Agencje Reporterzy Gapa Pressence Relacje Informacja Dziennikarz Szef Tusk PRACOWNICY Reporter Dziennikarze Relations Gazeta Prawda Google Media Komunikacja



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. Redaktor czy reporter?
3. Apologia, kategoria i antapologia
4. Do rzeczy, czyli koniec charyzmy
5. 10 przedzawałowych wypowiedzi rzecznika prasowego
6. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
7. Mapa kluczowych komunikatów
8. Gorączka informacji
9. Bzdurne PR!
10. Czy jest obok Ciebie kamera?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl